Mijn ps3 moet vervangen worden wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:44
Ik heb sinds 3 weken voor het eerst een ps3 slim en nu heb ik een paar vragen voor als hij vervangen moet worden.

1. Ik heb nog net op tijd de god of war saga gekocht waardoor ik nog voor 1 April de psp versies kon binnen halen via de Amerikaanse site. Wat nu als ik een nieuwe ps3 moet kopen? Is het dan zo dat ik moet inloggen op mijn accounts (en Nederlandse en Amerikaanse) en kan ik hem daarna gewoon weer binnen halen via de download historie vanwege het feit dat ze maar tot 1 April beschikbaar waren?
2. Save games. Ik heb nu al binnen de 3 weken 2 games zien crashen waardoor ik weer opnieuw moest beginnen. Nu save ik ze elke keer nadat ik gespeeld heb naar een usb stick als ze niet gecrashed zijn. Als ik een nieuwe ps3 moet kopen kan ik ze dan gewoon naar de nieuwe ps3 kopiëren nadat ik me heb ingelogd?
3. Save files van games die je via gameFAQ kan downloaden wil hij gewoon niet op de ps3 zetten. Hij zegt dat de save data niet van mij is. Is hier een weg omheen of niet. Ik heb frimware 4.xx. En ja ik haal de save data van het heb desbetreffende land binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

1. Opzich moet je de game gewoon weer kunnen downloaden omdat je die al gekocht hebt (dit blijft inderdaad in je history). Wel zit je met een bepaald aantal activaties die mogen over verschillende consoles. Volgens mij moet er een optie zijn om een install te de-activeren zodat er weer een install vrij komt.
Bijv, je mag 2 installs doen van een game (op 2 verschillende consoles), en je gebruikt beide installs op 2 consoles, je wilt er een van vervangen, dan moet je eerst 1 van de 2 de-activeren zodat je de game weer mag installeren (klinkt wat ingewikkeld misschien, maar het idee is vrij simpel).

2. Saves met copyprotection kun je niet overzetten, tenzij je Playstation Plus online opslag gebruikt. Andere saves kunnen/mogen wel, al heb je wel de kans dat ie soms zegt dat de save van een ander is (niet alle games doen hier moeilijk over).

3. Opzich moet het wel mogelijk zijn. Sommige save-games kunnen copyprotection hebben of zijn niet het juiste formaat en/of zijn bewerkt (werken dan waarschijnlijk alleen met andere firmware...weet ik niet 100% zeker). Ik heb ooit 1x een PS3 savegame gedownload, was van een Italianse account geloof ik, maar werkte gewoon op m'n NL account, wel kreeg ik de melding dat het niet mijn savegame was, maar verder werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:29
Een gedownloade PS3 save game werkt wel gewoon, maar let wel op: je kunt geen trophies halen met zo'n save game. Je krijgt dan een melding als: "U hebt geen trofee gewonnen!" of iets dergelijks. Dat is ervoor zodat je niet even een save game downloadt en dan een platinum trophy krijgt zonder dat je er iets voor gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=40096212,noline]2. Saves met copyprotection kun je niet overzetten, tenzij je Playstation Plus online opslag gebruikt. Andere saves kunnen/mogen wel, al heb je wel de kans dat ie soms zegt dat de save van een ander is (niet alle games doen hier moeilijk over).
Dit is wel mogelijk als je oude PS3 wel nog boot. Je kan dan beide PS3's middels een UTP kabel aan elkaar koppelen en de saves zo overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:57:
[...]
Dit is wel mogelijk als je oude PS3 wel nog boot. Je kan dan beide PS3's middels een UTP kabel aan elkaar koppelen en de saves zo overzetten.
Dat klopt, maar bij punt 2 had de TS het over een USB stick. Als je een backup maakt (backup functie, niet gewoon copy/paste) gaan copy protected saves niet mee (naar een andere console). Gewoon je save naar USB stick kopieren wil ook niet met copy protected saves. Vandaar dat ik aangaf dat het daar niet mee wil.

Zo doende ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:50:
[...]

Dat klopt, maar bij punt 2 had de TS het over een USB stick. Als je een backup maakt (backup functie, niet gewoon copy/paste) gaan copy protected saves niet mee (naar een andere console). Gewoon je save naar USB stick kopieren wil ook niet met copy protected saves. Vandaar dat ik aangaf dat het daar niet mee wil.

Zo doende ;) .
Aaah ja, beetje overheen gelezen haha. =P

Met een USB backup gaat dat inderdaad niet. Dat heb ik zelf ook meegemaakt omdat ik mijn street fighter 4 data destijds niet kon herstellen. Totdat die functie ingebouwd werd en toen heb ik die data alsnog over gezet.
Pagina: 1