Toon posts:

Na vervangen processor, pc overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag van een mede tweaker een q9550 binnen gekregen.
Heb netjes de processor in de computer gedaan en bij bootte de eerste keer netjes tot aan het windows laadscherm. Daarna ging de computer uit en nu wil hij niet meer aan. Op het moederbord brand wel het standby lampje en als ik de stroom er vanaf haal en er weer op dan gaan de fans ongeveer 1 seconde draaien en dan weer uit. Op de PSU blijft daarna een rood lampje branden. Coolermaster m620.
Ik heb al geprobeerd mijn pc te booten met de nieuwe processor. Echter heeft dit geen succes gehad.

Wie o Wie weet wat er aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd mijn voeding te testen met een paperclip, en die slaat dan gewoon aan.
Verder begrijp ik niet dat hij de eerste keer wel gewoon begon met opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Betekend met die test dat mijn voeding iig goed is?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, dat betekend dat je voeding kan draaien. Zegt niks over hoeveel vermogen ie leverd en of hoe stabiel het is.

Kun je het met de oude proberen?

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou eens beginnen om te kijken of de CPU wel goed zit, de koeler goed zit en de socket in orde is. Als je zeker weet dat dit echt goed is zou ik verder gaan testen met andere onderdelen.

Verder is de enige manier om dit uit te zoeken onderdelen uitsluiten tot je het onderdeel gevonden hebt wat het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding? Ik heb alleen weer mijn oude processor terug gezet, omdat ik dacht dat daar het probleem in zat. Maar zonder succes. Op de site van coolermaster staat wel dat bij deze serie een rood lampje een psu failure betekend. Vind het alleen zo raar dat ie nu opeens stuk zou zijn bij een upgrade van de processor

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:39:
Oude voeding? Ik heb alleen weer mijn oude processor terug gezet, omdat ik dacht dat daar het probleem in zat. Maar zonder succes. Op de site van coolermaster staat wel dat bij deze serie een rood lampje een psu failure betekend. Vind het alleen zo raar dat ie nu opeens stuk zou zijn bij een upgrade van de processor
Zo heel vreemd is het niet, wellicht liep je voeding al op z'n laatste benen, en is er met het plaatsen van een nieuwe, meer energie vragende processor, de limiet overgegaan.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan zijn dat met de nieuwe processor meer vermogen gevraagd werd dan dat ie kon leveren en er iets is stuk gegaan.

Heb je de voeding van het stopcontact gehad toen je het zaakje inbouwde?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat de pc wel een poging tot opstarten doet is dan niet zo vreemd? Want de lampjes van het moederbord gaan wel heel eventjes aan.... Alle 4 op rood en dan weer uit. Standby lampje blijft aan en het lampje van de casefans gaat ook eventjes aan.

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:41:
Kan zijn dat met de nieuwe processor meer vermogen gevraagd werd dan dat ie kon leveren en er iets is stuk gegaan.

Heb je de voeding van het stopcontact gehad toen je het zaakje inbouwde?
Ja pc stond los van alle stroom enz.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Niet om te trollen maar de socket van de processoren was wel gelijk?
Coolemaster 620 zou voldoende prik moeten kunnen leveren (hoewel het geen topvoeding is)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een e8400 en de vervangen is een q9550. Dus allebei socket 775 :-)

Verwijderd

eL_Jay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:49:
Coolemaster 620 zou voldoende prik moeten kunnen leveren (hoewel het geen topvoeding is)
Da's anders een aardige trollvraag. Hij geeft aan dat de PC is opgestart tot het windows scherm, EN dat hij reeds zijn oude processor heeft teruggeplaatst.

@ ts - alles wijst op een kapotte voeding. De enige manier om meer informatie te krijgen is door je voeding te vervangen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
eL_Jay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:49:
Volgens zijn V&A add had hij een E8400 en nu een Q9550. Beide S775.

• PilatuS
  • Niet online
Sowieso moet je een hamer gebruiken om een verkeerde socket CPU in het moederbord te krijgen. Een andere socket CPU past gewoon nooit goed in de socket.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

Bad Brains

<(0.o)>

Reset je bios eens, wellicht wil hij met deze settings niet door starten? Voltages etc...

