Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:51
De telefoon van een vriend van me is vanavond in de wc gevallen en heeft dus behoorlijke waterschade. Ik heb 'm toen meteen uitgezet maar nu valt het op dat ie een behoorlijk "sissend" geluid maakt. Dit komt vanuit de achterkant en lijkt vanuit de accu te komen. Weet iemand wat dit is en wat we er tegen kunnen doen? En klopt het dat in ongekookte rijst leggen helpt? :?

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Beunhaas91 op 13-04-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
Ongekookte rijst helpt wel degelijk. Kattegrit ook maar daar heb je weer zoveel stof van. Alles wat vocht op kan nemen is goed.

Telefoon direct zoveel mogelijk demonteren en laten drogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raling op 13-04-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:32

Fiber

Beaches are for storming.

Uit elkaar halen, accu eruit, sim kaartje eruit, micro SD eruit en dan op de kachel leggen en minimaal drie dagen laten drogen voor je hem weer aanzet. Zo heeft mijn HTC Desire vorig jaar een onvrijwillige duik in een meertje overleefd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Oke dan, ja ik heb 'm nu in de rijst liggen en zal 'm daar wel een paar dagen laten liggen. Ik kan m echter niet demonteren aangezien ik daar het benodigde gereedschap niet voor heb. De accu is alleen los te halen met 10 schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
'Sissen' klinkt niet echt goed. Om de schade zoveel mogelijk te beperken zou ik toch proberen de accu los te krijgen.. Garantie heb je nu toch al niet meer.. ;)

Mijn Desire werkte na een dagje kattegrit weer perfect. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raling op 13-04-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Ben nu bezig om de schroefjes los te krijgen, het sissen lijkt steeds harder te gaan :P. Zo meteen alles los in de rijst leggen en maar afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 20:08
Correct me if I'm wrong, maar dat sissen dat je hoort komt mogelijk doordat het een LiPo-accu is. De chemicaliën (allerlei metalen/metaaloplossingen) in de accu reageren met het water. Is de accu toevallig ook warm? Houd het in ieder geval goed in de gaten, want als de reactie heftiger wordt (omdat je aangeeft dat het sissen harder wordt) kan er misschien wel iets in de fik vliegen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
Ja zo'n geluid leek het ook te zijn, ja. Maar het sissen is nu opgehouden, dus we laten 'm nog ff een dagje in de rijst liggen en dan hopen dat 'ie t weer doet. Ik betwijfel 't :P.
Pagina: 1