Dell U2312HM: backlight heeft rare kuren...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfruxy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-01-2024
Hallo iedereen,

sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van een Dell U2312HM. Ondertussen ben ik het scherm fulltime gaan gebruiken en heb ik opgemerkt dat soms, na een zekere standby tijd, de backlight led(s) rechtsboven niet werken. Het scherm uit- en inschakelen lost het probleem dan meestal op. Ik heb tot nu toe ook al één keer gehad dat het scherm wel opstart, maar de backlight niet (je ziet door het invallende licht wel dat er iets op het scherm staat). Herstarten was ook hier de oplossing.

Ik heb zopas op youtube ook twee personen gevonden die hetzelfde probleem aankaarten:
Dell ultrasharp 2312HM backlight problem
en Dell 2312HM дефект подсветки ч.1 , Dell 2312HM дефект подсветки ч.2
De video's werden begin jan/feb 2013 gepost wat er op kan duiden dat het probleem zich enkel bij recentelijk geproduceerde versies voordoet (mijn scherm is een REV A00, manufactured oct. 2012).
Veel info over dit specifieke probleem is er op internet nog niet te vinden, is er iemand hier op tweakers die een gelijkaardig probleem heeft?

Gezien het probleem zich precies voordoet tijdens het automatisch herkennen van het ingangssignaal heb ik dat nu eens manueel op DVI-D gezet ipv auto (ik had toen onmiddellijk prijs, rechter boven led weer uit, dan naar displayport gezet -> no signal, terug naar DVI-D -> terug signaal/beeld en alle leds werken weer). Ik ga het nu zo laten staan en hopelijk kan ik het probleem op die manier vermijden...

Wordt vervolgd...

[UPDATE] als ik mijn resolutie verander heb ik ook prijs (net zoals bij die kerel uit het eerste youtube filmpje). Het probleem zal iets dieper liggen :s. Ik chat morgen eens met Dell om wat meer te weten te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pfruxy op 11-04-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Klinkt niet als een PC probleem. Dus als Dell geen firmware update voor het scherm heeft of iets in die geest dan word het denk ik een RMAtje. Laat weten hoe de chat verloopt morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfruxy
Chat is niet gelukt vermits ik geen service tag had. Ik heb het via de chat voor product informatie gedaan, maar daar hebben ze me een telefoon nummer en email adres gegeven voor de technische dienst. Er is een mailtje verzonden naar daar en naar de webwinkel waar ik het gekocht heb. Zodra ik wat meer weet laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Klopt, kleinere Dell schermen hebben geen servicetag dit hebben de 27"schermen alleen en up dacht ik. Tech support gaat dit wel oplossen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfruxy
Om jullie nog even op de hoogte te brengen:

woensdag (24/04/13) heb ik een vervangtoestel ontvangen (heeft relatief lang geduurd, tip: stuur adres, telefoonnr., factuurbewijs met aankoopsdatum en S/N direct in één mail door, het bespaart je het trage heen en weer mailen...). Maandag wordt het defecte toestel door Dell terug opgehaald.
Het nieuwe scherm is een REV A00, Manufactured Date: Feb 2013.
Ik heb geen last meer van die backlight bug en ben er verder zeer tervreden van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Precies zoals ik had verwacht van Dell ;)
Pagina: 1