Word loopt vast als laptop niet op lokaal netwerk hangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik loop op het werk tegen een vreemd probleem op.
Wij draaien een windows small business server. Hierbij maken wij gebruik van een lokaal netwerk voor gebruikersbeheer en email onder andere.

Als ik op het werk ben verbind ik mijn laptop aan het netwerk en log dan in met mijn netwerk username. Als ik de laptop van het netwerk haal en ik wil een word document opslaan dan loopt word vast. Het document wordt wel goed opgeslagen, als ik het proces kill kan ik het document gewoon weer openen, maar ideaal werken is het natuurlijk niet.

Gek genoeg heeft de rest van Office hier geen last van, enkel Word loopt dus vast.
Is er iemand die dit probleem herkend of een oplossing weet?

Als ik mijn laptop mee naar huis neem moet ik ook ingelogd blijven op de netwerk user, anders kan ik thuis niet meer inloggen.

Windows 7 64 bit systeem
Office 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zitten er in je templates verwijzingen naar locaties op het netwerk? Denk aan een huisstijl die het een of ander van een netwerk-locatie wil pakken?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Helaas is het niet zo simpel. Het probleem doet zich voor bij alle soorten Word documenten.
Dus ook als ik een Word document op wil slaan met daarin slechts enkel 1 woord erin vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 23:08
De verwijzing naar een sjabloon is een setting in word zelf. Het maakt dan niet uit of je een simpel document gemaakt hebt. Kijk in Word eens bij de opties en dan met name geavanceerd --> bestandslocaties. Is daar toevallig een verwijzing naar een netwerkpad? Dit zou je probleem dan kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Heb je een lokale printer als default staan of een netwerk printer?
Stel als default printer een lokale printer in, heb wel eens meegemaakt dat een Office pakket hier moeite mee had ook al gebruik je de printer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Ik heb even XPS document writer als default printer ingesteld: geen succes

Bij bestandslocaties staat de standaard bestandslocatie als: c:\users\lramdjan\desktop
Ook geen oplossing helaas..

Ik zal morgen op kantoor eens proberen een fresh office install te doen met een andere cd als ik die kan vinden.
Pagina: 1