Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Grafische vormgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop waarop ik voornamelijk de Adobe programma's Photoshop, InDesign en Illustrator zal gebruiken. Met deze programma's wil ik de volgende dingen doen: fotobewerking en ontwerp van logo's, posters, brochures, fotoboeken etc. Ik verwacht weinig tot geen 3D ontwerpen te gaan maken.

Ik wil een laptop ipv een desktop omdat ik op veel verschillende plekken werk. Het gewicht is echter niet ontzettend belangrijk omdat ik er niet dagelijks mee zal reizen.

Mijn voorkeur qua besturingssysteem gaat uit naar Windows 8. Voorkeur voor merk laptop heb ik niet echt, maar wel een bekend merk uiteraard.

Verdere voorkeuren:
- Minimaal 8GB werkgeheugen
- Scherm 15,6" - 17,3" Full HD
- 750GB harde schijf
- Accuduur minimaal 2 uur

Wat zouden jullie aanraden qua processor, grafische kaart en harde schijf (minimal 5400, 7200rpm of ssd?). En hebben jullie suggesties voor een specifieke laptop?

Mijn budget is €1000,- tot maximaal €1250.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 22:00

Rordarok

De enige echte

15R SE/17R SE/N56/N76/Y500 zijn denk ik je beste opties.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie Rordarok.

Zelf zat ik ook te denken aan een N76. Alleen kom je dan uit op een 5400rpm harde schijf. Is dit voldoende? Nu, maar ook met het oog op de toekomst. Ik zou toch graag minimaal 5 jaar met een nieuwe laptop vooruit kunnen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Vaio S15 wellicht, is wat meer portable. Zeer goed 1080p scherm ook, geen glossy scherm en de koeling is ook dik in orde.

Zeker met grafisch werk vind ik een SSD onontbeerlijk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT, bedankt voor je advies.

Naar mijn idee is Sony Vaio een stukje duurder dan andere merken met soortgelijke specificaties. Of zie ik dat verkeerd?

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Het verschil tussen de Sony en de andere laptops is, dat de Sony een 1080p IPS scherm heeft, wat een mooiere kleurenweergave geeft, de andere laptops hebben ook een 1080p scherm, maar niet zulke mooie kleuren. Als je mobiel moet zijn zou ik geen 17'' laptop nemen, die zijn toch wel behoorlijk zwaar.

Als je ook wil gamen zou ik de Y500 nemen. Als je niet gamed zou je moeten kiezen tussen de N56 of Inspiron 15R SE. De voordelen van de Inspiron is dat je hem héél goedkoop kunt krijgen, maar de N56 heeft een betere bouwkwaliteit en een mooier design (eigen mening).

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01
JT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:44:

Zeker met grafisch werk vind ik een SSD onontbeerlijk.
I agree. Ik zou je sowieso een SSD aanraden. Niet alleen ivm. grafisch werk maar gewoon omdat het zo'n enorme performanceboost geeft.
Je leest het niet voor niks in ongeveer elk aankoopadvies he ;).

[ Voor 9% gewijzigd door JDillinger op 13-04-2013 09:41 ]

• niektb
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb je nog budget over, dan is het absoluut de moeite waard er een SSD in te zetten. Vind je het niet nodig: 5400rpm is prima.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!
Het wordt een N56. Ik ga nog eerst even aankijken hoe het bevalt zonder ssd. Die kan er altijd later nog ingezet worden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Je komt er wel achter :P Photoshop is 30 seconden laden of 3 seconden, make your choice :+ N56 is een mooi ding, veel plezier ermee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica