Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:44
Hallo iedereen!

Net een iPhone 5 overgenomen van iemand op marktplaats en tot mijn schrik zag ik een defecte pixel linksboven op het toestel.
Nou zag ik dat pas toen ik in de trein stapte en ik keek gelijk naar de garantibonnetje wat hij mij erbij heeft gegeven, en daar zag ik dat de serienummer niet klopte met wat er op het bonnetje staat.. STOM STOM STOM! :( (Hij zei wel dat hij het toestel eerder heeft teruggebracht naar de Apple store voor een defect in het scherm)

Misschien omdat het een andere iPhone is dat er nu een ander IMEI nummer op het toestel staat?

Nou is mijn vraag: kan ik hiermee naar de Genius bar in Amsterdam voor een ruil met een ander iPhone 5?

Het toestel is niet oorspronkelijk van mij en de serienummer klopt niet met wat er op het bon staat (wss omdat het toestel geswapt is in de Apple store)

Gaat de garantie dan gewoon door via Apple zelf? En kan ik hiermee dan gewoon naar de genius bar om hem om te ruilen?

Amsterdam is niet bepaald om de hoek

Nummer van diegene heb ik ook niet meer.. |:(

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:47
Heeft de Genius Bar geen telefoonnummer?
020 530 2200 ?

Ook vind ik het raar trouwens dat je het nummer van die gast niet meer hebt.
Op straat tegengekomen? Geen correspondentie?

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-04-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:19:
Heeft de Genius Bar geen telefoonnummer?

Ook vind ik het raar trouwens dat je het nummer van de gast niet meer hebt.
Op straat tegengekomen? Geen correspondentie?
Diegene had mij namelijk bereikt via telefoonnummer maar was zo stom geweest om hem niet op te slaan..

Maar als ik mijn verhaal uitleg, denken ze dan niet nee we geven geen garantie meer omdat hij niet van jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als dat zo is, en hun zo denken, dat zul jij toch moeten gaan liegen door te zeggen dat jij wel de eigenaar bent.
Als ze je geloven, prima.
En als ze je om bewijs vragen, val je toch altijd door de mand.

Of zie ik dit verkeerd?

Bewijs (garantie) moet je altijd leveren.
Dus ze zullen altijd zien dat jij niet de oorspronkelijker koper bent?

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-04-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
Stuur even een mailtje naar die persoon waarvan je hem hebt gekocht, dan weet je in ieder geval het verhaal.
Misschien is het wel zo en kan hij je zo even een kopie sturen van de omruiling.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:23:
Als dat zo is, en hun zo denken, dat zul jij toch moeten gaan liegen door te zeggen dat jij wel de eigenaar bent.
Als ze je geloven, prima.
En als ze je om bewijs vragen, val je toch altijd door de mand.

Of zie ik dit verkeerd?
Daarom was me vraag ook, kijken zie via de site van Apple of ik nog garantie heb of via een aankoopbon.

Misschien dat ze hem gelijk omruilen zonder dingen te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij Apple heb je meestal geen bon nodig. Ze kijken naar de dag dat het apparaat geactiveerd is en zien dat als aankoopdatum. Heb meerdere Macbooks laten repareren zonder dat er om de bon gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
PilatuS schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:26:
Bij Apple heb je meestal geen bon nodig. Ze kijken naar de dag dat het apparaat geactiveerd is en zien dat als aankoopdatum. Heb meerdere Macbooks laten repareren zonder dat er om de bon gevraagd werd.
En is dat via de Genius bar in Amsterdam?
Vroegen ze voor de rest naar andere dingen wat betreft "dat het toestel echt van jou is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Knamix schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:27:
[...]

En is dat via de Genius bar in Amsterdam?
Vroegen ze voor de rest naar andere dingen wat betreft "dat het toestel echt van jou is"
Is niet in Amsterdag geweest maar ergens anders. Ik zeg ik dit puur om aan te geven dat een bon dus waarschijnlijk niet nodig is. Vragen over van wie de producten waren heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47
Bel ze even op, en geef aan dat je de bon kwijt bent.
Dan kun je zien of ze garantie verlenen zonder bon.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
PilatuS schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:28:
[...]

