Game-PC (1150 EUR, incl Monitor)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Beste,

Een tijdje terug heb ik ook een topic geopend m.b.t een nieuwe game pc.
Ik ga dus voornamelijk gamen met deze pc, en ik zit dus nu al stuk dichterbij de besteldatum. Dus wilde ik nog zorgen dat alles in orde is.

Plotseling is mijn monitor ook overleden en mijn budget voor een nieuwe is max 150 Euro.
Het budget voor het systeem is 1000 euro.

Uit het vorige topic ben ik al heel wat wijs geworden, dus ik hoef alleen even een check of het allemaal klopt en goed met elkaar werkt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Muis: Logitech G300
Toetsenbord: Standaard Acer ding
Audio: Logitech Z623
Monitor: -

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles excl muis, toetsenbord en audio.
Ik gebruik geen wifi. Dus ook geen internet kaart ofzo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nvidia, intel en asus: Vertrouwde merken, en al enigzins ervaring mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Nee.

Hier het lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 184,82€ 184,82
1MSI Z77A-G45€ 96,90€ 96,90
1Asus GTX660 TI-DC2-2GD5€ 264,23€ 264,23
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,90€ 55,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,60€ 91,60
1AOC e2343F2€ 138,-€ 138,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 41,95€ 41,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 56,70€ 56,70
1XFX Pro 550W€ 52,20€ 52,20
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 160,69€ 160,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.142,99

Vooral bij de monitor heb ik advies nodig, want ik weet totaal niet wat een beetje goed is voor gamen.
Nog een vraagje over de video card:

Van de asus gtx 660 ti zijn er verschillende varianten (Normaal, OG en TOP)
Dus de 1 is verder overgeclockt dan de ander, en is dus ook duurder.

Nu dacht ik, wat als ik de normale versie neem en overclock naar precies dezelfde waarden als de "top" variant. Heb ik dan niet in principe precies dezelfde kaart als de top variant? Of zit er ook een verschil in de PCB of iets dergelijke?

En over de koeler, Zijn die over het algemeen makkelijk zelf te installeren?

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr. Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 17:11

RoofTurkey

PredatorKalkoen

koenkokes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:51:
Vooral bij de monitor heb ik advies nodig, want ik weet totaal niet wat een beetje goed is voor gamen.
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart is naar mijn mening de beste 23 inch, minder dan 200 euro kostende game monitor. Een IPS scherm met hele goede kijkhoeken, levensechte kleurweergave en een hele lage input lag (wat belangrijk is voor het gamen :) ).
Nog een vraagje over de video card:

Van de asus gtx 660 ti zijn er verschillende varianten (Normaal, OG en TOP)
Dus de 1 is verder overgeclockt dan de ander, en is dus ook duurder.

Nu dacht ik, wat als ik de normale versie neem en overclock naar precies dezelfde waarden als de "top" variant. Heb ik dan niet in principe precies dezelfde kaart als de top variant? Of zit er ook een verschil in de PCB of iets dergelijke?
Dat zou je inderdaad kunnen doen, alleen is het waarschijnlijk wel zo dat de duurdere versies wat hogere snelheden aan kunnen. Hierdoor zal een TOP versie bijvoorbeeld 70 graden worden, terwijl een normale versie dan 75-80 graden wordt met dezelfde snelheden. Natuurlijk kun je bij beide ook gewoon geluk of pech hebben, dus zou ik gewoon kijken naar de reviews en ervaringen van anderen. De normale zal meer bang/buck geven, terwijl de TOP iets meer zekerheid op een hogere kloksnelheid geeft. Zelf zou ik dan kiezen voor de normale versie, mits er natuurlijk dezelfde koeler op zit.
En over de koeler, Zijn die over het algemeen makkelijk zelf te installeren?
Persoonlijk vind ik de CPU-koeler altijd het lastigste gedeelte. Maar dan nog is het een kwestie van een beetje handigheid met een schroevendraaier en de handleiding goed volgen.

Verder trouwens een mooie samenstelling.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Deze niet vergeten hé, is ook een goede monitor: pricewatch: LG IPS237L Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Bedankt voor de adviezen, alleen vindt ik de prijzen net iets te duur. Zou de monitor die ik heb gekozen voldoende zijn?

@Roofturkey

De verschillende versies hebben precies dezelfde koelers (Direct CU II), Dus het lijkt me dat hij wel precies hetzelfde zal koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-07 15:52
Voor die €10,- meerprijs zou ik voor de overgeklokte kaart gaan: pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5
En scheelt ook weer wachten, want deze is ook op voorraad bij de goedkoopste webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 17:11

RoofTurkey

PredatorKalkoen

koenkokes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:25:
@Roofturkey

De verschillende versies hebben precies dezelfde koelers (Direct CU II), Dus het lijkt me dat hij wel precies hetzelfde zal koelen?
Dan zou hij gewoon even goed moeten koelen.

Mbt de monitor, ben ik niet zo'n expert. Het beste kun je hier even een kijkje nemen: SmokingCrop in "[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen"

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:57

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zelf heb ik een Asus 7850 DCII, er wordt gewoon software bijgeleverd om de videokaart over te klokken. het kan zijn dat je met deze software de Top-versie natuurlijk verder kan overklokken dan de gewone versie. als je daar echter al naar gaat kijken heb je die software vaak niet eens meer nodig.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

koenkokes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:25:
Bedankt voor de adviezen, alleen vindt ik de prijzen net iets te duur. Zou de monitor die ik heb gekozen voldoende zijn?
Deze 100 euro ips-monitor werd in de BBG van maart aangeraden.

pricewatch: LG E2242T-BN Zwart

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Pagina: 1