Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn 4.0.4 ICS G3 naar Jelly Bean 4.1.2 up te graden via CWM.

Ik heb de officiele beta 1 ROM geprobeerd, geinstalleerd. Maar ik kreeg geen Wifi/Bluetooth verbinding via deze installatie.

Nu zoek ik naar een andere rom die dit probleem kan oplossen, heeft er iemand bijvoorbeeld de ROM die officieel op de Jiayu G3 stond, ICS dus.

Ook heb ik een probleem met CWM, als ik in recovery mode wil gaan, krijg ik een dode Android symbool met rode uitroepteken, ik heb ook geprobeerd om dit te verhelpen, is mij niet gelukt :(

Heeft iemand een oplossing? Ik zou je erg dankbaar zijn, want ik denk dat mijn G3 gewoon nooit meer WiFi verbinding zal hebben :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-07 23:43
Je hebt waarschijnlijk een nieuwere batch G3 die een andere chip gebruikt voor wifi, vandaar dat het niet werkt.

"Note that there are two different examples of G3:
1) G3
2) G3N
1) has a chipset MT6620
2) has a chipset MT6628"

Ik heb zelf geen G3 maar hier kun je een rom' downloaden, die de bestanden die specifiiek voor de nieuwere versie van de G3 zijn heeft

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/

Dus als je deze rom flasht werkt je wifi weer zoals het moet; hij heeft 4.1 geport vanaf de g2s, omdat die ook de nieuwe chipset gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 12-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
Ok, ga ik zeker eens proberen.

Maar hoe geraak ik dan weer in CWM? Opnieuw Recovery Flashen via mobileuncletools ging niet (ik kreeg de Red Triangle Android symbol bij opstarten via Recovery)

[ Voor 22% gewijzigd door pokemon123 op 12-04-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De methode die hier staat?! : :

"Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren:
- Bestanden downloaden
- Uitpakken en dan zie je vier dingen:
mapje 'FlashTool', mapje 'MT65xx', mapje 'root' en applicatie PdaNetZ350
- Zet je telefoon aan en sluit deze aan op de computer
- Installeer PdaNet
- Haal je batterij uit je telefoon en sluit deze weer aan op de computer
- Ga naar 'configuratiescherm' en dan naar 'apparaatbeheer' op de computer
- Je zal zien dat er een gele driehoek staat bij de 'MT65xx drivers'
- Rechtermuisknop en klik op 'stuurprogramma's bijwerken'
- Kies voor 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken'
- Blader naar de map 'MT65xx' en laat deze drivers installeren
- Verbreek de verbinding van de telefoon met de computer
- Start de FlashTool applicatie uit het mapje 'FlashTool'
- Laad in de tweede regel 'scatter-loading' het 'MT6577_Android_scatter_emmc.txt' bestand (mapje 'root')
- Selecteer 'recovery' en zorg ervoor dat hij naar 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img' verwijst (mapje 'root')
- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon
- Er verschijnt vrij snel een rode lijn onderaan het scherm. Dan mag je de knop loslaten
- Daarna verschijnt er een blauwe balk totdat je melding van succes krijgt en ben je klaar"

[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
Ik krijg deze error :

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2iazn8w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ikdenk dat je de drivers even opnieuw moet installeren, zie de laatste regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
Hmm, ik kreeg net de rode balk wel volledig, maar daarna toch weer een error.. Denk dat mijn usb kabeltje stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
Dit komt er dus:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/jj21sp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519799

Heb onlangs via Lightake een Jiayu G3 besteld en geleverd gekregen op 08052013. Snel geleverd keurig in orde. android 4.0.4
Eerste 2 weken alles prima; echter zonder aanleiding geen wifi meer (verificatieprobleem) en kan geen bluetooth koppelen en ontkoppelen; vraagt hij om pincode maar kan die niet invullen keys werken niet
Wifi probleem niet afhankelijk van router. Ook bij onbeveiligde netwerken/hotspots dus lokatie onafhankelijk.
Lijkt een softwarematig probleem. Lees op internet over een wifi landcode, maar dan moet je het toestel rooten en dat durf ik niet aan.

Weten jullie iemand die dit met dit toestel kan doen; ik wil er best wat voor betalen want het is nog steeds een geweldig toestel en de dubbele sim is voor mijn werk echt optimaal.
Pagina: 1