Google Code Jam 2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Google Code Jam is een jaarlijkse programmeerwedstrijd, meer info hier:

http://code.google.com/codejam

De hoofdprijs van 10k dollars zit er voor mij niet in, maar dit boeit niet; de problemen zijn altijd origineel en leerzaam. Na afloop heb je de mogelijkheid om code van anderen te downloaden, en Google geeft zelf samengevatte oplossingen.

De kwalificatieronde begint vanacht. oOo Je krijgt dan 24 uur om 3 of 4 problemen op te lossen. Wie doet er nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
I'm in as well!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 14:25

Kaw

Je krijgt 24 uur om (binnen 4-8 minuten per probleem) 3 of 4 problemen op te lossen.
Ik weet niet of ik dat trek. Het programmeren lukt wel maar de tijdsdruk is wel killing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Kaw schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:52:
Je krijgt 24 uur om (binnen 4-8 minuten per probleem) 3 of 4 problemen op te lossen.
Ik weet niet of ik dat trek. Het programmeren lukt wel maar de tijdsdruk is wel killing denk ik.
Dat is wel iets helemaal anders dan in de TS staat natuurlijk. 24 uur voor 3 of 4 problemen lijkt me redelijk maar als elk probleem in minder dan 10 minuten moet worden opgelos: "Neen, bedankt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Jullie lezen verkeerd.

1. Je krijgt het probleem
2. Je krijgt zoveel tijd als je wilt om iets te bouwen om het probleem op te lossen
3. Zodra je de opgave bestanden download krijg je 4-8 minuten (dat is dus de maximale tijd dat je programma/script mag runnen)

Bij de opgave zitten al een klein aantal voorbeelden.

Probeer eens een test opgave: https://code.google.com/codejam/contest/351101/dashboard

Je uiteindelijke score is de tijd die je er over hebt gedaan om alle problemen op te lossen + 4 minuten per keer dat je een fout antwoord hebt geupload!

[ Voor 15% gewijzigd door TheDevilOnLine op 12-04-2013 14:07 . Reden: toevoegen uitleg score ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Met andere woorden: Je programma mag er maar 4-8 minuten over doen om de correcte output te genereren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:09:
Met andere woorden: Je programma mag er maar 4-8 minuten over doen om de correcte output te genereren :).
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:09:
Beetje om brute force oplossing tegen te gaan want sommige opgaven kan je makkelijk zelf uit het hoofd oplossen maar dat kost net iets meer tijd. Denk trouwens dat je slechts 3 opgaven van de 4 moet doen (was vorig jaar toch zo). Iedere opgave levert je punten op en je moet een maximaal aantal punten scoren om door te mogen tot volgende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Heb net de eerste gedaan van vorig jaar. Mijn eerste inzending was gelijk correct, maar ja... De probleemstelling was zo simpel dat ik dacht dat ik iets over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Nog 1 vraagje: begint de teller meteen te lopen na vannacht 00:00 of kun je ook rustig overdag eens gaan rondneuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Kaw schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
Nog 1 vraagje: begint de teller meteen te lopen na vannacht 00:00 of kun je ook rustig overdag eens gaan rondneuzen?
Bij de kwalificatie ronde kan je ook overdag kijken. Alle rondes daarna gaat de tijd wel tellen (je hebt dan ook maar 2,5 uur en dan sluit de ronde weer)!
What are the rounds?
We run different tournaments on the Google Code Jam website, with different round structures. Here is how the round structure works in Google Code Jam 2012:

Qualification Round: The Qualification Round is the first round, and lasts 25 hours. You don't have to be ready to compete at the start of the Qualification Round; it's 25 hours long so that people around the world can compete at a time that's convenient for them. We recommend setting aside up to 2 hours out of the 25 to compete, though of course you can spend as much or as little time as you like within 25-hour period. Any contestant who earns a fixed number of points, which will be displayed on the contest scoreboard, will advance from the Qualification Round and be eligible for the First Rounds.

First Rounds: There are three first rounds: Round 1A, Round 1B and Round 1C. Each lasts for two hours, thirty minutes. You can compete in all three of the first rounds if you want to, or in any one or two of them; but as soon as you place in the top 1000 of a first round, you have qualified for Round 2 and you will not be allowed to compete in later first rounds.

Round 2: The 3000 contestants who advanced from the first rounds compete in this round. It lasts two hours, thirty minutes. The top 1000 contestants win shirts, and the top 500 contestants advance to Round 3.

