Reparatie laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 11:41
Ik heb hier een sony vaio vpcca4c5e met een gebarsten scherm.
Nu is mijn vraag of ik deze kan vervangen met elk 14" scherm met een 40pins aansluiting.
Bijvoorbeeld een met hogere resolutie, grotere kijkhoek etc....

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 20:31
Jep, geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
2thomas schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:24:
Ik heb hier een sony vaio vpcca4c5e met een gebarsten scherm.
Nu is mijn vraag of ik deze kan vervangen met elk 14" scherm met een 40pins aansluiting.
Bijvoorbeeld een met hogere resolutie, grotere kijkhoek etc....

alvast bedankt
nee dat gaat eigenlijk niet zomaar. Je kan het beste de scherm uit de laptop halen en dan het type noteren die op het paneel staan aangegeven. (Fabrikant, modelnummer/type etc.)

Wat je dan kan doen is via internet opzoeken wat voor een afmeting dit specifieke type heeft, en welke schermen dus kwa afmetingen compatibel moeten zijn met je laptop. Je laptop heeft namelijk een bepaalde frame afmeting waarin deze in de bezem past. Het ligt dus wel iets complexer in elkaar dan je zou denken.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
Ik snap dat het scherm fysiek in de laptop moet passen en dat is ook niet het geen waar ik mij druk om maak. Waar ik mij druk om maakte zijn de verborgen dingen zoals dat een andere resolutie niet werkt.
Maar zoals tha_bulldog aangeeft is dat geen probleem.

bedank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 22:50

Nikeo

Jawelles

Als je nu afgaat op de ongefundeerde uitspraak van tha_bulldog dan moet je echt even meer research doen. Als je die research al gedaan hebt en ik het verkeerd begrijp dan wens ik je veel succes met het vervangen van het scherm :) Moet vast lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Vinand schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:41:
Wat je dan kan doen is via internet opzoeken wat voor een afmeting dit specifieke type heeft, en welke schermen dus kwa afmetingen compatibel moeten zijn met je laptop. Je laptop heeft namelijk een bepaalde frame afmeting waarin deze in de bezem past. Het ligt dus wel iets complexer in elkaar dan je zou denken.
De afmetingen van de schermen zijn 99% van de tijd identiek. Bijvoorbeeld: het enige afwijkende 15.6" paneel wat ik heb kunnen vinden is het exemplaar in de S15, die is dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
Ik heb een aantal websites gevonden die het zelfde type scherm aanbieden voor een redelijke prijs maar ik ben nog geen schermen tegen gekomen van de zelfde maat met een grotere kijkhoek of hogere resolutie.

Waar zou ik die kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html

Het aanbod 14" schermen met een beetje kwaliteit is echt om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zo'n ultra-slim paneel. Ik meen dat de sony E een standaard paneel had.

Controleer het aan de hand van een datasheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
Dit zijn de specificaties van het scherm wat er in zat;
Model B140RW02
Size 14"
Resolution (pixel) HD+ (1600 x 900)
Brightness (cd/m2) 200
Outline Dimension (mm) 320.9 x 205.6 x 3.6
Viewing Angle 45/45/15/35 (Typ.)(CR≥10) (L/R/U/D)

Kijkhoek van dit scherm is echt dramatisch

[ Voor 10% gewijzigd door 2thomas op 26-04-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B140RW02 versie hoeveel?

Het plug & play ID is ook voldoende. Daar heb ik een calculator voor.

Voor zover ik kan zien is B140RW02 v0 in elk geval een slim paneel met 2-channel lvds. Het scherm uit de XPS past daar niet in, in feite ken ik geen enkel scherm wat er in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die ik noemde zou dus moeten passen (80 euro ex btw bij topmedia), maar geen idee of de kijkhoek beter is. Maar waarom zou je dat willen? Kijk je met meer mensen er naar? Ik niet namelijk dus het maakt mij eigenlijk weinig uit.
Hogere resolutie dan wat je nu hebt is er denk ik overigens niet, of zal iig heel moeilijk te vinden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 26-04-2013 22:24 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:23:
Die ik noemde zou dus moeten passen (80 euro ex btw bij topmedia), maar geen idee of de kijkhoek beter is.
Ehh ja dat klopt |:(
Maar waarom zou je dat willen? Kijk je met meer mensen er naar? Ik niet namelijk dus het maakt mij eigenlijk weinig uit.
De kijkhoek van de meeste TN panelen zijn zodanig ruk dat er een significant verschil is tussen de boven en onderkant van het paneel.

Ik heb een voor laptopbegrippen erg goed TN paneel, maar zelfs ik stoor me eraan. De kwaliteit van de standaard panelen is echt om te huilen wat mij betreft...

Helaas bestaan er voor zover ik weet, behalve het XPS 14 scherm, geen fatsoenlijke 14"/14.1" panelen. Dit is ronduit het kutste formaat voor een scherm wat er bestaat: voor 10.6", 11.6", 12.5", 13.3", 15.6" en 17.3" zijn goede keuzes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
v.0, verschill tussen de versies is volgens mij alleen de coating op het sherm.
Het probleem van dit scherm is dat de kijkhoek zo klein is dat ik constant bezig ben met de laptop te verzetten om het zwart ook een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Vooral links en rechts is slecht te zien.
LP140WD1-TLA1 zou een goede vervanger zijn

ik heb hier ook nog twee laptops met 14" scherm (asus s400c en sony vpcea3s1e) waar de schermen wel goed(genoeg) van zijn, zal eens kijken wat daar de type van zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door 2thomas op 27-04-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
Ik ga vanavond de LP140WD1-TLA1 van lg bestellen, hoop dat ik die snel binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2thomas
Het scherm wat ik besteld had kon uiteindelijk toch niet geleverd worden dus ik ben weer opzoek.
Ik heb wel een lijst gevonden met schermen die compatible zijn maar ik kan heb nog geen plek gevonden waar ik die kan bestellen. Weet iemand waar ik dit kan bestellen en waar ze dan ook het product leveren wat ze aanbieden?
Pagina: 1