Welke centerspeaker? (specificatie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55
Ik heb een Pioneer versterker, de VSX-S300.. Ik heb hierbij 2 Pioneer frontspeakers met, volgens het stickertje op de achterkant, 100w per kanaal en 8Ohm, in de handleiding staat het volgende:

Gewogen uitvoervermogen
Voor, Midden, Surround, 100 W per kaanaal (1kHz, 4Ohm, 1%)

Nu ben ik op zoek naar een simpele centerspeaker om daar bijv de stemmen in films over heen te laten lopen..

Als voorbeeld haal ik hier een aantal speaker uit de Pricewatch aan van Pioneer:

pricewatch: Pioneer S-31C-K (Zwart)

Dit is de Pioneer S-31c-k met 120w vermogen en Impedantie: 6..

Nu vraag ik me af of dit een juiste keuze zou zijn wat betreft specificaties (kwaliteit achterwege gelaten)..

Houdt het stukje uit de handleiding in dat het 4Ohm moet zijn met 100w vermogen per kanaal en is 120w met 6Ohm dan teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Nee, ze geven het vermogen op bij 4 ohm omdat dat hoger is dan bij 6. Het enige dat die 4 ohm wilt zeggen (en de 1khz en 1% thd) is dat het vermogen van je versterker erg is opgeblazen. Zou mij verbazen als hij meer dan 30 watt levert als je meerdere kanalen gebruikt in een realistische situatie.

Kortom ja je kan die center speaker gewoon aansluiten (die 120w geeft aan wat hij max. aankan, hier kan het max. vermogen altijd onder/boven liggen).

[ Voor 3% gewijzigd door InEtVa op 12-04-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Duidelijk, bedankt voor je antwoord! Volgens mij zijn alle centerspeakers in de pricewatch veel krachtiger dan mijn frontspeaker.. Ik heb de S-SL100-LR met een gewicht van 0,7kg en 86x85x206mm.. Heel wat kleiner dan de goedkoopste/kleinste centerspeaker in de pricewatch..

Dan lijkt me een combinatie van de S-31B-LR-K (boekenplank) en de S-31C (center) een betere combi.. maar goed, dat is wat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
0,7 kg? Hoe krijgen ze daar in godsnaam nog een driver in? :P Maar ik ben persoonlijk wel een voorstander ervan om de center speaker uit dezelfde serie als je fronts te nemen, helemaal bij films spelen ze vaak dezelfde muziek of gaat een geluid van links naar rechts, klinkt toch beter als alle 3 de speakers hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Haha, ik heb geen idee.. Daarom, ik zal eens kijken naar fronts en een center uit dezelfde serie!