Round 3: The 500 contestants who advanced from Round 2 compete in this round. It lasts two hours, thirty minutes. The top 25 contestants advance to the Onsite Finals. If any of those contestants are unable to attend the Onsite Finals for any of the reasons listed in the Terms, Google may advance contestants ranked below 25th place to replace them.

Onsite Finals: The top 25 contestants in the world travel to a Google office and compete for the grand prize, and the title of Code Jam Champion!

[ Voor 71% gewijzigd door TheDevilOnLine op 12-04-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Kaw schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
Hier staan de tijden: http://code.google.com/codejam/schedule.html
Als je bij schedule op een tijd klikt zie je de tijd in jouw land (als je geen proxy gebruikt): http://www.timeanddate.co...ay=12&hour=23&min=0&sec=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Als ik zo de contest kijk kom ik wel door de voorronde heen. Voorzichtig denk ik ook wel dat ik door de eerste ronde heen kom.
Daarna moet je echt goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Al met 1 -2 problemen oplossen kwalificeer je je:

Qualification Round 2013 - Contestants with 35 points advance to the next round.

Problem A
Small: 10pt
Large: 20pt

Problem B
Large: 30pt

Problem C
Large: 35 pt
X-Large: 55pt

Problem D
Small: 20pt
Large: 60pt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Als je maar 35 punten hoeft te halen zat het wel geen probleem zijn. Ik had overigens het benodigde puntenaantal nog niet gevonden. In de eerste ronde zal het al wel lastiger worden. Daar zal het wel ongeveer hetzelfde gaan als bij de Facebook hacker cup. Daar ging meteen een veel kleinder deel door dan in de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Kan iemand een regeltje plaatsen hoe de getallen van Fair and Square Large Input 2 eruit ziet.
Wordt er gebruik gemaakt van 1.43125671853e16 enzo?
Of zijn het gewoon getallen van 100 cijfers?

[ Voor 13% gewijzigd door Bolukan op 13-04-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50
Ik heb de invoer nog niet gezien, maar ik kan je garanderen dat die getallen gewoon als integers uitgeschreven worden (dus geen gedoe met wetenschappelijke notatie of extra nullen aan het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:04
Hm ik begrijp nu even iets niet. Het probleem word geschreven in een .IN file. Dat bestandje moeten wij dan invoeren in onze code? Of hoe zit het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Je moet een programma schrijven dat invoer leest uit een bestand en uitvoer schrijft naar een ander bestand. Het invoerbestand krijg je van Google, het uitvoerbestand moet je naar Google uploaden. Het programma moet je natuurlijk zelf schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Oh dus alleen output niet eens de sourcecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ook de broncode inderdaad. (Maar die wordt niet beoordeeld; die moet je alleen meesturen als bewijs dat je 't probleem zelf opgelost hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Oke duidelijk dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Oef 8 minuten is wel krap voor Fair & Square. Eerste input is al
code:
1
1002001 1004006004002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Phew, m'n Brainfuck-oplossing voor probleem A was nog nét op tijd klaar. 8) Overigens had ik A-small gewoon met de hand gedaan. :P

* Soultaker heeft 250 punten gescored.

Wie is er nog meer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Eh? Maar er staat toch ook practice mode? Of is dat al de kwalificatie?

OH! Ik zie het ik ben al te laat :P

[ Voor 21% gewijzigd door Xepos op 14-04-2013 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Soultaker schreef op zondag 14 april 2013 @ 02:05:
Phew, m'n Brainfuck-oplossing voor probleem A was nog nét op tijd klaar. 8) Overigens had ik A-small gewoon met de hand gedaan. :P

* Soultaker heeft 250 punten gescored.

Wie is er nog meer door?
Nice, ik had helaas weinig tijd, maar heb gelukkig snel 50 punten bij elkaar gesprokkeld. Ga toch maar weer even windows en visual studio instaleren, dat gaat me toch een hoop tijd schelen bij de vervolg rondes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Ik ben als 3554e ook door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:27

Camulos

Stampert

OMG! 7(8)7

Ik was iets te overmoedig ^^ had 30 punten vanwege het willen oplossen in JavaScript, wat prima ging voor de small-inputs.. de large inputs ;( .. en ook nog eens te laat beginnen :F (dat gaat volgend jaar anders -> leermomentje)

@Soultaker, TheDevilOnLine en Bolukan: Succes in de volgende rondes!! *O*

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Ook ik ben door, maar niet met heel veel punten. Had toch wat eerder moeten beginnen misschien.

