Ik probeer een goede nieuwe gaming PC te bouwen voor ongeveer 1.100€ à 1.200€.
Ik heb gezocht achter de beste prestaties voor de laagste prijs maar ik ben geen kenner dus het kan zijn dat sommige onderdelen overkill of underkill zijn.
Hij word waarschijnlijk besteld bij Alternate maar een beter alternatief mag altijd voorgesteld worden.
Ik sta open voor advies indien er goedkopere/betere alternatieven zijn voor de onderdelen die ik heb uitgekozen.
CPU Koeler
pricewatch: Scythe Mugen 3
Gekozen omdat deze aangeraden werd voor de processor die ik gebruik, en deze beter zou koelen moest ik willen OC'en
GPU
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Gezocht achter de beste chipset voor de laagste prijs met een grote hoeveelheid aan geheugen.
OS
pricewatch: Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit
CPU
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
beetje duurder dan de 3570 maar deze kan OC'en.
Case
pricewatch: Cooltek Timaios
Goedkope case, de esthetische kant maakt me niets uit daarom liefst een case met goede airflow aan een lage prijs.
DVD-reader
pricewatch: LG GH24NS70 Zwart
Ik hoef niet te branden moet gewoon bruikbaar zijn om dingen te installeren
SSD
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Liefst een SSD met meer dan 100gb aan ruimte voor de meest gebruikte programmas en mijn OS
Moederbord
pricewatch: MSI Z77A-G41
Gekozen voor een moederbord met een z77 chipset aangezien deze zogezegd erg goed zijn
HDD
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
De HDD hoeft niet groter te zijn dan 1TB aangezien ik nu een 500gb HDD heb en deze amper volkrijg
RAM
pricewatch: GeIL Black Dragon GB316GB1333C9DC
Ik wou een goedkope set van meer als 8GB ram maar er passen zo te zien maar 2 stuks in het moederbord dus 12GB ging niet.
Alvast bedankt.
Ik heb gezocht achter de beste prestaties voor de laagste prijs maar ik ben geen kenner dus het kan zijn dat sommige onderdelen overkill of underkill zijn.
Hij word waarschijnlijk besteld bij Alternate maar een beter alternatief mag altijd voorgesteld worden.
Ik sta open voor advies indien er goedkopere/betere alternatieven zijn voor de onderdelen die ik heb uitgekozen.
CPU Koeler
pricewatch: Scythe Mugen 3
Gekozen omdat deze aangeraden werd voor de processor die ik gebruik, en deze beter zou koelen moest ik willen OC'en
GPU
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Gezocht achter de beste chipset voor de laagste prijs met een grote hoeveelheid aan geheugen.
OS
pricewatch: Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit
CPU
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
beetje duurder dan de 3570 maar deze kan OC'en.
Case
pricewatch: Cooltek Timaios
Goedkope case, de esthetische kant maakt me niets uit daarom liefst een case met goede airflow aan een lage prijs.
DVD-reader
pricewatch: LG GH24NS70 Zwart
Ik hoef niet te branden moet gewoon bruikbaar zijn om dingen te installeren
SSD
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Liefst een SSD met meer dan 100gb aan ruimte voor de meest gebruikte programmas en mijn OS
Moederbord
pricewatch: MSI Z77A-G41
Gekozen voor een moederbord met een z77 chipset aangezien deze zogezegd erg goed zijn
HDD
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
De HDD hoeft niet groter te zijn dan 1TB aangezien ik nu een 500gb HDD heb en deze amper volkrijg
RAM
pricewatch: GeIL Black Dragon GB316GB1333C9DC
Ik wou een goedkope set van meer als 8GB ram maar er passen zo te zien maar 2 stuks in het moederbord dus 12GB ging niet.
Alvast bedankt.
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 18:43 . Reden: Regels van het forum net gelezen, even de thread aanpassen ]