Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] Zakelijk internet en bellen zelf installeren?

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31
Zijn er tweakers die zakelijk internet en bellen van kpn (over een telefoonlijn; hier ligt geen glas) zelf hebben geinstalleerd? Het lijkt me erg fijn om 100 euro te besparen aangezien het niets meer als normaal internetplusbellen?

Of heeft het laten installeren wel voordelen?

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:54
Stelt in principe niet veel voor.. moet makkelijk zelf aan te sluiten zijn. Waar haal je die 100 euro vandaan? Kost dit een monteur?

• BlackWhizz
Wij hebben een bedrijf thuis (melkveehouderij) met melkrobots. Deze moeten altijd kunnen bellen bij storingen; vandaar de keuze voor zakelijk internet en bellen. 100% uptime is geen eis; maar zo veel mogelijk. Daarom willen we ook zakelijke service. Het modem wordt gevoed door een UPS dus mocht de stroom uitvallen dan kan de robot nog steeds bellen.

Nu is het vreemde bij KPN dat je wel een Experia Box krijgt die hetzelfde is als die voor consumenten (misschien qua software iets uitgebreider?). Echter moet je het zelf installeren bij consumenten IPB terwijl je bij de zakelijke variant een monteur verplicht krijgt a 100 euro. Je krijgt niet eens de keuze of je wel of geen monteur wilt.

Wel krijgen we 2 nummers. Ik neem aan dat het gewoon een extra gebruikersnaam en wachtwoord invullen is ergens in de EB?

• Skoefel
Experia box is hetzelfde als bij consumenten, in principe veranderd er niks, 2 nummers worden in principe automatisch door KPN zelf in het modem verwerkt. Poort 1 en Poort 2. Wel vreemd dat een monteur verplicht is, nooit eerder van gehoord. Maar wat is nu precies je vraag dan?

• BlackWhizz
Heeft het voordelen als de monteur het komt installeren? Meet hij nog dingen door of doet hij alleen maar stekkertjes in modem prikken en controleren of het werkt?

Want als hij niets anders doet als stekkers in het modem doen en installatie handleiding volgen dan lukt het mij ook wel.

• Skoefel
De monteur controleert niks, mocht je bekabeling niet in orde zijn veranderd hij het misschien. Misschien als je hem een bak koffie geeft dat ie het modem netjes ophangt :)

• BlackWhizz
Lester Temmink schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:04:
De monteur controleert niks, mocht je bekabeling niet in orde zijn veranderd hij het misschien. Misschien als je hem een bak koffie geeft dat ie het modem netjes ophangt :)
Oke; je bevestigt wat ik al had verwacht. Ik heb zelf alle apparatuur/tangen etc om de boel om te zetten van ISDN naar VOIP dus dan doe ik het mooi zelf.

• Skoefel
Bij eventuele vragen over installatie hoor ik het graag :)

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Misschien is de monteur wel verplicht omdat je een SLA bij je abonnement hebt?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
KPN stuurt de monteur mee zodat KPN weet dat het goed is aangesloten zoals KPN dat graag wil zien.

• BlackWhizz
Uthog schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:18:
KPN stuurt de monteur mee zodat KPN weet dat het goed is aangesloten zoals KPN dat graag wil zien.
Dus ik betaal voor iets wat ik zelf kan en wat in feite niet anders geinstalleerd wordt als een consumenten pakket? Lekker.

• Uthog
Klopt maar das het nadeel van zakelijk je krijgt in feite hetzelfde fysieke product maar je betaald er de hoofdprijs voor. Dit is bij alle telecom providers zo.

Let wel het zakelijke modem heeft andere firmware als die van consumenten.

• Skoefel
Uthog schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:52:

Let wel het zakelijke modem heeft andere firmware als die van consumenten.
In principe blijven de meeste instellingen anders, alleen TV is hoogst waarschijnlijk disabled

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Dat is inderdaad het idee met de verplichte monteur bij zakelijke aansluitingen.
Juist omdat je graag wil dat het betrouwbaar is en daarom zakelijk aan hebt gevraagd, wil KPN het aansluiten voor je, anders kunnen ze hier natuurlijk geen "garantie" over geven.

• BlackWhizz
Goed; helder. Alleen jammer dat die dan hier hooguit 1 uur is (denk ik). Doet hij ook de afwerking of mag je dat wel zelf doen?

• Skoefel
Wat bedoel je met de afwerking?

• Uthog
Je moet het zo zien, KPN monteur moeten alleen zorgen dat de verbinding werkend is als de monteur weggaat. Dus de monteur plaatst het modem bij het IVK zorgt dat je sync en data hebt en eventeel 2 telefoon toestellen maar hij gaat het niet netjes wegwerken kan wel maar dat is tegen meerprijs.

en om even een eerder reactie aan te halen.

Zakelijk heeft sinds kort ook ITV.

[ Voor 12% gewijzigd door Uthog op 15-04-2013 18:28 ]

• Remco K.
  • Laatst online: 30-09 20:23
De KPNmodem dat je krijgt bij een zakelijk abonnement is qua hardware dezelfde is voor de consumentenmarkt. Echter is de firmware anders, zoals Uthog al eerder heeft gezegd.

Bij de consumentenmarkt krijg je de modem in bruikleen, terwijl je de modem bij de zakelijke markt in principe koopt. De modem wordt dus je eigendom.

De KPNmonteur levert de zakelijke modems vanuit zijn auto, vandaar dat er altijd een monteur komt.

Er zijn mensen die een consumentenpakket voor et bedrijf bellen. Dit scheelt natuurlijk in de kosten. Echter is het wel belangrijk te weten dat de consumentenmarkt gebruik maakt van dynamische IP-adressen, waar je bij de zakelijke markt een statisch IP-adres krijgt.
Pagina: 1