Toon posts:

HELP MIJ met mijn n(i)etwerk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn netwerk kaart. Het zit namelijk zo: ik kan wel andere computers op het netwerk pingen maar ik zie ze niet in windows. Wat moet ik doen?
:'(

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
zit je in dezelfde workgroup?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 22:02 schreef ziemon_ het volgende:
zit je in dezelfde workgroup?
Ja ik zit in dezelfde workgroup |:(

Verwijderd

• zitten alle PC's in dezelfde workgroep?
  • Is op alle PC's bestands- en printerdeling geinstalleerd?
  • Zijn er wel mappen/printers gedeeld?<li> Ben je wel aangemeld? (dus niet op cancel/esc drukken tijdens opstarten)
</li>

bovenstaande zijn de meest voorkomende problemen. Soms wil het helpen om in je browser \\<computernaam>\ in te typen, waarbij je computernaam uiteraard vervangt door de daadwerkelijke computernaam.

Is je probleem met het bovenstaande niet opgelost dan denk ik dat het handig is als je wat meer info post over je netwerk, bv. welke OSsen er allemaal draaien, hoe e.e.a. aangesloten is, snelheden, hubs, switches, domain-server, etc..

• supakeen
je kan er ook gewoon opkomen als je
//computernaam
intikt?

• supakeen
Op zondag 03 juni 2001 22:07 schreef hezik het volgende:
  • zitten alle PC's in dezelfde workgroep?
  • Is op alle PC's bestands- en printerdeling geinstalleerd?<li> Zijn er wel mappen/printers gedeeld?<li> Ben je wel aangemeld? (dus niet op cancel/esc drukken tijdens opstarten)
</li></li>

bovenstaande zijn de meest voorkomende problemen. Soms wil het helpen om in je browser \\<computernaam>\ in te typen, waarbij je computernaam uiteraard vervangt door de daadwerkelijke computernaam.

Is je probleem met het bovenstaande niet opgelost dan denk ik dat het handig is als je wat meer info post over je netwerk, bv. welke OSsen er allemaal draaien, hoe e.e.a. aangesloten is, snelheden, hubs, switches, domain-server, etc..
Dat zouden mijn volgende stappen zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 22:08 schreef ziemon_ het volgende:

[..]

Dat zouden mijn volgende stappen zijn ;)
Alle computers zitten in dezelfde workgroup, namelijk MBC. Op alle PCŽs is bestands en printerdeling geinstalleerd, en er zijn mappen en printers 'geshared'. Maar als je windows opstart, komt er niet meer een netwerkaanmeldings scherm. Dat is dus vreemd. Hoe krijg ik dat weer terug?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Verwijder alle *.pwl bestanden
Controleer of je de microsoft network client geinstalleerd hebt.

Haal desnoods alle services en protocollen weg en begin opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
alle pwl bestanden weghalen? is dat een geintje, net zoals een *.DLL virus? (dus alle dll bestanden weghalen, NIET DOEN!!!)? Maar zoals ik zei, ze kunnen elkaar wel pingen, maar alleen niet zien in windows. ik krijg bij het opstarten ook geen netwerk aanmeld scherm te zien. Dat lijkt me misschien een oorzaak dat hij het niet doet. client voor ms netwerken is wel geinstalleerd.

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
stel eerst maar eens bij netwerk, TCP-IP als IP-adres in: 1e pc: 10.0.0.1, 2e pc 10.0.0.2 etc. en de subnetmask bij elke pc 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 22:32 schreef AMDude het volgende:
stel eerst maar eens bij netwerk, TCP-IP als IP-adres in: 1e pc: 10.0.0.1, 2e pc 10.0.0.2 etc. en de subnetmask bij elke pc 255.255.255.0
Bij ons netwerk zijn alle ip adressen gelijk op 1 getal na (192.168.0.1 is de host, gaat door tot 192.168.0.5, vijf is mijn computer en die doet het dus niet). De subnet mask is inderdaad overal al 255.255.255.0. Maar nu nog steeds de vraag, hoe krijg je het aanmeld scherm terug?

