P200mmx@...

Pagina: 1
Acties:

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik heb een p200 mmx maar ik zou niet weten tot hoever ik hem kan overklokken en hoe. In het boekje van de computer staat dat de snelste processor die er op kan een p233 mmx is.
Ik kan wel stellen dat het een slecht moederbord is, namelijk van packard bell.
Wat kan ik doen? Het is geloof ik een socket 7 (?) moederbord. En wat zou ik er anders voor processor in kunnen zetten?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEH volgens mij kom je dan ook niet verder dan 233MHz, maar probeer het eens ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Lexxx
  • Laatst online: 23-08 10:09
Maar is het mogelijk er een amd k6-2 in te zetten?

Verwijderd

Licht eraan of deze multiplier locked is (sommigen wel sommige niet) en hoe hoog je je FSB kan zetten. Deze staat nu op 66 Mhz (mulitplier 3). Kijk eens of het mobo 75 Mhz ondersteunt. 3x 75 is toch 225 Mhz. En wellicht de mulitplier naar 3,5 zetten. Met een FSB van 66 Mhz is dat 233 en met een FSB van 75 Mhz(mits ondersteund) wordt het 266 Mhz.

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik heb ook zo'n soort mobo gehad en die kunnen geen AMD K6 hebben, 75Mhz is meestal mogelijk, Multiplier is mogelijk tot 233.
Als je een supersocket7 koopt krijg je hem wel tot 345Mhz
Ik heb zelf de Gigabyte GA-5AA en die is erg goed, frequenties tot 840Mhz mogelijk.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...heb zelf (nog) een iP200MMX. Heb het ding zo'n 1.5 jaar op 225MHz laten draaien (@2.8V) Is al die tijd goed gegaan, tot ik AutoCAD 2000 ging proberen: de meest maffe foutmeldingen kwamen bovenborrelen. Terugschroeven naar 200MHz loste 't probleem op. Moet binnenkort toch eens proberen of 'tie 't op 225MHZ @2.9V beter naar z'n zin heeft... :)

Trouwens: Als ik m'n mobo instel op 233MHz, doet 'ie helemaal maf: gaat 'ie op 133MHz verder... Wèl gegarandeerd stabiel ;)

...With a touch of magic¿

• Joppe
Ik ken dat, had vroeger ook zo'n mobo, FSB is dan misschien het probleem.

Die P200 zelf kan tot 345 zonder te smelten, alleen met de juiste mobo. Ik heb voltage op 3,4 probleemloos, het is zelf een P166MMX
Je moet die krengen niet met de multiplier overklokken want die krijg je maar een half omhoog, Maar de fsb kan probleemloos een stuk omhoog (die van mij loopt op 115)

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ja, ik zou wel willen, alleen FSB instellen. Ware het niet dat mijn mobo 'last' heeft van ESSJ... :(
Afijn, tijd voor 'n Duron... :P

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Ik heb altijd een p200mmx gehad en die kreeg ik overgeklokt naar 250MHz!
Maarja ik had wel een Asus TX-97E dus dat zegt al genoeg!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

Ik heb zelf een intel pentium 233MMX en die zou ik ook graag overklokken naar 266 door de FSB omhoog te duwen naar 75.
Maar nu mijn vraag, er zit een koelblok met fan op de processor, is nu nodig om de boel extra te coolen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Heeft iemand hier niet een PI233 of 200 processor over om aan mij te verpatsen, kan ik misschien een keer mee praten...

greetzzzzz

Verwijderd

Ja, voor mij ook graag een PI 200 geen MMX, dan kan ik ook weer eens verder praten...

• Joppe
Ik heb een P166, loopt nu op een super socket 7 mobo op 290Mhz, als iemand wil ruilen tegen een AMD k6-II (333 of zo)of er nog wel iets voor wil geven, zeg het maar, mail dan wel ff naar joppe@home.nl

Verwijderd

het lijkt hier wel een "vraag en aanbod" rubriek...maar ik was eerst ;)

dus als iemand nog iets heeft liggen...zie mijn voorgaande reply!!!

grtngs v/d sk8er-dude
Pagina: 1