Is niet in Amsterdag geweest maar ergens anders. Ik zeg ik dit puur om aan te geven dat een bon dus waarschijnlijk niet nodig is. Vragen over van wie de producten waren heb ik nooit gehad.
Fijn dit... Zie net dat de imei nummer op de doos ook niet klopt |:( ;w

Denkt dat het daarbij wel ophoud ivm het omruilen van mijn iPhone 5 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ie al eens is omgeruild dan is het toch normaal dat het niet klopt ? Ik zou gewoon langsgaan en kijken wat er mogelijk is. Anders heb je 1 enkele dode pixel, daar is wel mee te leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik kijk het nog even aan en mocht het me gaan irriteren (wat het nu al eigenlijk doet) ga ik naar Amsterdam en hopen dat ze hem om gaan ruilen..

Kan op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 23:55
Grote kans dat ze 'm gewoon omruilen, doosje etc is allemaal niet van belang, ik heb zowel een iMac als een iPad probleemloos kunnen laten omruilen/repareren zonder enige documentatie.

[ Voor 3% gewijzigd door L490 op 13-04-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

WTM

Bij de Genius Bar in Amsterdam hebben ze mij nog nooit om een bon gevraagd. Ik heb hier al een keer een ipad2 en ipad4 omgeruild, alsmede service aan mijn macbook pro gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
L490 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:39:
Grote kans dat ze 'm gewoon omruilen, doosje etc is allemaal niet van belang, ik heb zowel een iMac als een iPad probleemloos kunnen laten omruilen/repareren zonder enige documentatie.
Waar heb je hem omgeruild als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
WTM schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:39:
Bij de Genius Bar in Amsterdam hebben ze mij nog nooit om een bon gevraagd. Ik heb hier al een keer een ipad2 en ipad4 omgeruild, alsmede service aan mijn macbook pro gehad.
Had je de ipads zo meegenomen of in doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11
Volgens mij is aan het serienummer te zien waar en wanneer iets is gekocht. Dit was iig het geval met mijn tweedehands gekochte macbook. Bonnetje was totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:45:
Volgens mij is aan het serienummer te zien waar en wanneer iets is gekocht. Dit was iig het geval met mijn tweedehands gekochte macbook. Bonnetje was totaal niet interessant.
Ze kijken waneer het apparaat voor het eerst online gegaan is. Dit betekend ook dat wanneer je een bon hebt van na die tijd dat je pech hebt. Leuk dat de bon van de iPad van 2 maanden later is en dat het serienummer op de bon erbij staat. Als ie eerder geactiveerd is heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Misschien is de Iphone wel gestolen en heeft de eigenaar de doos van zijn eigen Iphone meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 12:45
Je hebt geen bon nodig om garantie te claimen. als het goed is staat je serienummer geregistreerd bij apple.
Je kan online checken hoelang je nog garantie hebt.

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik heb nog garantie tot november 2013..

Ik lees nu verschillende "meningen" je heb de doos wel/niet nodig.
Je heb de bon wel/niet nodig...

Hier kom ik ook niet echt verder mee.

Iemand die is een keer bij de genius bar is geweest met alleen het product (geen doos en bon) die even kan bevestigen of mijn toestel wel omgeruild kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Net de serienummer van wat er op het doosje staat overgetypt op de site van Apple en daar staat:

We're sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us.

Dus ze kunnen wel zien dat het toestel eerder is vervangen vanwege een defect..