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
onder primaire netwerkaanmelding 'client voor microsoft-netwerken' kiezen, moet werken, als het goed is...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 03 juni 2001 22:28 schreef matthijs-baa het volgende:
alle pwl bestanden weghalen? is dat een geintje, net zoals een *.DLL virus? (dus alle dll bestanden weghalen, NIET DOEN!!!)? Maar zoals ik zei, ze kunnen elkaar wel pingen, maar alleen niet zien in windows. ik krijg bij het opstarten ook geen netwerk aanmeld scherm te zien. Dat lijkt me misschien een oorzaak dat hij het niet doet. client voor ms netwerken is wel geinstalleerd.
.PWL bestanden kan je gewoon deleten hier staan alleen je windows password's in

maar uhm probeer eens in explorer inplaats van de PC naam gewoon \\192.168.1.1 of wat je IP ook is

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je geen inlogscherm krijgt bij het opstarten staat in je netwerkinstellingen waarschijnlijk je aanloggen op Windows Logon, dit moet zijn Client for Microsoft Networks

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Misschien erg simpel gedacht maaruuh heb je een vuurmuur draaien?!?
Ik heb me, pas geleden, helemaal het hubekelube lopen zoeken checken en typen, bleek dat de vuurmuur ook mijn interne netwerk stevig tegenhield |:(

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 21:57 schreef matthijs-baa het volgende:
Ik heb een probleem met mijn netwerk kaart. Het zit namelijk zo: ik kan wel andere computers op het netwerk pingen maar ik zie ze niet in windows. Wat moet ik doen?
:'(
Ja er draait een firewall, maar dat heeft er denk ik niet veel mee te maken, want de andere computers doen het prima over het netwerk. Bij de weg, ik heb als primaire aanmelding client voor msnetwerken, maar ik krijg dus bij het opstarten geen login scherm van het netwerk. WIE GEEFT DAAR NOU EENS ANTWOORD OP????? :(

Verwijderd

Topicstarter
Bij de weg, bij het opstarten geeft hij ook aan dat hij een of meerdere netwerkstuurprogrammas niet kan vinden, fout 7323, en iets met het bestand ndishlp.sys, dat hij niet kan vinden. het staat echter wel op mijn computer. }:O

Verwijderd

Ik heb ook een netwerk draaien inc vuurmuur etc (UTP) en heb geen inlog scherm en toch kan ik andere computers zien uit het netwerk heeft er dus geen f*ck mee te maken!

Verwijderd

Topicstarter
Even wat info over het netwerk. Het is een netwerk van SITECOM, 8-port ethernet hub, 4 x 10/100 mbps PCI ethernet cards. OS: windows 98 second edition. en als je op netwerkomgeving klikt, ziet hij zichzelf ook niet, en dan druk je op heel netwerk, en dan zegt hij "KAN HET NETWERK NIET DOORZOEKEN". de kabels zitten er wel goed in. |:(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dit is een hele stomme vraag: Heb je de kabel al es gecheckt?

You can't have everything. Where would you put it?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Installeer het protocol NetBeui (of zoiets) op de pc's. Khad eerst hetzelfde probleem maar het nieuwe protocol loste het op.

MechWarrior || Monsters Game

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:26

iGadget

Wowsers!

Ik zou alles ff uit je netwerk config flikkeren (dus alle protocollen, geinstalleerde kaarten enz.) en dan alles ff overnieuw doen. Weet je zeker dat je geen bestanden mist (zoals je zelf al aangaf) en dat alles 'goed' is geinstalleerd.

Deze onderdelen heb je nodig:
-Client for Microschoft Networks
-[jouw netwerkkaart]
-TCP/IP
-File and printer sharing for Microschoft Networks

En zet die firewall idd even tijdelijk uit, totdat je dit probleem hebt opgelost.

Fysieke (kabel etc.) problemen kunnen het niet zijn, je kon immers pingen.

NetBEUI zou je kunnen overwegen, maar als je ook met internet dingen wilt gaan doen, heb je toch TCP/IP nodig. Ook veel multiplayer spellen maken tegenwoordig gebruik van TCP/IP. Anders moet je dat ranzige IPX/SPX gaan installeren, heb ik niet zulke beste ervaringen mee.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Anders moet je dat ranzige IPX/SPX gaan installeren, heb ik niet zulke beste ervaringen mee.
D'oh !
enig idee wat er mis is als de ene compu de ander wel ziet, maar andersom niet? (met IPX in red-alert 2)

Verwijderd

ik kan zonder IPX/SPX nog niet eens quake3a spellen vinden (local, online uiteraard wel) als ik IPX/SPX geinstalld heb kan ik ineens kiezen uit UDP en TCP.

Maar ik heb dit probleempje ook wel eens gehad. Hier misschien wat oplossingen:

1) In netwerk omgeving paar keer F5 drukken
2) In iexplore even //computernaam (weten we ook nog niet of dat werkt)
3) Netbeui installeren
4) Alle protcollen etc eruitmikken en opnieuw installeren en gezien je foutmedlingen kan het geen kwaad je netwerkkaart (ondanks dat je kunt pingen) er ook even uit te gooien en opnieuw installen.

Dit moet het probleem gewoon oplossen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat mij de beste oplossing lijkt is ff alle netwerk gerelateerde crap de-installen, en weer installen.

Klinkt ernaar dat er iets goed over de zeik is.

(Disable ook ff tijdelijk je firewall)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1