Extra filter bij "Compactcamera's"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geachten,

al geruime tijd raadpleeg ik de Pricewatch voor de aanschaf van diverse onderdelen. Heden is mijn zoektocht aanbelandt bij een compactcamera.
Er zijn vele diverse filteropties, echter ben ik op zoek naar een exemplaar welke geen AA-batterijen lust, maar enkel een (ingebouwde) accu. Is het mogelijk om een dergelijk filter toe te passen? (en ja, ik ben mij bewust dat hiervoor ook nog de nodige input bij de afzonderlijke producten ontbreekt, maar men moet toch een keer beginnen ;) )

Oplossing: wellicht een nieuw filter genaamd "Energievoorziening" (o.i.d.) met de filteropties"Accu" en "Losse batterijen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:11

Fiber

Beaches are for storming.

Er zijn tegenwoordig niet zo heel veel compacts meer die nog op losse batterijen werken, de meesten hebben nu wel een accu. Dus zoek gewoon eerst de camera uit die je wil hebben zonder op deze eis te letten, en check het daarna even op de site van de fabrikant, de winkel en/of bijvoorbeeld dpreview. Negen van de tien keer zit je wel goed.

Neemt niet weg dat deze eigenschap opnemen in de specs en filters wel handig zou zijn, en dan eigelijk nog meer om te kunnen zoeken naar de schaarse toestellen die nog wel op losse batterijen werken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07 11:09

Ch3cker

Testlab Teamlead
Camera's met batterijen zijn een uitstervend fenomeen. Enkele camera's in de pricewatch van onder de 50 euro werken nog wel op batterijen, maar deze dateren ook alweer van begin 2012 of zelfs eind 2011. Deze specificatie aanmaken heeft nogal wat voeten in de aarde, en daarom lijkt het ons ook niet de moeite waard om dit te doen.