Iemand die dit kan bevestigen? Dat het toestel toch wel omgeruild kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Knamix schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:15:

Iemand die is een keer bij de genius bar is geweest met alleen het product (geen doos en bon) die even kan bevestigen of mijn toestel wel omgeruild kan worden?
je kan ook zelf gewoon contact opnemen met Apple / Geniusbar of het daar gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 18:08
Knamix schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:15:

Ik ben er wel is geweest, heb toen ook een bon mee genomen. Toen ik daar aankwam en de bon wilde laten zien, zei die man dat dat niet nodig was. Hij heeft er geen seconde naar gekeken.
Ging om een iPhone 4S. Hij nam het serienummer uit de iPhone over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Kenzi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:21:
[...]

je kan ook zelf gewoon contact opnemen met Apple / Geniusbar of het daar gewoon proberen.
Zoals ik al zei.. Ik kan niet met mijn verhaal komen omdat er dan een kans is dat ze me geen garantie kunnen geven omdat ik niet de eerste eigenaar ben..

En Amsterdam is voor mij 2 uur heen reizen dus dat gaat ook niet.

En om 2 uur te reizen om alleen maar "nee sorry we kunnen niks doen" te horen Zie ik ook niet zitten.
Vandaar dat ik het ook hier vroeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar je kunt toch gewoon bellen ( zonder naam, of valse details ) en dan hoor je wat ze zeggen?
Is toch gewoon algemene info inwinnen?

Als ik kom voor garantie, moet ik dan blabla
Als ik een product 2e hands gekocht heb, heb ik dan nog blabla.
Ik sta op het punt om een 2e hands xxx te kopen, maar heb ik dan nog blabla

Ze zullen je heus niet gaan herinneren of blacklisten.
Moet je natuurlijk niet de correcte code/imei gaan geven.

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-04-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34
[paranoiamode]maar dan niet met je iphone bellen, nummerherkenning.... [/paranoiamode]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:27:
Maar je kunt toch gewoon bellen ( zonder naam, of valse details ) en dan hoor je wat ze zeggen?
Is toch gewoon algemene info inwinnen?

Als ik kom voor garantie, moet ik dan blabla
Als ik een product 2e hands gekocht heb, heb ik dan nog blabla.
Ik sta op het punt om een 2e hands xxx te kopen, maar heb ik dan nog blabla

Ze zullen je heus niet gaan herinneren of blacklisten.
Moet je natuurlijk niet de correcte code/imei gaan geven.
Dan heb ik het verkeerd gelezen!

Dan bel ik eventjes wanneer ik een keer "zin" heb om te gaan en of de dode pixel mij heel erg gaat irriteren..

Topic kan wat mij betreft op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Vriend van mij heeft vorige week nog zijn iphone 5 ingewisseld bij de Apple store in Amsterdam omdat zijn aan/uit knop defect was.
Hij heeft vantevoren gebeld om een afspraak te maken bij de genius bar.
Geen bon nodig, ze checken serienummer. Daarnaast had hij ook geen doos meegenomen.
Hij kreeg gewoon gelijk een nieuwe mee.

Daarnaast kan je op http://www.stopheling.nl/ serienummer invoeren als je zeker wilt weten of het niet een gestolen toestel is.
Gewoon eerste 5 cijfers/letters invoeren en dan kan je zien of jouwe ertussen staat.

Daarnaast is garantie wettelijk niet overdraagbaar dus altijd doen alsof je eerste eigenaar bent zodat ze niet moeilijk gaan doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Valinor op 15-04-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:42
D2FValinor schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:39:
Daarnaast is garantie wettelijk niet overdraagbaar(...)
Hoe kom je daarbij? Bij de overdracht van een zaak gaan ook de aan die zaak verbonden rechten over op de nieuwe eigenaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:22
Niet bij alle zaken, ik heb een snorscooter gekocht 2e hands die nog in de garantie zit, maar wettelijk was de garantie niet overdraagbaar. Alleen de eerste eigenaar heeft recht op de garantie.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:42
Wettelijk is de garantie juist wel overdraagbaar.
Tenzij bij de koop anders is bepaald...

