Glary...soort van tweeking

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303373

Topicstarter
Hallo,

Ik heb glary geinstalleerd.
Die kan heel veel (opschonen, troep opruimen, spywarechecks, registry aanvallen... ), en o.a. mijn geheugen optimaliseren en stukken ervan vrijmaken.
zie 3 screenshots via link:
http://s538.photobucket.c...brary/Glary?sort=3&page=1

mijn vraag is: hoe werkt dit, en wat zouden mijn instellingen moeten zijn?
Zoveel mogelijk vrij? zo weinig mogelijk vrij? vrij voor wat?
Ik speel vrij vaak SWTOR op mijn pc's. Is het met een online game wel handig om vrij geheugen te hebben? wie gebruikt dit dan? Avast?
Geen idee wat handige instellingen zijn. Kan iemand naar die screenshots kijken en mij uitleggen wat waarschijnlijk handige instellingen zijn (waardes, procenten), en waarom?

m.v.d.,
BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heeft dit met tweaking te maken?

Hoe dan ook, dit soort software is leuk, maar vaak niet echt nodig. Je kunt ook via je taskmanager processen killen die veel geheugen gebruiken, maar als je structureel tekort hebt kun je beter gewoon geheugen bijprikken.
Overigens is het helemaal niet handig om vrij geheugen te hebben. Vrij geheugen doet niets, dat geheugen kan beter voor iets zinnigs gebruikt worden. Pas als je gaat swappen heb je teveel mem in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:08

Fordox

00101010

dit soort programma's kunnen meer kapot maken dan dat je zelf denkt. en ze hebben meer troep in hun geheugen dan dat het geheugen vrijmaakt. het wilt ook wel eens voor rare problemen zorgen als je windows nieuwer is dan de versie van dat programma.

je kunt net zo goed wat TERW_DAN zegt, alles zelf handmatig vrij maken of je hardware aanpassen.

ik bengeen fan van dit soort programma's ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De meeste problemen voorkom je door logisch na te denken alvorens ergens op te klikken of iets te installeren. Daar heb je geen software voor nodig, alleen de hardware in je hoofd. Verder heeft dit inderdaad niets met Overclocking & Tweaking te maken.

Oh, en als je denkt dat je meer geheugen nodig hebt: koop dan meer geheugen.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Dit topic is gesloten.