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Topicstarter
Bad Brains schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:52:
Reset je bios eens, wellicht wil hij met deze settings niet door starten? Voltages etc...
Ik heb dat rode knopje al ingedrukt toen ik mijn nieuwe processor wilde opstarten.
En ik heb de batterij er ook al 15min uitgehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:51:
[...]

Da's anders een aardige trollvraag. Hij geeft aan dat de PC is opgestart tot het windows scherm, EN dat hij reeds zijn oude processor heeft teruggeplaatst.

@ ts - alles wijst op een kapotte voeding. De enige manier om meer informatie te krijgen is door je voeding te vervangen.
Kapot moederbord geeft andere problemen?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

Bad Brains

<(0.o)>

Vaak moet je je voeding ook even van het mobo halen + cmos batterij en reset button.
Mijn HTPC wilde ook niet resetten van de week, maar wel na alle bovenstaande acties.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Topicstarter
Bad Brains schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:02:
Vaak moet je je voeding ook even van het mobo halen + cmos batterij en reset button.
Mijn HTPC wilde ook niet resetten van de week, maar wel na alle bovenstaande acties.
Net geprobeerd, Geen succes :-(

• PilatuS
  • Niet online
How-To BIOS reset.

Voedingskabel naar stopcontact uit de voeding. BIOS batterij eruit. 3x op de aan/uitknop drukken. Klaar.

Moelijk doen met allemaal kabels loshalen of 20 min wachten is nergens voor nodig. Door op de aanknop te drukken wanneer de PC niet in het stopcontact zit zorgt ervoor dat de PC alle resterende stroom die in de voeding zit verbruikt waarbij de BIOS gereset is. Die 2x extra drukken doe ik voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:08:
How-To BIOS reset.

Voedingskabel naar stopcontact uit de voeding. BIOS batterij eruit. 3x op de aan/uitknop drukken. Klaar.

Moelijk doen met allemaal kabels loshalen of 20 min wachten is nergens voor nodig. Door op de aanknop te drukken wanneer de PC niet in het stopcontact zit zorgt ervoor dat de PC alle resterende stroom die in de voeding zit verbruikt waarbij de BIOS gereset is. Die 2x extra drukken doe ik voor de zekerheid.
Nope ook niet... Ik denk zelf ook steeds meer dat het de voeding is. Het lijkt wel of ie niet genoeg power heeft om alles aan te zwengelen. Net zoals bij een startmotor van een auto.
Heeft een PSU bij het opstarten meer power nodig?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:14:
[...]

Nope ook niet... Ik denk zelf ook steeds meer dat het de voeding is. Het lijkt wel of ie niet genoeg power heeft om alles aan te zwengelen. Net zoals bij een startmotor van een auto.
Heeft een PSU bij het opstarten meer power nodig?
Dat van de BIOS was meer even voor de volgende keer en voor andere mensen.

Voeding is nu wel een grote kanshebber inderdaad.

Wanneer de PC aangaat wordt er nogal wat stroom getrokken uit de voeding. Alle apparaten vragen dan tegelijk stroom. Als je ergens een voeding kan regelen zou ik dat zeker even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding eventjes regelen wordt een beetje lastig. Denk dat ik morgen even naar de mycom in amsterdam ga om daar een 600W voeding te scoren. Dat moet namelijk mee dan genoeg zijn voor mijn pc:

q9550
6gb geheugen.
2 harddisks
ati 7850 grafische kaart
dvd brander

• PilatuS
  • Niet online
600W is inderdaad meer dan zat. Zelfs 400W van een goed merk moet voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
400W genoeg? Welk merk raad je aan?

• PilatuS
  • Niet online
400W is genoeg. Het kan natuurlijk geen kwaad om voor 500W of iets meer te gaan. Dan kan je de voeding de komende jaren ook blijven gebruiken als je eens een dikke Dual-Chip GPU zou kopen oid. Persoonlijk vind ik Corsair een goed merk. Die gebruiken de techniek van Seasonic, wat zo'n beetje het beste merk is. Verder is Corsair vrij stil en goed betaalbaar.

Edit: Qua model hoef je niet gelijk een AX850 te halen. Een CX500 of CX600 is prima. Als je iets meer uit wil geven kan je bijvoorbeeld nog een modulaire versie kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2013 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga ff kijken wat ze hebben.
Ik snap alleen nog steeds niet wat die 4 rode ledjes bij het indrukken van de powerknop betekenen.
Volgens de handleiding:

4 red leds:

SystemPowerON
The D-LED will hang here if the
processorisdamagedornotinstalled
properly.

