Advies SSD,HDD,RAM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkstah
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Hola mede tweakers!,

Ik ben opzoek naar een SSD met een lange levensduur, snelle write en read, ~250 GB , budget rond de €200.

PC woord gebruikt voor 95% voor games, zoals WoW LoL CoD bo2, bf3 etc etc.

Ben van plan om pc uiteraard helemaal opnieuw te installeren met de nieuwe Windows 8, zouden jullie mij aanraden om ook een nieuw HDD te kopen? Sneller RAM? 665Mhz is aardig langzaam IMO!

Hieronder mijn specs!

Specs:

CPU:

Intel Core i7 860 @ 2.80GHz
Lynnfield 45nm Technologie

RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz

Moederbord
MSI H55M-E33(MS-7636)

Grafisch

1023MBGeForce GTX 560

HD

1TB Hitachi HDS721010CLA332 ATA

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je geheugen loopt DDR = Dubble data rate dus effectief is dat 1333MHZ dit is opzich al prima en je kan geheugen als je wil iets overklokken natuurlijk. Je kan altijd een sneller setje halen bv 1600MHZ of hoger wat je hopelijk ook op deze snelheid kan laten lopen via je BIOS (overklok).
Een HDD is voor opslag. Dus sla je veel op kan je altijd een 2,3 of 4TB schijf halen :) Daar word je PC niet beter of sneller van.
Hoelang een SSD mee gaat is nog niet geheel duidelijk want de techniek is nog vrij nieuw. Wel word gesproken over het aantal malen dat hij vol geschreven kan worden, maar dit blijft een gemiddelde en is dus niet bindend. Ook zijn er soms series die niet goed geproduceerd zijn zoals de OCZ Vertex 2 60GB 24nm versie. Echter is dat probleem al weer opgelost maar die fout kan iedere fabrikant maken! Hoe groot moet je SSD zijn? De bekendste & snelste zijn de Vertex 4, Samsung 840 PRO, En Crucial M4 serie in zowel 128 of 256GB uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkstah
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Bedankt voor je snelle reactie!

Als je zou moeten kiezen tussen vertex 4, samsung en crucial m4 welke zou jij me dan aanbevelen? het zou dan gaan om de 256GB , de vertex en samsung zijn zelfde prijs klasse van 200~ , en de crucial zo rond de 160!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dan de Crucial om economische redenen. Ook verwacht ik binnen deze drie toppers geen extreem merkbare snelheids verschillen aangezien ze allemaal bliksemsnel zijn. Ook zet ik liever alles in RAID0 voor dubbele snelheid. Dus liever 2/3 120GB's in RAID0 dan 1 grote maar dan wel met een hardwarematige RAID on chip controller maar dat is ook een deel van mijn hobby. De meeste gebruikers kunnen het prima af met 1 SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB is ook een hele goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:50
Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:20:
Dan de Crucial om economische redenen. Ook verwacht ik binnen deze drie toppers geen extreem merkbare snelheids verschillen aangezien ze allemaal bliksemsnel zijn. Ook zet ik liever alles in RAID0 voor dubbele snelheid. Dus liever 2/3 120GB's in RAID0 dan 1 grote maar dan wel met een hardwarematige RAID on chip controller maar dat is ook een deel van mijn hobby. De meeste gebruikers kunnen het prima af met 1 SSD :)
Een gewone ssd is al heel snel als je twee of meerdere ssd's in raid 0 gaat zetten merk de meeste mensen geen verschil (die ene seconde....)

Ik zou gewoon de plextor nemen of de crucial als je dat 10tje gewoon in je zak wilt houden perfomance verschil ga je niet merken. Een samsung 840 pro zou ook een mooie zijn maar ik vind persoonlijk het de meerprijs niet waard tegenover andere ssd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Vergeet Intel ssd ook even niet, als het over betrouwbaar hebt. Elke ssd is een enorme stap vooruit ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1