Atrifacts tijdens belasting HD6670

Pagina: 1
Acties:

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-01 15:46
Beste Tweakers,

Bij belasten van mijn videokaart (skyrim, bf3) krijg ik te maken met allemaal nare artifacts in beeld.
Zojuist heb ik het in furmark kunnen reproducreren. Temperaturen zijn niet gek hoog volgens mij.

Zie hier in ieder geval het screensot

Afbeeldingslocatie: http://files.myfrogbag.com/ero2mi/furmark.png

De groene en roze vlekjes zie ik voornamelijk, hoewel ik nu in dit screenshot zie dat ook de mesh niet meer lijkt te kloppen,

Kan iemand me hierbij helpen? Is dit gemakkelijk te reparernen, of terug naar de winkel? En hoe komt zoeits eigenlijk?

Info :
Kaart komt uit oktober afgelopen jaar, dus nog niet zo heel oud.
Kast in onlangs schoongemaakt (compressor), waarbij de kaart niet vergeten is.
Speelt vrijwel alleen bf3 en skyrim. <3 uur achter elkaar)

Een soortgelijk probleem heb ik hiervoor ook al eens gehad met mijn HD4870, die ten tijde van de ellende al meer dan twee jaar oud was. Toen was de garantie verlopen en heb ik mijn huidige gekocht.

Mvg,

Christiaan

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat zijn je temperaturen precies (gpu, vram en je vrms).
Wat is de rest van je systeem?

Sinds wanneer heb je dit probleem, kan zijn dat sinds het schoonmaken je koeling minder goed contact maakt. Het kan sowieso geen kwaad om je koelpast op je kaart een keer te vervangen als het aan je temperatuur ligt, maar die moet je eerst even posten :p.

• theRich
temp tijdens de errors in furmark is 52 graden, dus niet echt schokkend hoog. Hoe kan ik een mooie log produceren?

Het probleem is eigenlijk inneens ontstaan. Geen nieuwe software of games geinstaleerd, het komt voor mijn gevoel echt uit de lucht vallen.

[ Voor 38% gewijzigd door theRich op 13-04-2013 20:10 ]

• theRich
Zojuist laatste versie CCC geinstalleerd, geen effect.

• theRich
Ik ga nu nog met driver cleaner alles schoonmaken en vervolgens laaste drivers terugzetten. Heeft iemand nog tips hoe ik dit verder nog aan moet pakken als dit niet werkt?

edit : heeft helaas niet gewerkt..

[ Voor 19% gewijzigd door theRich op 16-04-2013 23:57 ]

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Misschien kortsluiting in het geheugen doordat je de kaart per ongeluk hebt aangeraakt, zonder na te denken bij statische elektriciteit, bij het schoonmaken?

Verwijderd

Het enige wat je kan proberen is de kaart er nogmaals uit te halen dan weer met perslucht je PCI sloten schoon spuiten en de kaart opnieuw plaatsen. Zorg natuurlijk ook dat je de laatste BIOS voor je mobo hebt en de Intel chipset software geupdate is. Werkt dat niet > RMA videokaart, cause your the lucky winner!

• theRich
Dit weekend de kaart omgeruild in de mycom shop, kreeg direct een vervangend exemplaar (geforce)
Bedankt voor de tips, wat mij betreft kan hier een slotje op.
Pagina: 1