Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:22
Sinds korte tijd een eigen appartement ter beschikking en eigenlijk altijd geluisterd naar het geluid uit de tv, maar vanwege een leuke meevaller ben ik toch opzoek naar een "goede" geluidsset. De reden waarom ik goede tussen aanhalingstekens zet is omdat ik werkelijk waar door de bomen het bos niet meer zie en inmiddels van zoveel verkopers gehoord heb dat merk XYZ het beste is.

Het budget betreft ongeveer 1k euro.

Wat zoek ik:

Op dit moment een 2.1 set en dit is voornamelijk vanwege de inrichting, op een later tijdstip zal deze misschien geüpgrade worden. Kritische punt is wel dat ik een set zoek die in het interieur op kan gaan dus boekenplank speakers & geen regenboog aan ledjes in het zicht. Set moet build to last zijn :)

Wat wil ik er op aansluiten \ ga ik er mee doen:

TV - Popcorn - XBOX360 - Pc\Laptop ( via netwerk maar meer nice to have dan een must )
Set zal voornamelijk gebruikt worden overdag om radio mee te luisteren en savonds en in het weekend om films mee te kijken en muziek te luisteren ( stijl varieert )

Wat heb ik zelf al beluisterd:

Verschillende versies uit de Harman & Kardon BDS home cinema line waar ik zeer over de geluidskwaliteit te spreken ben en natuurlijk het schitterende design echter zit er wel een maar aan in de vorm van een bluray speler die de set ( in mijn ogen ) prijzig maakt.

Denon CEOL Piccolo in combinatie met Dali Lektor 2 speakers waar wederom het geluid me erg goed beviel maar veel functionaliteiten niet bruikbaar zijn omdat ik geen iphone\ipad heb.

Samsung \ Philips home cinema sets, geluid vaak matig en erg lelijke sets om zo in de huiskamer neer te zetten.

Elk advies is welkom! :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op basis hiervan zou mijn eerste gedachte uitgaan naar een receiver van zo'n 300-400 euro en 2 vloerstaanders van dezelfde prijs per stuk. Dan zul je naar mijn mening het best haalbare geluid in huis halen voor je geld.

Boekenplankspeakers, of nog kleinere zoals die bij de HK-sets, komen in het laag tekort waardoor een sub noodzakelijk is. Het gemiddeld te spenderen per onderdeel komt hierdoor stukken lager uit. Met vloerstaanders is een sub niet, dan wel veel minder noodzakelijk. Koop dus 2 goede vloerstaanders en je bent veel beter af. Deze zijn net zo goed prima in een interieur in te passen.

Wat betreft die HK-sets die je gezien hebt. Deze zijn inderdaad te duur. Inderdaad ook omdat er een blu-rayspeler inzit maar voornamelijk omdat je betaald voor de naam en het design. Voor hetzelfde geld kun je qua geluidskwaliteit veel beter in huis halen. Dergelijke set zullen bij fims/series best leuk spelen maar bij muziek gaan ze het echt niet redden.

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:22
Bedankt voor je reactie! Ik ben inmiddels al een stapje verder en heb inderdaad 2 leuke vloerstaanders op het oog. Na uitgebreid luisteren ben ik toch wel erg gecharmeerd geraakt van de dali ikon 5 mk2 lijn, echter nu kom ik bij het volgende punt welke receiver sluit ik er op aan? Een goede tip is welkom :)

In de winkel stond er een schitterende NAD versterker op aangesloten maar deze was behoorlijk prijzig en had geen tuner optie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speel eens wat met de instellingen van de pricewatch, zou ik zeggen. Je zou tot bijvoorbeeld dit lijstje kunnen komen. Op basis van de door jou gewenste mogelijkheden en binnen een bepaald budget kun je dan een keuze maken uit vele kanshebbers. Indien mogelijk zou ik proberen je shortlist in combinatie met de gewenste speakers te beluisteren in een hifi-zaak. Zelf ben ik altijd gecharmeerd van Marantz en Denon. De Denon AVR-1713 is een vrij complete receiver voor zijn prijs.