Als ik dit zo lees betekend dat dan dat die 4 rode ledjes altijd bij het opstarten te zien zijn?

Edit: en dat er alleen bij processor fout de lampjes blijven branden (doen ze bij mij niet)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets nieuws uitgevonden:

Als ik de 8 pins cpu stekker eruit trek blijft de pc wel aan staan.... Alleen ik heb geen beeld.
Enig idee wat dit kan zijn?

• redfoxert
  • Niet online
Dat je geen beeld hebt omdat de voeding ook 75W via PCI-express levert via het moederbord. Daar is die stekker voor onder andere. Dus je pc blijft wel "aan" maar hij start niks op want hij heeft geen videokaart.

Trek alle onnodige componenten eens los en start dan je systeem op?

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:26:
Dat je geen beeld hebt omdat de voeding ook 75W via PCI-express levert via het moederbord. Daar is die stekker voor onder andere. Dus je pc blijft wel "aan" maar hij start niks op want hij heeft geen videokaart.

Trek alle onnodige componenten eens los en start dan je systeem op?
Ik dacht dat die stekker voor de cpu was?!

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/1000w-psu-roundup/p3.jpg

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-02 23:20
Wat ik een beetje mis in het verhaal is het merk+type moederbord.
Weet je zeker dat de BIOS-versie op je mobo de Q9550 ondersteunt?
De E8400 en Q9550 zijn wel ongeveer tegelijk op de markt gekomen, maar hebben wèl verschillende architecturen (Wolfdale vs Yorkfield).

Op mijn s775 mobo worden de 2 CPU's in dezelfde BIOS-versie ondersteund, maar dat kan bij andere fabrikanten natuurlijk anders zijn.

Aan de andere kant is de kans dat die extra 30W die de Q9550 van de voeding vraagt net de druppel geweest is ook reëel.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

auto660

1991 240 GL Brick

Kijk eens naar de condensatoren van je moederbord. Als deze bol staan weet je al hoe laat het is... Het kan ook zijn dat het vrm circuit op zijn mobo is doorgebrand en kortsluiting geeft.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is : MSI neo2 Fir p35
Als de q9550 niet ondersteund wordt door dit moederbord, dan zou hij het natuurlijk wel weer moeten doen met mijn oude e8400.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:32

Ultrapc

Anyone steak?

redfoxert schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:26:
De CPU power stekker heeft echt helemaal niks met de PCI-e sloten temaken, laat staan met de videokaart 8)7
Wat wel kan zijn, is dat door de extra stroom die de CPU vraagt via de 8 pins, de voeding ermee stopt.
Valentino-46 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:55:
Wat ik een beetje mis in het verhaal is het merk+type moederbord.
Weet je zeker dat de BIOS-versie op je mobo de Q9550 ondersteunt?
De E8400 en Q9550 zijn wel ongeveer tegelijk op de markt gekomen, maar hebben wèl verschillende architecturen (Wolfdale vs Yorkfield).

Op mijn s775 mobo worden de 2 CPU's in dezelfde BIOS-versie ondersteund, maar dat kan bij andere fabrikanten natuurlijk anders zijn.

Aan de andere kant is de kans dat die extra 30W die de Q9550 van de voeding vraagt net de druppel geweest is ook reëel.
Hij had ook met zijn oude CPU getest, zonder resultaat, dus daar zit het probleem niet.

Edit: auto660 heeft net een post geplaatst over iets wat ik nog was vergeten: kortsluiting.
auto660 schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:03:
Kijk eens naar de condensatoren van je moederbord. Als deze bol staan weet je al hoe laat het is... Het kan ook zijn dat het vrm circuit op zijn mobo is doorgebrand en kortsluiting geeft.
Mijn PSU heeft een lampje erop zitten dat aangeeft wanneer zij kortsluiting heeft, (rood) en wanneer hij goed functioneert (groen) en wanneer hij door overspanning uitslaat (oranje, maar dit is bij deze voeding niet van toepassing denk ik)
Zo duid ook het direct afslaan van de voeding redelijk op kortsluiting, je kan ook proberen om je PC op een houten (of iets anders dat niet geleid) plaat te bouwen, maar dat sluit vram kortsluiting niet uit, wel kortsluiting mede kast.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door Ultrapc op 14-04-2013 00:15 ]

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Ultrapc schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:09:
[...]

