Eizo S1910 rare strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 01:31
Aloha,

Mijn niet zo nieuwe Eizo S1910 krijgt steeds duidelijker zichtbare donkere schaduwen in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/j4lorjD5om/1863572dfe3c930b0d6eddbc9fb0d411.JPG
(de roodachtige kleurverlopen komen door de crappy foto, in werkelijkheid is het beeld perfect gelijkmatig grijs, behalve dan die schaduwen dus)

Bij overwegend lichte beelden zie je het niet echt maar als ik dit soort grijze beelden aanzet wordt het zo onderhand wel ontzettend storend.
Het speelt al een tijdje en inmiddels is de complete pc al eens vervangen. Ook heb ik er een andere monitor via een VGA kabel aangehad, dan zie je het niet. Als ik de S1910 met een VGA kabel aansluit blijft het probleem. Dus het moet volgens mij echt in de S1910 zitten.

Iemand enig idee wat dit is? Hebben (weliswaar heel kleine) speakers naast het beeldscherm nog invloed tegenwoordig? Nee toch?

Het dingetje is 6 1/2 jaar oud dus op zich geen ramp om 'm eens te vervangen maar het is gewoon nog steeds een erg fijne monitor. Hebben jullie nog ideeen?

Thanks! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Det op 11-04-2013 22:55 ]

Verwijderd

Ik denk vocht ophoping achter de top laag, zoals helaas wel vaker voorkomt bij LCD's in een ruimte waar je ook slaapt bv.

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 01:31
Dank je wel voor de tip larsiano, als ik wat rondgoogle lijkt dat er wel verdacht veel op. Het ding staat in de woonkamer dus het zal niet direct door het slapen komen (hooguit op de bank :z ) maar ik kan me eventueel voorstellen dat er bij een stevige schoonmaakactie ooit eens wat vocht in de onderrand terecht is gekomen.
Zo te zien hebben sommigen succes met de lcd zelf uit elkaar halen en schoonmaken maar ik denk dat ik 'm gewoon maar degradeer tot reservemonitor ;)