TA2024 mod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Hallo tweakers,

Ik heb net mijn ta2024 binnen waar ik de 4k7 weerstandsmod wou uitvoeren ivm het gebruik icm een mobieltje. Nou zijn de soldeerpunten wel heel klein, valt er veel te verkloten als ik iets missoldeer? of valt het dan nog los te solderen?
is nu zo:
http://www.heidehifi.nl/i...erstanden-voor-de-mod.jpg
moet dus dit worden:
http://www.heidehifi.nl/i...weerstandsmodificatie.JPG

(niet mijn foto's)

Of kan ik dit beter uitbesteden aan iemand, en zo ja: wie?

Alvast bedankt,
Jesse

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:41
Ik raad een vergroot glas aan en een fijne soldeer punt.
Als het mogelijk is op een sloopprint oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
EnderQ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:06:
Ik raad een vergroot glas aan en een fijne soldeer punt.
Als het mogelijk is op een sloopprint oefenen.
Bedankt voor je antwoord. Stel het gaat verkeerd, kan ik de ta2024 dan weggooien of valt hij dan nog los te solderen. Kan me voorstellen dat die onderdelen niet zo goed tegen warmte kunnen.

Nu heb ik misschien wel een hele rare vraag: kan het niet met plakband? of misschien zelfs met hete lijm. Het zal dan wel niet zo vast zitten met plakband, maar het maakt wel contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, solderen. Weerstandje op maat maken, vertinnen.
Daarna vastzetten. Niet te lang je soldeerbout op de print houden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
teacher schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:12:
Nee, solderen. Weerstandje op maat maken, vertinnen.
Daarna vastzetten. Niet te lang je soldeerbout op de print houden.
werkt vertinnen bij weerstanden hetzelfde als bij draden? Soldeerpunt verhitten, weerstandpootje tussen de tin en de soldeerbout en het er dan overheen laten trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:31
Nee, soldeerbout tegen pootje en even een seconde laten opwarmen. Tin vanaf de soldeerbout langs het pootje halen. Zo werkt het ook voor draden vertinnen. Je wilt juist gebruik maken van de flux in je soldeertin, als jij dan eerst de tin op je soldeerbout gaat doen, om daarna pas het draadje er tegen aan te doen, is je flux er allang uit. En dat wil je niet hebben.

Deze link is wel handig voor je denk ik:
http://www.accusafe.nl/ho...ta2024-mod-conventioneel/

Dat heb ik gedaan expres met een vrij simpel weller boutje, en geen speciale tools. Is best goed te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 12-04-2013 23:20 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
wesleytjuh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:19:
Nee, soldeerbout tegen pootje en even een seconde laten opwarmen. Tin vanaf de soldeerbout langs het pootje halen. Zo werkt het ook voor draden vertinnen. Je wilt juist gebruik maken van de flux in je soldeertin, als jij dan eerst de tin op je soldeerbout gaat doen, om daarna pas het draadje er tegen aan te doen, is je flux er allang uit. En dat wil je niet hebben.

Deze link is wel handig voor je denk ik:
http://www.accusafe.nl/ho...ta2024-mod-conventioneel/

Dat heb ik gedaan expres met een vrij simpel weller boutje, en geen speciale tools. Is best goed te doen.
Ik heb wel zo'n potje met vies bruin spul, is dat flux? Ik heb het nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:31
Ja maar dat zal waarschijnlijk zijn om loodgieters werk mee te verrichten. Hardsolderen enzovoort. Deze flux kun je niet gebruiken op elektronica omdat dit kan gaan corroderen. Voor elektronica heb je een speciale flux nodig. Die komt meestal in een klein potje, flesje of pen. De flux die in de kern van je soldeertin zit is voldoende voor jouw toepassing.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Het is mij destijds ook gelukt met een standaard weller ding. Wel met zo'n soldeertool met armpjes en vergrootglas. Nadat ik de weerstanden gemonteerd heb ik het bordje getest en heb ik ze steviger vastgezet met smeltlijm.

Het bordje gaat nu harder op zachte bronnen maar je krijgt wel wat meer ruis door de modificatie... Maar wel handig voor mobiele apparaten. Op een laptop gaat hij standaard al hard zat.
Pagina: 1