De CPU power stekker heeft echt helemaal niks met de PCI-e sloten temaken, laat staan met de videokaart 8)7
Wat wel kan zijn, is dat door de extra stroom die de CPU vraagt via de 8 pins, de voeding ermee stopt.

[...]

Hij had ook met zijn oude CPU getest, zonder resultaat, dus daar zit het probleem niet.
Jij denkt dus ook dat het mijn PSU is?

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

@joeycore, Ja, of het is kortsluiting op het moederbord, of kortsluiting met de kast (zie Edit van mijn vorige post)

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederboard al geprobeerd aan te zetten op tafel zonder kast. Precies het zelfde probleem.
Zou het kunnen dat de nieuwe cpu koeler het probleem is? De Seidon 120m?

• Valentino-46
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:05:
Moederbord is : MSI neo2 Fir p35
Als de q9550 niet ondersteund wordt door dit moederbord, dan zou hij het natuurlijk wel weer moeten doen met mijn oude e8400.
Klopt, my bad.
Had er ff overheen gelezen dat je het nog een keer met de E8400 geprobeerd had. :F ;)

edit:
Ho, nieuwe info.
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:24:
Ik heb het moederboard al geprobeerd aan te zetten op tafel zonder kast. Precies het zelfde probleem.
Had nog nergens zien staan dat je ook een nieuwe CPU-koelert had gemonteerd, alhoewel dit natuurlijk ook opgaat voor als je de oude koeler hergebruikt.
Stekker van de koeler aangesloten na montage?
Draait ie ook?

[ Voor 41% gewijzigd door Valentino-46 op 14-04-2013 00:30 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• redfoxert
  • Niet online
Ultrapc schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:09:
[...]

[...]
Normaal is een CPU power stekker toch maar 4 pins? Via het moederbord word een videokaart ook voorzien van 75W aan energie (volgens PCI-e specs dan).

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:24:
Oké, die kunnen we afstrepen dan.
Dan hebben we de voeding en het VRM nog over,
Voeding : Probeer een andere voeding, bij vrienden, familie, of een aardige pc-winkel medewerker die even meehelpt met testen ;)

VRM : Zie je ergens lichte schade/brand achtige sporen?

CPU Koeler nee, daar zit het probleem niet hoor.

redfoxert schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:31:
[...]

Normaal is een CPU power stekker toch maar 4 pins? Antwoord: Nee hoor, dat is al een tijdje (vooral bij AMD) 8-pins. Via het moederbord word een videokaart ook voorzien van 75W aan energie (volgens PCI-e specs dan)Antwoord: Ja, maar dat gaat via de 24-pins mobo stekker, je moet je beter inlezen (grapje)
Anyway, mochten er nog vragen over de opbouw van een pc zijn, DM mij maar, maar houd dit topic om het probleem op te lossen]

Succes!

[ Voor 36% gewijzigd door Ultrapc op 14-04-2013 09:47 ]

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Valentino-46 schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:26:
[...]

Klopt, my bad.
Had er ff overheen gelezen dat je het nog een keer met de E8400 geprobeerd had. :F ;)

edit:
Ho, nieuwe info.

[...]

Had nog nergens zien staan dat je ook een nieuwe CPU-koelert had gemonteerd, alhoewel dit natuurlijk ook opgaat voor als je de oude koeler hergebruikt.
Stekker van de koeler aangesloten na montage?
Draait ie ook?
Toen ik de pc voor de eerste keer aan zette draaide de waterkoeler prima. Lampjes brande van het apparaat en de pomp draaide.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben naar de lokale pc boer geweest en heb er een nieuwe 500w corsair voeding aan gehangen. Alles weer netjes geinstalleerd, en aangezet en PATS! er schiet zo een stuk plastic van het moederbord af! Een zwart vierkant dingetje waar NIKOS op staat is nu naar de klote.

Dus nu is het zeker weten dat het moederbord de boosdoener was! Voeding kan denk wel weer terug denk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zal ik doen? Een identiek moederbord zoeken? Of eentje via V/A?
Moet ik dan veel opnieuw installeren?

