Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies - verschillen in audioradio's in 2013

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe autoradio. Mijn huidige auto komt uit 1996 en de autoradio ook. Ik wil graag mijn telefoon ("Samsung Galaxy S II") kunnen aansluiten. Later dit jaar verwacht ik een nieuwe telefoon te nemen, een high-end smartphone, waarvan ik het OS nog niet weet.

Terwijl bij hardware voor computers de prijsverschillen snel zijn te verklaren door andere specificaties: monitor-resolutie, processorsnelheid, SSD/HDD, lijkt dit veel minder het geval te zijn bij autoradio's. Auto-radio's met USB, Bluetooth, MP3-ondersteuning, 50W vermogen zijn al beschikbaar vanaf €50.

Ik vraag me dus ook af, wat verklaart prijzen van €120 tegenover de goedkope autoradio's van €50?

Mijn voornaamste doelen zijn het luisteren van muziek via de telefoon, radio, handsfree bellen/skypen in de auto. Gezien het lage vermogen van mijn huidige speakers (of komt het door de autorado?), zit ik eraan te denken om de speakers ook te vervangen.

Termen zoals iPod ready en iPod direct zijn volgens mij niet relevant voor Android-gebruikers, dus ik weet ook niet hoe ik erachter kom of Android-telefoons bestuurbaar zijn met de autoradio (vorige/volgende nummer, pause).

Hebben jullie tips voor de aankoop van een autoradio? Het budget van €50 zou ik best kunnen verhogen naar €120, maar ik heb wel graag waar voor mijn geld. Het verhogen van het budget moet dus wel leiden tot een daadwerkelijke verbetering van de gebruikerservaring in combinatie met mijn telefoon zijn.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
Wat ik weet is dat de goedkope radio's (merken als Marquant, Supertech, Lenco) barsten van de handige functies, maar softwarematig niet zo lekker werken en bedieningsgemak is vaak ver te zoeken. Ik heb verschillende van dat soort apparaten in verschillende auto's ingebouwd en ik ben er niet over te spreken. Ik raad je aan je budget naar minstens 120 euro te brengen.

Telefoon aansluiten kan op elke radio met usb, je telefoon wordt dan als usb opslag gezien en met de radio kun je dan door de mappen bladeren, het is niet dat je de mediaspeler van de telefoon met de radio bedient. Ik raad mensen altijd aan een Sony te kopen, vanwege het bedieningsgemak. Zonder handleiding bijna blind te bedienen.

Wat voor radio en speakers heb je er nu in zitten?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Peenutzz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:49:
Wat ik weet is dat de goedkope radio's (merken als Marquant, Supertech, Lenco) barsten van de handige functies, maar softwarematig niet zo lekker werken en bedieningsgemak is vaak ver te zoeken. Ik heb verschillende van dat soort apparaten in verschillende auto's ingebouwd en ik ben er niet over te spreken. Ik raad je aan je budget naar minstens 120 euro te brengen.

Telefoon aansluiten kan op elke radio met usb, je telefoon wordt dan als usb opslag gezien en met de radio kun je dan door de mappen bladeren, het is niet dat je de mediaspeler van de telefoon met de radio bedient. Ik raad mensen altijd aan een Sony te kopen, vanwege het bedieningsgemak. Zonder handleiding bijna blind te bedienen.

Wat voor radio heb je er nu in zitten?
Met jou :)

Ik had eerst een Sony MEX BT-3900U, prima ding, BT, goed geluid, vorige en volgend e.d. werkt gewoon bij Android en bluetooth pairen was ook erg makkelijk. Helaas is die gejat en nu heb ik een BT-3700U erin. Werkt ook prima, pairt alleen net wat minder snel :).

Overigens heeft Sony nu ook een radio die je SMS"jes en dergelijke op het scherm kan tonen en volgens mij zelfs kan voorlezen, weet zo het typenummer niet uit mijn hoofd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hamvraag is hoe je de SGS3 wilt aansluiten en wat je exact ermee wilt bedienen...

Als het zo simpel is als aansluiten met 3.5mm stereokabel en dingen afspelen op de SGS3 die via de radio (feitelijk op dat moment: versterker) over luidsprekers gaan, dan voldoet uiteraard iedere radio die een 3.5mm jack in heeft.
Waar je ook naar kunt kijken is radio's die een aux-ingang aan de achterkant hebben. Die moet je vervolgens zelf ergens anders op aansluiten, maar daarmee kun je dus een soort dock bouwen ergens in de auto zonder dat je steeds die 3.5mm kabel hebt liggen. In beide gevallen gebruik je de AUX-setting in de radio/versterker en verder niets.

Als je daarentegen ambitieuzer wilt zijn, bijvoorbeeld als je je telefoon via USB, WiFi of Bluetooth aan wilt sluiten en dan via DLNA (alles behalve Apple) / Airplay (Apple) wilt kunnen streamen, of met telefoon verschillende radiofuncties wilt bedienen, danwel met radioknoppen het afspelen op de telefoon wilt regelen, dan heb je veel verdergaande integratie nodig en dat ga je vrijwel zeker niet vinden in zo'n goedkoop apparaat.

