[Windows 8] Could not reconnect all network drives

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
Ik heb hier in huis een Ubuntu servertje staan met wat Samba shares. Die shares heb ik als mapped network drives in Windows 8 staan. Het vervelende is dat ik bij het opstarten van mijn systeem elke keer in de eerste instantie de melding "Could not reconnect all network drives" krijg. Als ik Explorer open staan er ook kruisjes naast deze drives. Maar als ik vervolgens klik op zo'n drive maakt ie verbinding en werkt het gewoon.

Nu zou ik hier op zich mee kunnen leven, ware het niet dat ik een backuptooltje heb draaien die zodra mijn PC opgestart wordt, verbinding probeert te maken met die drives. Dat lukt dus niet (totdat ik handmatig zo'n drive heb geopend in Explorer). Enig idee of en hoe ik dit op kan lossen? Het lijkt wel alsof Windows die drives probeert te mappen nog voor er goed en wel überhaupt een netwerkverbinding is opgezet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een HDD die aan mijn router hangt. Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij Windows 8.
Heb het iig net opgelost met onderstaande stappen:
Start > Run > type "gpedit.msc" (without quotes) click ok.
Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Logon > Always wait for the network at computer startup and logon
set this to Enable
en dan rebooten.
In dezelfde post staat ook nog voor het rebooten dat je onderstaande moet doen
Start > Run > type "gpedit.msc" (without quotes) click ok.
User Configuration\Administrative Templates\System\Scripts\Run logon scripts synchronously
set this to Enable
Dat hoefde bij mij niet.

Het schijnt dat Windows 8 al wil gaan connecten met de network shares voordat de netwerk connectie daadwerkelijk actief is. Ik denk dat ze iets te veel hebben geparallelliseerd om alles snel te maken ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 13-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Op sommige vista vm's heb ik dit ook nog. En zoals Caelorum aangeeft is dit een oplossing.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Dank! Maar jammer genoeg helpt dit bij mij niet. Het vreemde is dat ik nu in Explorer wel de balk zie die aangeeft hoe vol de drives zijn, maar er staat nog steeds een kruisje naast en ik krijg nog steeds de melding.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
posttoast schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:21:
Dank! Maar jammer genoeg helpt dit bij mij niet. Het vreemde is dat ik nu in Explorer wel de balk zie die aangeeft hoe vol de drives zijn, maar er staat nog steeds een kruisje naast en ik krijg nog steeds de melding.
Moet je inloggen om op de drives te komen? Ik was namelijk ook nog iets tegengekomen over de credentials die dan verkeerd zijn ingedeeld, waardoor windows er niet veel mee kan doen totdat de gebruiker is ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Caelorum schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:50:
[...]

Moet je inloggen om op de drives te komen? Ik was namelijk ook nog iets tegengekomen over de credentials die dan verkeerd zijn ingedeeld, waardoor windows er niet veel mee kan doen totdat de gebruiker is ingelogd.
Ja, ik moet inloggen. Hoewel ik die gegevens dus heb opgeslagen bij het mappen van die drives.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer dit eens in te typen als je de prompt krijgt om je user en wachtwoord moet invoeren:

code:
1
//ip adres of naam van de server/gebruikersnaam

en dan je wachtwoord. Doe dit zo met al je netwerkshares. Dit heeft bij geholpen met een Windows XP machine met dezelfde probleem.

Misschien helpt dit voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
LnC schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:23:
Probeer dit eens in te typen als je de prompt krijgt om je user en wachtwoord moet invoeren:

code:
1
//ip adres of naam van de server/gebruikersnaam

en dan je wachtwoord. Doe dit zo met al je netwerkshares. Dit heeft bij geholpen met een Windows XP machine met dezelfde probleem.

Misschien helpt dit voor jou ook.
Die prompt krijg ik niet, dus waar zou ik dat in moeten voeren?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
posttoast schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:06:
[...]

Ja, ik moet inloggen. Hoewel ik die gegevens dus heb opgeslagen bij het mappen van die drives.
Check dan even of de credentials onder "Windows Credentials" in Control Panel\User Accounts and Family Safety\Credential Manager staan. Der was iemand ergens op een MS forum die iig zijn probleem zo heeft opgelost.

Verder is dit dus al bekend bij MS sinds Windows Vista en hebben ze besloten dat het niet belangrijk genoeg is om het meteen te verhelpen omdat het een aanpassing aan het design vereist. Zo'n drie versies later hebben we er dus nog steeds/weer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Ach, ben blij dat ik hier een oplossing lees. Het is eigenlijk een redelijk loos bericht bij het opstarten, dus ik was zelf ook niet op zoek naar een oplossing. Onder win7 krijg je hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 15-04-2013 14:00 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volgens mij staat het hier gewoon goed, of zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LfqQ8ydOciHpGQImG5VzTjaU/full.png

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat lijkt mij ook. Dan ben ik bij deze door alle mogelijke oplossingen die ik ken heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Misschien heel stom he, maar check je UTP kabels eens.......ik heb precies hetzelfde gehad en alles was gewoon goed. Uiteindelijk was het de UTP kabel die niet helemaal lekker was!

Ik had dezelfde melding....zowel op Win7 als Win8 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 15-04-2013 15:43 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pagina: 1