Goedemiddag,
Ik heb een simpel form met een veldje om een naam in te vullen en een handtekening veld waar je een handtekening kan plaatsen. Nu wil ik graag een check in javascript maken of de 2 input veldjes wel gevuld zijn en dan pas de submit button enablen alleen dat krijg ik nog niet helemaal werkend.
Hieronder de form met de input velden:
En de name veld wordt automatisch ingevuld en de output veld wordt gevuld wanneer een handtekening krabbel zet in het canvas deel. Alleen nu het probleem, de velden worden automatisch gevuld en dan werkt in javascript de onderstaande code niet die gaat pas werken als ik een handtekening maak en in het name veldje een letter toevoeg dan wordt de button pas actief.
Ik heb ook de onderstaande geprobeerd maar ook hierbij hetzelfde effect.
Hoe kan je nu checken of er iets in een input veld staat wat automatisch ingevuld wordt dmv een script en niet door een gebruiker actie ?
Ik heb een simpel form met een veldje om een naam in te vullen en een handtekening veld waar je een handtekening kan plaatsen. Nu wil ik graag een check in javascript maken of de 2 input veldjes wel gevuld zijn en dan pas de submit button enablen alleen dat krijg ik nog niet helemaal werkend.
Hieronder de form met de input velden:
code:
1
2
3
4
| <input type="text" name="name" id="name" class="input" value="<?php echo $Name; ?>"> <canvas class="signature" width="600" height="200"></canvas> <input type="hidden" name="output" id="output" class="output"> <input type="submit" id="postsignature" name="postsignature" value="Save" disabled="disabled"> |
En de name veld wordt automatisch ingevuld en de output veld wordt gevuld wanneer een handtekening krabbel zet in het canvas deel. Alleen nu het probleem, de velden worden automatisch gevuld en dan werkt in javascript de onderstaande code niet die gaat pas werken als ik een handtekening maak en in het name veldje een letter toevoeg dan wordt de button pas actief.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $(document).ready(function() { $('.div_signature input').keydown(function() { var empty = false; $('.div_signature input').each(function() { var value = $.trim($(this).val()); if (value.length == 0) { empty = true; } }); if (empty) { $('.signature_button input').attr('disabled', 'disabled'); } else { $('.signature_button input').removeAttr('disabled'); } }); }); |
Ik heb ook de onderstaande geprobeerd maar ook hierbij hetzelfde effect.
code:
1
| $('.div_signature input').change(function() { |
Hoe kan je nu checken of er iets in een input veld staat wat automatisch ingevuld wordt dmv een script en niet door een gebruiker actie ?