Scherm macbook blijft wit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511758

Topicstarter
Beste,

Ten einde raad wend ik mij tot dit forum. Een maand geleden had ik vloeistof gemorst over mijn macbook wit unibody uit 2010. Alles leek nog perfect te werken doch de toetsen zaten vast door aangekoekte vloeistof. Ik kreeg toen het geniale idee om een nieuw toetsenbord te bestellen en de huidige te vervangen. Toen ik dit deed en alles opnieuw in elkaar gepuzzeld had van onderdelen startte ik de macbook opnieuw op. Toen bleef het scherm gewoon wit... Ik hoorde alle geluiden en hoorde de macbook draaien maar het scherm bleef wit. Wanneer ik een extern beeldscherm aan mijn macbook koppel blijkt alles echter wel perfect te werken! Er moet dus iets gestoord zijn in de verbinding met het scherm. Een kennis denkt dat het om een kortsluiting van de interne videokaart gaat. De meeste mensen aan wie ik dit alles voorleg zeggen mij allen dat ik een nieuw moederbord moet kopen. Hoewel dit enorm duur is zou ik dit wel doen, maar uiteraard zou ik eerst 100pct zeker willen zijn dat het daarmee verholpen is. Ik zie het gebeuren dat ik speciaal een duur nieuw moederbord koop en dat dan toch zou blijken dat het dit niet was....

Daarom mijn vraag of iemand dit reeds gehad heeft? Ik krijg dus gewoon een volledig wit scherm te zien en niets anders. Geen ronddraaiend taartje of iets dergelijks... Geluid werkt perfect, muis, toetsenbord, harde schijf... Alles, aangezien hij alles vlekkeloos doet als ik de macbook aansluit op een extern scherm.

Misschien nog dit: ik snap dat de kortsluiting ofzo zou kunnen ontstaan zijn doordat er vloeistof werd gemorst, maar de macbook is nog een maand perfect blijven werken en dan plots als ik deze opengedaan heb en de onderdelen moest ontkoppelen en terug aankoppelen krijg ik dit probleem... Was dit dan misschien de trigger geweest ofzo?

Graag hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 511758 op 12-04-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Wellicht heb je de connector los getrokken en maakt hij geen contact meer, on the upside, nu is wel alles wit.
Laat hem onderzoeken bij een mac dealer, moet snel te constateren zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 11:52
Heb je niet perongeluk de displaycable losgetrokken tijdens het vervangen van je keyboard?

edit: Doh Bad brains was me voor ^_^

[ Voor 18% gewijzigd door Droid86 op 12-04-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als de videokaart overleden zou zijn, werkt de externe display volgens mij ook niet meer. Ik verdenk toch ook de aansluiting met het scherm.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511758

Topicstarter
Mijn eerste gedacht ging inderdaad ook naar de displaycable, maar ik heb deze tot tweemaal toe opnieuw uitgetrokken en bevestigd. Ik heb zelfs de rand van het scherm geopend om zo het andere eind van de DC opnieuw te bevestigen maar nog steeds blijft alles wit.

Ik heb deze naar twee apple premium resellers gebracht en beiden behandelen de macbook alsof deze een voor mensen besmettelijke ziekte heeft en willen er niets mee doen. Eén dealer zei resoluut: je moederbord is stuk, deze vervangen kan tot 1500 eur kosten. Oh en we willen hem wel eens opendoen en bekijken, maar dat kost je 72 eur per begonnen werkuur...

Zou ik deze eens binnen doen bij macrepair.nl?

Oh en misschien nog dit niet onbelangrijk detail: Mijn webcam, die dus ook in het scherm zit en volgens mij via dezelfde hoofdkabel naar het moederbord loopt, doet het wel prima!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 511758 op 12-04-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Maak een ad voor een handige tweaker bij je in de buurt.
Zijn zat mensen die dat ding zo voor je openmaken en kunnen bekijken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:29
Webcam loopt niet via de zelfde kabel. Kun je kijken of de connector naar het scherm niet nat is geworden?
Pagina: 1