[ Voor 46% gewijzigd door JorisBos op 16-04-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
1. je serienummer op de telefoon geeft aan dat je garantie hebt. Het kan hun NIETS schelen wie de eigenaar van het toestel is.
2. je moet eerst een afspraak maken voordat je bij de geniusbar mag aankomen. Ga dus neit erheen emt de gedachtegang ja het duurt maar 2 minuutjes, want ze helpen je niet!
3. je kan ook opsturen. Geef je probleem aan op internet en ze sturen binnen 2 dagen een UPS medewerker op die je toestel inneemt (hij geeft je een bewijs). Binnen 2 dagen krijg je een refurbished toestel terug.

Luister maar niet naar al die mensen die beweren dat je een doos nodig hebt. Ik heb dit al paar keer meegemaakt en weet 100% zeker dat je gewoon garantie hebt (nu weet ik niet of je garantie hebt op 1 dode pixel). Je mag van Apple gewoon je spullen verkopen aan anderen. Zij geven garantie op hun spullen van 1 jaar (wettelijk anders). Of die iPhone nou bij jouw kapot gaat of bij Piet maakt niet uit!

Wat je wel kan doen in even bellen en vragen of de serienummer overeenkomt met de vervanging. Ook daar hebben ze gegevens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wilde net bellen maar (werd een audioband afgespeeld volgens mij) maar ze vroegen om mijn naam, moet ik nou me naam niet of wel zeggen...

Weet namelijk niet of hij geregistreerd staat op zijn naam?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zou zeggen Bond, James Bond.
Zeg ik ook meestal als ik iets reserveer. Eigen naam moet ik altijd spellen, dus is dit wel zo makkelijk, en kans dat er een 2e is die zich zo meldt is vrij klein.
Maar nu weet iedereen het, dus nu moet ik oppassen!

Er werd nu toch al een aantal keer gezegd dat het gaat om IMEI en niet om naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

sjefke,

geen paniek. De reden waarom S/N met doos, bon en de tel niet overeenkomt is dus omdat de oorspronkelijke telefoon omgeruild is (dat geeft de database van Apple dan ook aan als je de S/N van de doos invoert).

Ik heb zelf mijn Ipad 2 keer geruild gehad en dus zou op min doos (die ik niet meer heb) een andere S/N staan dan de Ipad die ik nu heb. Wat ik WEL heb is een bon met daarop dat S/N x geruild is voor S/N y. maar goed die zal de verkoper wel vergeten erbij gevoegd hebben.

I.i.g. je hebt gewoon garantie, zoals de site dat zegt met je S/N op je tel en maak dus gewoon een afspraak, leg je probleem uit en krijg of een nieuwe, reparatie of het wordt geweigerd omdat dode pixels niet onder hun garantiebeleid vallen (geen idee hoor).

M.a.w. geen paniek.......en ga maak online die afspraak via apple.nl en ga dan langs....ik heb mij ook niet hoeven identificeren of bon moeten laten zien; Mijn Ipad was notabene in de V.S. gekocht en toch geruild.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik krijg haast het gevoel dat ergens in Nederland iemand zijn iPhone kwijt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
rgras schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:42:
Ik krijg haast het gevoel dat ergens in Nederland iemand zijn iPhone kwijt is..
Best grappig als ik ook nog de bon heb van degene...

Hij loopt gelukkig rond met mijn nexus 4 en ik heb hier een toestel met een dode pixel

(is ook niet aangegeven of hij gestolen is)

Een vrouw heeft me in de wacht gezet (vragen wat de procedure is van een dode pixel)

op hoop van zege dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op een iPhone 5 heb je per definitie nog garantie aangezien dat hele product nog geen jaar oud is. Daarmee kun je dus gewoon langsgaan en dan komt 't goed. De Apple Store heeft mij nog nooit om een bon gevraagd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik doelde er meer op dat jij, onbewust, misschien een wat minder legaal exemplaar zou hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Garantie voor 1 dode pixel mag dus vervangen worden voor een nieuwe iPhone

Moet alleen de winkel zelf bellen en vragen wat de mogelijke opties zijn

iedereen bedankt!

gr
Pagina: 1