Heb zelf een Pioneer geval, iirc een DEH-3300UB 2300UH, maar kan ernaast zitten, dat USB heeft waarmee je een stick of iets anders dat zich als zodanig presenteert (m'n Android telefoon bijv) aan kunt sluiten, en een 3.5mm jack eronder voor alle andere vormen van audio in. Werkt perfect, enige keer dat het vastliep was toen ik mijn 2.5" HDD met >100GB aan muziek aansloot. Of het fout ging door die enorme hoeveelheid of door de stroomeisen van de drive weet ik niet, maar dat was erg extreem. Normaliter gebruik ik een 4GB USB stick.

Oslik blyat! Oslik!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op de autoradio die ik nu heb staat "L&S Car Compact Disc Player", meer informatie staat er helaas niet op. Deze heeft geen een AUX-in, geen USB-poort, geen mp3-ondersteuning, e.d. De auto komt uit 1996 en toen ik hem kocht in 2003 had hij deze autoradio al.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Sony MEXBT3900U en de JVC KD-X50BTE.

De JVC KD-X50BT (BTE?) spreekt me enorm aan vanwege:
  • De overweldigende hoeveelheid positieve ervaringen
  • Hij is €10 goedkoper en een jaar nieuwer.
  • De afstandsbediening is vast te maken aan het stuur.
De Sony MEXBT3900U spreekt me iets minder aan, maar heeft ook belangrijke voordelen:
  • CD-speler (gebruik ik nooit, maar toch)
  • Afneembaar front

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Peenutzz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:49:

Wat voor radio en speakers heb je er nu in zitten?
Ik ben geen autoradio kenner, maar is het een probleem dat de telefoons van tegenwoordig niet meer als mass storage device herkend worden maar met een andere USB modus (Wikipedia: Media Transfer Protocol) werken?

Nu heeft de Galaxy S2 gelukkig nog wel de (ietwat verborgen) optie om als standaard opslag apparaat herkend te worden, maar die modus wordt niet standaard gebruikt :/

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-04-2013 13:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:57
chronoz schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:09:
Op de autoradio die ik nu heb staat "L&S Car Compact Disc Player", meer informatie staat er helaas niet op. Deze heeft geen een AUX-in, geen USB-poort, geen mp3-ondersteuning, e.d. De auto komt uit 1996 en toen ik hem kocht in 2003 had hij deze autoradio al.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Sony MEXBT3900U en de JVC KD-X50BTE.

De JVC KD-X50BT (BTE?) spreekt me enorm aan vanwege:
  • De overweldigende hoeveelheid positieve ervaringen
  • Hij is €10 goedkoper en een jaar nieuwer.
  • De afstandsbediening is vast te maken aan het stuur.
De Sony MEXBT3900U spreekt me iets minder aan, maar heeft ook belangrijke voordelen:
  • CD-speler (gebruik ik nooit, maar toch)
  • Afneembaar front
Aangezien ik een soortgelijke JVC heb (KD-SD80BT) wil ik even het volgende meegeven. Houd er rekening mee dat de usb aansluiting aan de achterkant gebruikt moet worden voor de bluetooth dongle. Anders heb je geen bluetooth, dus t kost je een usb poort. Vandaar mijn keuze voor t andere type. Sd mogelijkheid, twee usb aansluitingen aan de achterkant en meer mogelijkheden met instellingen van de kleuren van t scherm.

Al met al zeer tevreden met die aankoop, aanrader, wel prijzig. Als je vragen hebt dan hoor ik t wel. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Raven schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:20:
[...]

Ik ben geen autoradio kenner, maar is het een probleem dat de telefoons van tegenwoordig niet meer als mass storage device herkend worden maar met een andere USB modus (Wikipedia: Media Transfer Protocol) werken?

Nu heeft de Galaxy S2 gelukkig nog wel de (ietwat verborgen) optie om als standaard opslag apparaat herkend te worden, maar die modus wordt niet standaard gebruikt :/
Android heeft dat als standaard. Mijn oude mp3-speler had dat ook (iriver U10 geloof ik) en ja dat is vervelend. Maar mijn geroote DHD doet het gelukkig prima :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
Raven schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:20:
[...]

Daar zeg je wat, had ik nog niet bij stilgestaan. Ik zal het zo even met mijn BT-3800U proberen wat dat voor resultaten geeft. :) Ik weet dat mijn mp3 speler (ook MTP) gewoon als massaopslag wordt gezien.

edit:
Mijn telefoon (SE Mini Pro, Android 2.3.4, geroot) wordt in MTP modus niet herkend, in massaopslagmodus worden 62 mappen herkend, maar het enige afspeelbare zijn 4 ringtones, terwijl er zeker weten een aantal mp3's op de telefoon en de sd kaart staan. Mijn tablet (SmartQ K7, Android 4.0.4, roottoegang) wordt gewoon herkend en alle mp3's kunnen worden afgespeeld :)

[ Voor 24% gewijzigd door Peenutzz op 14-04-2013 21:45 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1