@Camulos, dat is inderdaad wel een sleche combinatie; JavaScript en op het laatste moment beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw

Kaw

Meh, had last van real life interference. De hele dag hard in de tuin gewerkt en zou in de avond de contest doen. Onverwachts visite en om 23:00 uur was ik zo brak dat ik maar naar bed ben gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHaas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 10:06
Ik ben ook door, had geen tijd zaterdag, dus heb ff snel 1 en 3-small gedaan om 35 punten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Is er nog iemand die vanacht alvast een poging heeft gewaagd?
Ik ben nog niet door, veel te lang bij de eerste opgave blijven hangen en daardoor geen tijd meer voor de rest. De score van de nummer 1000 gaf echter wel hoop voor de volgende 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik slaap graag midden in de nacht, dus heb ik deze ronde maar aan me voorbij laten gaan. Volgende week zal ik zeker een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Soultaker schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:26:
Ik slaap graag midden in de nacht, dus heb ik deze ronde maar aan me voorbij laten gaan. Volgende week zal ik zeker een poging wagen!
Same here, nog 2 rondes te gaan. Maar gezien de scores zeker meer dan genoeg kansen om door te gaan (sowieso al 1000 concurrenten minder).

@patrick.k Het helpt altijd om eerst alle opgaven door te lezen en de makkelijkste het eerste te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ter informatie: vanavond (om zes uur) begint ronde 1B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
En, iemand al door? Ik had gepland ronde 1A tm 1C te missen, maar ben nu op tijd weer online om 1C te gaan doen. De opgaven lijken me een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik heb vorige week meegedaan. Net geen perfecte score — klassieke integer overflow van de vorm:

C++:
1
2
int x = ..., y = ...;
long long result = x*y;  /* oeps! */

... maar desalniettemin wel door naar de volgende ronde. De problemen zijn nog niet heel erg moeilijk, dus ik denk dat het jou zeker moet lukken. Veel succes zondagmorgen!

(Misschien probeer ik nog mee te doen als oefening voor de volgende ronde, als ik op tijd m'n bed uitkom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Hmm, zeg maar een coders block vanmorgen. 3 halve oplossingen, geen punten. Meer oefenen voor de volgende keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Jammer dat je niet door bent...

Ik heb voor de lol/oefening de problemen ook nog opgelost. Maar bij probleem B heb ik OEIS gebruikt (wel handig voor dit soort problemen en v.z.i.w. mag dat gewoon) en van probleem C wist ik van te voren niet of 'ie snel genoeg zou zijn voor de grote invoer... lang geen makkelijke set dus!

Dit is m'n uiteindelijke code, mocht iemand die interessant vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 12-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHaas
Ik ben ook niet door. Probleem A had ik redelijk snel, al zat er nog een probleem voor bepaalde large cases waarbij n groot was, waar ik achter kwam toen ik large al had gedownload. 8 minuten was te weinig tijd om te fixen, dus helaas. Toen was ik aan B begonnen welke ik wel erg leuk vond en uiteindelijk ook heb opgelost voor small en large, maar toen was de tijd al om :). Probleem C niet meer aan begonnen.

@Soultaker: ik maak denk ik te weinig gebruik van zulk soort bronnen tijdens de competitie zelf, omdat ik altijd zelf zulke dingen wil vinden. Hier mijn niet zo nette code voor B: https://gist.github.com/MrHaas/5567011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Je hebt wel gelijk dat het leuker/beter is om alles zelf uit te zoeken, maar in wedstrijdverband is het wel pragmatisch om zo'n sequence gewoon op te zoeken als je vermoedt dat 'ie in OEIS staat. Dan nog is het probleem vere van eenvoudig, maar wel leuk om over na te denken!

(Ik moet eigenlijk de theorems die ik in m'n code heb laten staan nog eens grondig bewijzen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHaas
Soultaker schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:30:
Je hebt wel gelijk dat het leuker/beter is om alles zelf uit te zoeken, maar in wedstrijdverband is het wel pragmatisch om zo'n sequence gewoon op te zoeken als je vermoedt dat 'ie in OEIS staat. Dan nog is het probleem vere van eenvoudig, maar wel leuk om over na te denken!

(Ik moet eigenlijk de theorems die ik in m'n code heb laten staan nog eens grondig bewijzen.)
Klopt, ik zie het ook als probleem :)
Pagina: 1