52 in 1 card-reader werkt niet goed/niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511925

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds begin november een nieuwe (dus nu al niet meer nieuw ;) ) desktop in huis gehaald met een 52 in 1 cardreader ingebouwd. Had deze nog nooit getest maar laatst moest ik foto's op deze PC hebben. Toen ik de SD in de cardreader stak gaf hij de typische melding wat ik er mee wou doen, maar toen ik op verkenner klikte duurde het heel lang (1 minuut) eer hij de map geopend heeft (en in deze map staat maar 1 map: DCIM). En als je eindelijk bij de fotos terecht komt duurt het 20 seconde per thumbnail dat hij laadt (na een tijdje laadt hij er zelfs geen meer). En fotos openen lukt al helemaal niet.
Ik dacht eerst dat SD kapot was maar heeft in half minuutje heel de SD gekopieerd op andere PC.
Heb drivers met apparaatbeheer al opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.
Ik heb er windows 8 op staan, weet niet als dit nodige info is.
Als ik nog iets vergeten ben, vraag het maar.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

PS: weet totaal niet welk merk cardreader het is, staat er niet op, ook niet op factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me dan toch echt dat er een driver mist, of er een verkeerde driver is geladen.
Of het ding is kapot, wat kost een nieuwe? eurotje of 5?

Kan je niet gewoon je fototoestel op de computer aansluiten en dan de kaart lezen? Wel net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

via tool als hwinfo kun je vaak informatie bemachtigen over de hardware die in je machine zit

eventueel bootcd/usb met linux om te kijken wat er verkeerd gaat (windows verteld je niet zo veel). kan zijn dat je os/drivers moeilijk doen. ander OS kan uitsluitsel geven.

imho; zijn die heel-veel-type-card-readers 10x niets, maar dat is mijn mening, dingen gaan vaker stuk dan dat ze het wel doen :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:29:
Lijkt me dan toch echt dat er een driver mist, of er een verkeerde driver is geladen.
Of het ding is kapot, wat kost een nieuwe? eurotje of 5?

Kan je niet gewoon je fototoestel op de computer aansluiten en dan de kaart lezen? Wel net zo makkelijk.
In de winkel waar ik de PC heb gekocht koste het 15 euro, maar is waarschijnlijk ook verkrijgbaar onder de 5 euro (gtx660 ti koste daar 400 euro toen, dus beetje heel erg duur daar).

Na lang zoeken heb ik een kabel gevonden om hem aan te sluiten, zo werkt het veel beter dan rechtsstreeks insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
himlims_ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:33:
via tool als hwinfo kun je vaak informatie bemachtigen over de hardware die in je machine zit

eventueel bootcd/usb met linux om te kijken wat er verkeerd gaat (windows verteld je niet zo veel). kan zijn dat je os/drivers moeilijk doen. ander OS kan uitsluitsel geven.

imho; zijn die heel-veel-type-card-readers 10x niets, maar dat is mijn mening, dingen gaan vaker stuk dan dat ze het wel doen :X
ja ik vind ze ook 10x niets, maar ik was niet degene die dat in de PC wou...
nu doe ik het gewoon met USB-kabel, even makkelijk (of makkelijker), ik ga maandag gewoon mijn geld terugvragen voor die cardreader