thumbs bestand op mijn samba servertje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:40
ik heb aan mijn kpn experiamodem een harde schijf hangen, zodat ik die kan benaderen vanuit het hele netwerk. Dit werk zonder problemen via de Samba server die ingebouwd is in de experiabox.

Echter maakt hij in elke map een Thumbs file. Hierdoor kan ik een map niet verwijderen of van naam wijzigen, elke keer zeurt hij dat het bestand in gebruik is. Dit is erg irritant.

Ik heb wel op het internet gevonden hoe je dit uit kan zetten op je pc/laptop, maar ik ben er nog niet achter hoe je dit uit kan zetten in je experiabox? Heeft iemand ideeën? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Samba is maar een fileserver, en doet dus niets anders dan het serveren van bestanden (over CIFS).

Samba maakt dus niet het thumbs.db-bestandje aan, maar 1 van je clients die die mappen benaderen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
dus m.a.w. als ik op elke client pc/laptop de functie uitzet zou deze de file niet meer aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
5e resultaat na gezocht te hebben op 'samba thumbs.db': http://helpful.knobs-dial...#Thumbnails_.28windows.29

[ Voor 19% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-04-2013 18:02 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
sorry, maar met die link schiet ik niets mee op.

Ja, ik vroeg me ook al af waar ik dit in god zijn naam moest plaatsen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:06:
[...]

sorry, maar met die link schiet ik niets mee op.

Ja, ik vroeg me ook al af waar ik dit in god zijn naam moest plaatsen, bedankt.
Wat je zoekt is een manier om op de experiabox smb.conf aan te passen.
Is samba's SWAT gestart (TCP poort 901): http://www.samba.org/samb...OWTO-Collection/SWAT.html en/of opensshd (TCP poort 22)?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Blo0odyHell schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:57:
dus m.a.w. als ik op elke client pc/laptop de functie uitzet zou deze de file niet meer aanmaken?
Ja, dat denk ik wel.

Aangezien Samba niets met de bestanden zelf doet. Samba hoort in geen geval bestanden aan te maken, Samba maakt alleen de bestanden toegankelijk voor clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
0xDEADBEEF schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:25:
[...]

Wat je zoekt is een manier om op de experiabox smb.conf aan te passen.
Is samba's SWAT gestart (TCP poort 901): http://www.samba.org/samb...OWTO-Collection/SWAT.html en/of opensshd (TCP poort 22)?
ik denk dat ik maar eerst via de oplossing van Compizfox ga uitproberen voordat ik dat van u ga proberen. want daar ben ik niet zo'n expert in, heb ook geen idee welke poort het is.

Bedankt beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
heb trouwens ook nog een mediaplayer die als client de samba server bezoekt. ik ga er niet van uit dat hij ook thumbs aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Blo0odyHell schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:38:
heb trouwens ook nog een mediaplayer die als client de samba server bezoekt. ik ga er niet van uit dat hij ook thumbs aanmaakt?
Nou, dat zou best kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, thumbs.db is een functie van Windows Verkenner. Het slaat de thumbnails op van multimedia bestanden in de map, denk dus aan afbeeldingen maar ook videobestanden.

Het probleem dat je de map niet kan hernoemen of verwijderen omdat deze in gebruik is, komt omdat ergens een Verkenner open staat in de betreffende map (een map omhoog werkt niet altijd, soms moet je echt de verkenner sluiten). Ook het draaien van je media player heeft effect op de locking. Zeker als deze een 'auto-add' functie heeft om nieuwe media aan z'n playlist toe te voegen.
Dus alles wat die map kan gebruiken, is potentieel een veroorzaker van het probleem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
quote:
Blo0odyHell schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:57:

Ja, dat denk ik wel.

Aangezien Samba niets met de bestanden zelf doet. Samba hoort in geen geval bestanden aan te maken, Samba maakt alleen de bestanden toegankelijk voor clients.
heb het gevoel dat dit, tot nu toe geholpen heeft!

Bedankt voor het meedenken en jullie reacties!
Pagina: 1