Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plotseling slecht geluid VLC

Pagina: 1
Acties:

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
Heb sinds gisteravond in ene bar slecht geluid met het afspelen van zowel muziek als films met VLC.
VLC draait op htpc welke met hdmi-kabel met receiver verbonden is, receiver weer met hdmi aan tv. Dit heeft altijd uitstekend gewerkt, tot gisteravond dus...
Afspelen met WMP werkt nog steeds prima, het is alleen VLC dat plotseling een brokkelig / krakerig geluid geeft. Heb al een update geprobeerd maar dat werkte ook niet. Wie weet waar dit aan kan liggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sinds gisteravond
Wat is er veranderd? Hardwarematig of softwarematig. Updates die automatisch of handmatig zijn geinstalleerd (gister/eergister of sinds de vorige keer dat je de machine opnieuw opstarte)?

In mijn geval was het ooit geloof ik de instellingen van de audiodriver die zoiets veroorzaakte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RR6
De enige update deze week was Win7. Voor de rest alleen een extra map aan de thuisgroep toegevoegd.
Splashtop kwam wel met een melding dat de audiosetting waren gewijzigd maar heb geen wijziging kunnen ontdekken?! Je zou toch denken dat gewijzigde settings ook in WMP merkbaar moeten zijn.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Staat het volume van VLC misschien te hoog? Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat het volume van VLC op 200% stond ofzo, ging dus gewoon oversturen. Volume weer naar 100% en de tv/receiver wat harder zetten loste het probleem op. :)

• RR6
Probleem opgelost. Instant boot bleek de boosdoener te zijn (veroorzaakte bij mijn vader ook al allerlei problemen).