Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (bijvoorbeeld Skyrim, voor nu op tv maar over anderhalf tot twee jaar weer op een monitor) en gebruik als mediacenter. Ik heb met mijn huidige desktop nu bijna zes jaar gedaan. Deze nieuwe kast zou het liefst weer minimaal een jaar of vier mee moeten kunnen (ook met gamen, maar hoeft niet op hoogste settings). Heb de laatste weken lekker zitten knutselen, en zou nu graag een laatste check doen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Houd het het liefst rond de 1000 euro, inclusief OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB HDD (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ), eventueel twee als dat gaat passen
Razer game-muis + mat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te luidruchtig
m-ITX (moet passen in tv-meubel)
Uitgezocht:
Opmerkingen:
Hier doe ik dan nog een externe DVD-drive bij voor de installatie van oudere spellen en het kijken van DVDs. Aan OCen doe ik niet. Verder is het mobo uitgezocht met het oog op het mogelijk in de toekomst ombouwen van dit kastje naar een thuisservertje (want 4x SATA-300 en 2x SATA-600). De voeding is duur, maar helpt om kabel-spaghetti te voorkomen omdat hij én kort (14cm) én modulair is. De short cable kit beperkt de kabelbrij verder.
Een concrete vraag zou zijn of ik kan volstaan met de stock-CPU koeler? Het systeem hoeft van mij niet heel stil te blijven onder load, aangezien ik toch veelal game met koptelefoon op.
Gamen (bijvoorbeeld Skyrim, voor nu op tv maar over anderhalf tot twee jaar weer op een monitor) en gebruik als mediacenter. Ik heb met mijn huidige desktop nu bijna zes jaar gedaan. Deze nieuwe kast zou het liefst weer minimaal een jaar of vier mee moeten kunnen (ook met gamen, maar hoeft niet op hoogste settings). Heb de laatste weken lekker zitten knutselen, en zou nu graag een laatste check doen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Houd het het liefst rond de 1000 euro, inclusief OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB HDD (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ), eventueel twee als dat gaat passen
Razer game-muis + mat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te luidruchtig
m-ITX (moet passen in tv-meubel)
Uitgezocht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 154,- | € 154,- |
1 | Asus P8-H77-I | € 88,45 | € 88,45 |
1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 206,70 | € 206,70 |
1 | Fractal Design Node 304 | € 74,30 | € 74,30 |
1 | Silverstone Short Cable Set SST-PP05 | € 17,29 | € 17,29 |
1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 30,80 | € 30,80 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue | € 52,45 | € 52,45 |
1 | Silverstone Strider Plus SST-ST60F-PS | € 109,- | € 109,- |
1 | OCZ Vector 128GB | € 124,18 | € 124,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,07 |
Opmerkingen:
Hier doe ik dan nog een externe DVD-drive bij voor de installatie van oudere spellen en het kijken van DVDs. Aan OCen doe ik niet. Verder is het mobo uitgezocht met het oog op het mogelijk in de toekomst ombouwen van dit kastje naar een thuisservertje (want 4x SATA-300 en 2x SATA-600). De voeding is duur, maar helpt om kabel-spaghetti te voorkomen omdat hij én kort (14cm) én modulair is. De short cable kit beperkt de kabelbrij verder.
Een concrete vraag zou zijn of ik kan volstaan met de stock-CPU koeler? Het systeem hoeft van mij niet heel stil te blijven onder load, aangezien ik toch veelal game met koptelefoon op.