Verwijderd

Als je een identieke koopt is het installeren en klaar. Koop je er een via V&A van een ander merk of type dan moet je alles opnieuw installeren.

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:14:
Wat zal ik doen? Een identiek moederbord zoeken? Of eentje via V/A?
Moet ik dan veel opnieuw installeren?
Een fatsoenlijk mobo van V&A plukken is een goed idee dan, let wel op of het mobo aan je eisen voldoet (sata poorten, geheugensloten) en of je CPU en ram ondersteund worden door het mobo

Allround.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:29:
Als je een identieke koopt is het installeren en klaar. Koop je er een via V&A van een ander merk of type dan moet je alles opnieuw installeren.
Met identiek bedoel je dus dezelfde chipset, in dit geval P35. Merk maakt verder dan niet zoveel meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via V/A een medetweaker gevonden met het zelfde moederbord :-)
@ KeDeShCh: Ik wist niet dat het alleen maar de zelfde intelchip moest zijn... Dacht altijd precies het zelfde merk enz...

Verwijderd

Kijk, das niet verkeerd, zelfde mobo. ;)

Ja hoor, op zich geeft dat geen problemen, dat is althans mijn ervaring. Het kan hooguit voorkomen dat er extra mogelijkheden op het mobo zitten, die zal je dan even apart moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Even een practische vraag.
Voor mij is het nog steeds onduidelijk waarom er na de processor wissel het moederbord kapot is gegaan.
Ik ben bang als ik straks alles weer ga aansluiten met mijn oude PSU dat hij er weer mee kapt.
Is de kast groot dat er ook sluiting in de voeding zit?

Verwijderd

Heb je die nieuwe voeding nog? Want die zou ik uit voorzorg eerder gebruiken. Wel even opletten dat je de goede 8pins cpu aansluiting gebruikt. Degene waar je het fotootje van had geplaatst in een eerdere reactie is namelijk een 8pin PCI-E aansluiting en die moet je zeker niet gebruiken. Meestal is de 8pin cpu aansluiting 2 x een 4pins blokje, die je kan samenvoegen tot 1 x 8pins. Bij de Corsairs TX650's die ik hier heb, staat PCI-e op het blokje, let daar even op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de foto is als voorbeeld. Mijn coolermaster voeding is modulair en heeft groene pci-e stekkers.
Als het goed is heb ik dinsdag het moederbord in huis. Hopenhopenhopen!!!! dat ie het weer gaat doen.

• Valentino-46
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:22:
Degene waar je het fotootje van had geplaatst in een eerdere reactie is namelijk een 8pin PCI-E aansluiting en die moet je zeker niet gebruiken.
Die zal zonder grof geweld ook niet passen.

Verwijderd

Valentino-46 schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:26:
[...]

Klopt, maar sommige mensen krijgen alles voor elkaar. Kan daar genoeg voorbeelden van opnoemen. ;)

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Valentino-46 schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:26:
[...]

Je wil niet weten wat ik allemaal al heb meegemaakt met niet passende stekkers...

Edit: te lang niet gerefreshed :) , @hierboven, gelukkig ben ik niet de enige die wel eens wat raars aantreft in pc's die ik moet repareren ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:36:
Even een practische vraag.
Voor mij is het nog steeds onduidelijk waarom er na de processor wissel het moederbord kapot is gegaan.
Ik ben bang als ik straks alles weer ga aansluiten met mijn oude PSU dat hij er weer mee kapt.
Is de kast groot dat er ook sluiting in de voeding zit?
Ik zou zeker niet gelijk met je oude voeding testen, neem een zeker werkende voeding (srry, je zult weer eens naar de pc-zaak moeten :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Ultrapc op 14-04-2013 15:51 ]

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Ultrapc schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:49:
[...]

Je wil niet weten wat ik allemaal al heb meegemaakt met niet passende stekkers...

Edit: te lang niet gerefreshed :) , @hierboven, gelukkig ben ik niet de enige die wel eens wat raars aantreft in pc's die ik moet repareren ;)

[...]

Ik zou zeker niet gelijk met je oude voeding testen, neem een zeker werkende voeding (srry, je zult weer eens naar de pc-zaak moeten :P )
Corsair 500w voeding ligt hier nog 8)
Pagina: 1