Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:51
Voor vrienden ben ik op zoek naar een HiFi-set met een zeer beperkt budget(400 euro).

Eisen:

- HDMI in/outputs
- Blu-Ray speler met cd-weergave
- Fatsoenlijk geluid
- Nieuw

Waar ben ik toe gekomen:

pricewatch: Pioneer VSX-322-K Meer omdat dit de goedkoopste receiver is en ik in principe best aardige ervaringen heb met Pioneer.

pricewatch: Boston Acoustics A 25 (Zwart) Wegens lovende revieuws

pricewatch: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart) Idem

En dan een Blu-Ray speler erbij, daarvan zie ik door de bomen het bos niet.

Uiteraard zijn er betere oplossingen mogelijk denk ik, heeft iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Met die versterker en speakers alleen al zit je al aan de €400 (prijs v/d speaker is per stuk)

Wellicht een idee de speakers 2e hands op de kop te tikken, terwijl je de versterker & Blue-ray speler nieuw aanschaft? Versterker zou ook nog wel 2e hands kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:51
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:08:
Met die versterker en speakers alleen al zit je al aan de €400 (prijs v/d speaker is per stuk)

Wellicht een idee de speakers 2e hands op de kop te tikken, terwijl je de versterker & Blue-ray speler nieuw aanschaft? Versterker zou ook nog wel 2e hands kunnen.
Klopt, maar ik weet dat de BA's nog wel eens voor 99 euro over de toonbank gaan, wellicht na een offerte bij bijvoorbeeld Foka. Dan blijft er nog een, heel klein, budget over voor de Blu-ray speler.

Even wat verder gezocht, is een Jamo S426 set iets? Slechts 49,- per stuk bij Correct en de review op HiFi.nl lijkt me prima!

[ Voor 10% gewijzigd door Llewy op 12-04-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Ik denk dat je met max 400 euro en eisen voor HDMI output en BR speler op een mini setje uitkomt. Voor losse componenten is het budget te beperkt. Zelfs al kies je overal de goedkoopste optie dan ga ji nog minimaal 100 euro over je budget heen.

http://www.kieskeurig.nl/miniset/q/blu+ray

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 14-04-2013 11:36 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Heb nu een paar dagen de Sony NF-720 hier staan en ik moet zeggen dat het geluid hiervan wel echt heel goed is. Past binnen je budget ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
martijn_tje schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:33:
Ik denk dat je met max 400 euro en eisen voor HDMI output en BR speler op een mini setje uitkomt. Voor losse componenten is het budget te beperkt. Zelfs al kies je overal de goedkoopste optie dan ga ji nog minimaal 100 euro over je budget heen.
...
Hier sluit ik me bij aan. Met een budget van € 400 kun je beter de gedachte loslaten om een dergelijke hifi-installatie met fatsoenlijk geluid in huis te halen. Dat gaat hem gewoonweg niet worden. Koop voor dit geld een standaard home-theater-in-a-box. Je kan dan iets kopen dat je mooi vind met de kanttekening dat je qua geluid concessies zal moeten doen. Bij het kijken van een film/serie zal het best wel prima kunnen zijn. Bij het beluisteren van muziek zal de set waarschijnlijk wel door het ijs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je ook in VA gekeken hier? ik heb een aantal leuke (beginners) speakers sets zien staan. Koop hier een leuke (nieuwe, i.v.m codecs) receiver er bij, en klaar ben je.

Infinity Primus HCS 5.1 Surround Set
of
JBL LX 5.1 Speaker Set
of
1 van de andere tallose aangeboden 5.0 of 5.1 setjes in de achtertuin aan Tweakers.

Als je echt budget wilt, laat je iemand anders lekker mee betalen door voor een 2e handse optie te gaan met de speakers, de receiver zou ik persoonlijk nieuw kopen vanwege wijzigende hdmi specs en audio codecs. :Y)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1