Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb vanuit mijn huidige werk altijd een Blackberry gehad, de laatste was een Bold 9780. Waardeloos als smartphone behalve de Exchange-link (mail, agenda en contacten), maar wel heerlijk toetsenbordje voor snel emails versturen. Maar webpagina's bekijken, maps etc is gewoon zinloos op die dingetjes.

Intussen is mijn werk afgestapt van de Blackberry Enterprise server, en heb ik van werk een Samsung Galaxy SIII. Mooi ding, maar ik mis het fysieke toetsenbord. Ik gebruik nu mijn Blackberry als prive telefoon samen met AstraSync om zo toch email etc te gebruiken, maar dat is niet perfect.

Het liefste wil ik een Android telefoon met toetsenbord, maar als ik Qwerty Androids zo doorkijk is dat ook niet echt halleluja, omdat ze bijna niet meer gemaakt worden. Ik heb ook naar de Bold 9900 van Blackberry gekeken, maar daar zijn de berichten over de zeer slechte batterijduur weer erg overheersend.

De Blackberry Bold 9790 is een tussenversie maar weer vrij oud, eigenlijk alleen een Bold 9780 maar met touchscreen.

Zie ik nog wat over het hoofd? Tweedehands is geen probleem (Ebay of zo), en ik ga binnenkort naar de VS dus zou eventueel iets daar kunnen kopen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die vergelijkbare wensen hebben gehad en wat ze gedaan hebben :) . Ik heb trouwens geen zin de hoofdprijs te betalen, dus een nieuwe BB Q10 zit er niet in.

(en nee, het on-screen toetsenbord is niet hetzelfde...)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 13-04-2013 21:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 21:08
Ik heb hiervoor een HTC Desire Z gehad. Erg prettig toestel, ook veel roms voor te vinden op xda. Bijzonder fijn toetsenbord. Als je iets wilt hebben met de vorm van een Blackberry is een LG Optimus Pro nog wel iets (kosten op aantal plaatsen nog bijzonder weinig)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dank :) . De LG Optimus Pro zie ik in de Britse Ebay niet eens meer staan, maar een schermpje van 320x240 is ook de moeite niet waard.

De Desire Z heb ik naar gekeken, en is inderdaad het enige wat ik kon vinden dat een beetje voldoet. Ik heb zelf een HTC Desire en dat is een goede telefoon. Waar ik me een beetje zorgen om maak is het uitschuifmechanisme? Ook is de processor erg verouderd met zijn 800 MHz single core, en de RAM ook niet over om naar huis te schrijven, maar met een custom ROM en A2SD is dat wel op te lossen.

In het QWERTY android topic zie ik verder ook de Motorola Milestone 2 als alternatief staan. Het houd niet over :P

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 13-04-2013 21:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Eventueel een Motorola Photon uit de VS importeren? Moet je wel zelf even een SIM kaart slot erin solderen ;) Maar als dat je niet afschrikt is het een hele goede optie lijkt me. Eventueel zou je het ook kunnen uitbesteden (moet je even verder vragen in het qwerty android topic, hoe dat precies zit weet ik niet, maar heb meerdere keren iemand voorbij zien komen die het voor een vergoeding voor je doet) maar zelf doen is goedkoper :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 10:38 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dat solderen gaat me wat te ver, dan is een Blackberry een stuk betere oplossing (en die heb ik al :p ).

Verwijderd

Aangezien 2e hands ook een optie is zou je kunnen kijken voor een HTC Doubleshot (tmobile mytouch 4g slide) voor ongeveer 150€ van ebay. Deze werkt gewoon out-of-the-box met Tmobile en Vodadone, heeft een uitschuifbaar toetsenbord, en een dual core processor. Tenzij je wilt solderen of erg moeilijk wilt doen met custom roms die nogal kuren vertonen is dat de sterkste qwerty slider die je op het moment kan krijgen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Je kunt ook out of the box gaan en een Nokia Asha overwegen, die zijn niet duur en bieden redelijk wat functionaliteit:
http://www.nokia.com/glob...arch&productfamilyasha=on

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:33:
Aangezien 2e hands ook een optie is zou je kunnen kijken voor een HTC Doubleshot (tmobile mytouch 4g slide) voor ongeveer 150€ van ebay. Deze werkt gewoon out-of-the-box met Tmobile en Vodadone, heeft een uitschuifbaar toetsenbord, en een dual core processor. Tenzij je wilt solderen of erg moeilijk wilt doen met custom roms die nogal kuren vertonen is dat de sterkste qwerty slider die je op het moment kan krijgen.
Ga ik ook naar kijken :)
swhnld schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:29:
Je kunt ook out of the box gaan en een Nokia Asha overwegen, die zijn niet duur en bieden redelijk wat functionaliteit:
http://www.nokia.com/glob...arch&productfamilyasha=on
Dan blijf ik liever bij de Blackberry, die Asha ben ik niet van onder de indruk. Leuk idee, dat wel :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, een Desire Z is wel te scoren, maar dat ding weegt 180 gr :D . Dat is me weer wat teveel van het goede in de broekzak. Ook de Motoral Droid 2 is 167 gr, erg zware dingen dus.

Ik kijk nog even verder ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ben toch maar op Ebay gaan bieden op Desire Z en op Blackberry Bold 9900; heb nu een Desire Z gescoord voor iets van 110 euro (inclusief 8GB SDHC kaart, case en nog wat andere accessoires). Maar eens zien of dat bevalt :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, heb de Desire Z binnen, geroot en custom ROM erop. Alleen ben ik niet onder de indruk van het toetsenbord, dat mag imo nog niet de toetsen kussen van een Blackberry toetsenbord. Snel tikken zie ik me er echt niet op doen.

Het type toetsenbord (toetsen ver uit elkaar, geen diepte etc) zijn niet wat ik zoek. Weet ik in ieder geval dat ik niet naar andere uitschuif-QWERTY Androids hoef te gaan kijken.

Het zou wel eens kunnen zijn dat ik die weer terug zet op Ebay. Dan zal het toch wel een Blackberry Bold 9900 of Torch 9810 worden (met BbOS7).

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 04-05-2013 02:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, heb dus maar een Blackberry Torch 9810 gekocht, en dat is veel meer wat ik zoek; de Bold 9900 was moeilijker om voor een fatsoenlijke prijs te krijgen op Ebay. Het toetsenbord van de BB Torch 9810 is echt zoveel beter dan die van de Desire Z, en het scherm is OK (al had de resolutie beter gekund).

We gaan het maar eens met die Torch proberen voor een tijdje :)

Pagina: 1