Beste Tweakers
Ik ben voor het eerst zelf een systeem aan het samenstellen, dit voornamelijk om te gamen en om video te monteren/ editeren. PC Gamen heb ik al jaren niet meer gedaan vanwege geen geschikte PC, dus ben ik nu op zoek naar een systeem dat wel wat aankan. Video bewerking gebeurd vooral met de Adobe suite, voornamelijk Premiere en After Effects. Af en toe komt er ook wat 3D aan te pas (Cinema 4D). Verder is het belangrijk dat het systeem redelijk stil is. Ik zou niet OC'en.
Het budget zou ik graag rond de 800-1300 euro houden, dit met OS maar zonder randapparatuur.
Eerste voorstel:
DIt heb ik samengesteld door eerst wat andere topics hier op Tweakers te lezen. Verder heb ik nog enkele vraagjes omtrent bepaalde onderdelen:
Processor
Een goed keyboard, headset en speakerset zoek ik nog, allen onder de €100. Als iemand zijn materiaal zou aanbevelen of spontane suggesties heeft, ook welkom.
Ook twijfel ik nog waar te kopen. Ik woon in België, maar het lijkt me dat de beste webshops in Nederland te vinden zijn. Als iemand persoonlijke ervaring heeft met een bepaalde webshop waar hij/zij zeer tevreden over is, gelieve te delen!
Dank!
Ik ben voor het eerst zelf een systeem aan het samenstellen, dit voornamelijk om te gamen en om video te monteren/ editeren. PC Gamen heb ik al jaren niet meer gedaan vanwege geen geschikte PC, dus ben ik nu op zoek naar een systeem dat wel wat aankan. Video bewerking gebeurd vooral met de Adobe suite, voornamelijk Premiere en After Effects. Af en toe komt er ook wat 3D aan te pas (Cinema 4D). Verder is het belangrijk dat het systeem redelijk stil is. Ik zou niet OC'en.
Het budget zou ik graag rond de 800-1300 euro houden, dit met OS maar zonder randapparatuur.
Eerste voorstel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 256,98 | € 256,98 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 178,10 | € 178,10 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 91,60 | € 91,60 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (UK Retail) | € 164,09 | € 164,09 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 17,95 | € 17,95 |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 102,40 | € 102,40 |
1 | LG GH24NS70 Zwart | € 20,05 | € 20,05 |
1 | Sharkoon WPM600 | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Adata S510 120GB | € 98,- | € 98,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.119,52 |
DIt heb ik samengesteld door eerst wat andere topics hier op Tweakers te lezen. Verder heb ik nog enkele vraagjes omtrent bepaalde onderdelen:
Processor
- Wat is het verschil tussen de Intel Core i7 3770 Boxed en bv. de Intel Core i7 3770K Boxed? Is dit verschil belangrijk?
- Voor videobewerking wordt vaak een Xeon aanbevolen. Valt dezer ook aan te bevelen boven de i7 als je er ook met gamed?
- Ik heb windows 7 gekozen omdat ik W8 bij mijn vriendin geprobeerd heb (werk zelf met een mac) en ik werk er echt niet graag mee. Ik mis de startknop bv. enorm. Zijn er redenen waarom ik toch voor W8 zou moeten gaan?
- Als ik het goed begrepen heb is dit low-profile geheugen, en kies ik dit best om geen conflict te krijgen bij het monteren in mijn kast. Is er veel verschil indien er wel heatspreaders op zitten? De prijs lijkt me ongeveer hetzelfde.
- Is deze genoeg of juist te veel?
Een goed keyboard, headset en speakerset zoek ik nog, allen onder de €100. Als iemand zijn materiaal zou aanbevelen of spontane suggesties heeft, ook welkom.
Ook twijfel ik nog waar te kopen. Ik woon in België, maar het lijkt me dat de beste webshops in Nederland te vinden zijn. Als iemand persoonlijke ervaring heeft met een bepaalde webshop waar hij/zij zeer tevreden over is, gelieve te delen!
Dank!