Ik heb een Pioneer versterker, de VSX-S300.. Ik heb hierbij 2 Pioneer frontspeakers met, volgens het stickertje op de achterkant, 100w per kanaal en 8Ohm, in de handleiding staat het volgende:
Gewogen uitvoervermogen
Voor, Midden, Surround, 100 W per kaanaal (1kHz, 4Ohm, 1%)
Nu ben ik op zoek naar een simpele centerspeaker om daar bijv de stemmen in films over heen te laten lopen..
Als voorbeeld haal ik hier een aantal speaker uit de Pricewatch aan van Pioneer:
pricewatch: Pioneer S-31C-K (Zwart)
Dit is de Pioneer S-31c-k met 120w vermogen en Impedantie: 6..
Nu vraag ik me af of dit een juiste keuze zou zijn wat betreft specificaties (kwaliteit achterwege gelaten)..
Houdt het stukje uit de handleiding in dat het 4Ohm moet zijn met 100w vermogen per kanaal en is 120w met 6Ohm dan teveel?
Gewogen uitvoervermogen
Voor, Midden, Surround, 100 W per kaanaal (1kHz, 4Ohm, 1%)
Nu ben ik op zoek naar een simpele centerspeaker om daar bijv de stemmen in films over heen te laten lopen..
Als voorbeeld haal ik hier een aantal speaker uit de Pricewatch aan van Pioneer:
pricewatch: Pioneer S-31C-K (Zwart)
Dit is de Pioneer S-31c-k met 120w vermogen en Impedantie: 6..
Nu vraag ik me af of dit een juiste keuze zou zijn wat betreft specificaties (kwaliteit achterwege gelaten)..
Houdt het stukje uit de handleiding in dat het 4Ohm moet zijn met 100w vermogen per kanaal en is 120w met 6Ohm dan teveel?