Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:33
Hallo!

Ik had een Apple TV 2 met XBMC erop, deze heb ik verkocht gezien de erg hoge prijs die ik er nu voor kon krijgen.

Ik dacht, geen enkel probleem, koop gewoon een andere mediaspeler, maar och och och.. wat heb ik me daarin vergist.

Er is zoveel keuze! Heb zon beetje alle threads die hier al zijn lopen doorlezen maar ook daar zijn zoveel meningen. Daarom toch maar gekozen om een nieuw berichtje hier te plaatsen. (Kon geen algemeen topic vinden, zit hier toch goed?)

Zo als ik eerder al typte, had ik eerst een Apple TV 2 met XBMC en dat werkte perfect. Ik zoek nu gewoon een mediaspeler die vanaf mijn PC films kan streamen naar me TV net zoals dat kon met de Apple TV 2 en XBMC.

Mijn budget is ongeveer 80 euro.

Zelf dacht ik aan:

Western Digital TV Live
AC Ryan Playon!HD mini 2

Ik sta open voor alle suggesties en evt 2de hands mediaspelers die ik voor 80 euro kan krijgen is ook goed.

Hopelijk staat het hier goed en kan ik een aantal suggesties/mening horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wel eens gedacht aan een raspberry pi met xbmc erop? Kan je meer mee dan de genoemde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Lt. Marx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:26:
Wel eens gedacht aan een raspberry pi met xbmc erop? Kan je meer mee dan de genoemde producten.
Ja daar heb ik zeker aan gedacht alleen als ik alles optel (Raspberry PI, voeding, sd card, behuizing en muis/toetsenboord combo) Kom ik al snel rond de 100 euro. Dat is dus iets te veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is de helft van wat je voor die Apple TV hebt gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Aghanim schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:13:
Is de helft van wat je voor die Apple TV hebt gekregen ;)
Haha ja klopt, helaas is een deel al op gegaan aan andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:46

RvL

Laat die PlayonHD Mini 2 maar liggen. Op papier is het best een goed apparaat, maar in de praktijk is het 't allemaal net niet:

• Interface is traag
• Heeft een scan functie om een HDD te scannen op films en daar info bij te zoeken, maar die werkt maar half en laat 99 van de 100 keer je speler vast lopen
• Startte (bij mij) niet altijd in een keer op
• Op de speler geïnstalleerd apps als Youtube blijken ook maar half te werken (zelf geen ervaring mee)
• Geen sterke streamer
• Kon bij mij soms om onverklaarbare redenen ineens niet meer inloggen op een netwerkshare

Ik heb 'm dan ook vervangen door een HTPC, maar valt buiten je budget als ik 't zo lees.

Dan is de WD TV Live die je aanhaalt volgens mij een beter alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 12-04-2013 08:41 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
RvL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:41:
Laat die PlayonHD Mini 2 maar liggen. Op papier is het best een goed apparaat, maar in de praktijk is het 't allemaal net niet:

• Interface is traag
• Heeft een scan functie om een HDD te scannen op films en daar info bij te zoeken, maar die werkt maar half en laat 99 van de 100 keer je speler vast lopen
• Startte (bij mij) niet altijd in een keer op
• Op de speler geïnstalleerd apps als Youtube blijken ook maar half te werken (zelf geen ervaring mee)
• Geen sterke streamer
• Kon bij mij soms om onverklaarbare redenen ineens niet meer inloggen op een netwerkshare

Ik heb 'm dan ook vervangen door een HTPC, maar valt buiten je budget als ik 't zo lees.

Dan is de WD TV Live die je aanhaalt volgens mij een beter alternatief.
Bedankt! Dan valt die absoluut af, HTPC kan opzich wel, maar dan zou ik die 2de hands moeten halen. Zou alleen niet weten wat voor hardware ik moet hebben om een beetje goed 720p/1080p af te spelen.

Denk toch dat ik maar nog maar even moet wachten tot ik wat extra geld heb voor een raspberry pi.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 12-04-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

reiker

dan jij!

Tc662 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:09:
[...]

Ja daar heb ik zeker aan gedacht alleen als ik alles optel (Raspberry PI, voeding, sd card, behuizing en muis/toetsenboord combo) Kom ik al snel rond de 100 euro. Dat is dus iets te veel :(
Kan zeker voor minder, je kunt complete pakketjes kopen voor rond de 60 euro (zie bv SOS Solutions of andere winkels in het RPi topic). Toetsenbord/muis haal je voor vijf euro bij de kringloopwinkel, die gebruik je één keer bij installatie en daarna zet je een app op je smartphone om hem mee te bedienen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-06 15:13
Let er wel op dat dat pakketje van rond de 60 euro, maar een 100mbit aansluiting heeft. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk voor je is, maar kan geen kwaad om er even op te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Steefmeister schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:08:
Let er wel op dat dat pakketje van rond de 60 euro, maar een 100mbit aansluiting heeft. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk voor je is, maar kan geen kwaad om er even op te wijzen.
100mbit is voor streaming ruim voldoende :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Slasher schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:11:
[...]

100mbit is voor streaming ruim voldoende :)
Klopt idd, een RPi is er nog niet met Gb-ethernet. Maar in de praktijk ("ik heb 'm zelf ook") voldoet 100Mb prima om 1080p te streamen. Ok, een RPi is echt niet snel; ik wacht gerust een halve minuut voor een geselecteerde film van m'n NAS gaat spelen, maar daarna gaat het zonder problemen. Prima low-budget oplossing wat mij betreft, en je kunt er als tweaker ook nog eens lekker mee spelen :)

En wat ik er ook prettig aan vind; het is een mini-apparaatje die je gewoon uit het zicht kunt opbergen. Bij mij ligt 'ie op een hoop met kabels verstopt achter de antieke Denon radio-tuner :z

[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 12-04-2013 10:23 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Bedankt voor de reacties!

Raspberry PI gaat het dan worden, lijkt mij toch inderdaad het beste.
Nu alleen nog een remote/airmouse ofzo vinden om het te besturen, lijkt me niet erg handig met me telefoon :)

als je hier eventueel ook nog suggesties voor hebt, laat het maar weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
reiker schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:02:
[...]

Kan zeker voor minder, je kunt complete pakketjes kopen voor rond de 60 euro (zie bv SOS Solutions of andere winkels in het RPi topic). Toetsenbord/muis haal je voor vijf euro bij de kringloopwinkel, die gebruik je één keer bij installatie en daarna zet je een app op je smartphone om hem mee te bedienen :)
Waarom een smartphone voor de bediening? De pi ondersteund gewoon netjes CEC, dus de remote van je TV is perfect hiervoor :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 10:56
Ben nu al een half jaar in het bezit van een pricewatch: Western Digital TV Live (2011) welke mij erg goed bevalt. Wordt nog steeds verkocht voor onder de 100 euro en werkt perfect. Ook met Youtube en Spotify ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 10:22
Exception schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:58:
Ben nu al een half jaar in het bezit van een pricewatch: Western Digital TV Live (2011) welke mij erg goed bevalt. Wordt nog steeds verkocht voor onder de 100 euro en werkt perfect. Ook met Youtube en Spotify ondersteuning.
same here. Erg snel apparaat. Hij heeft echter (naar wat ik weet tenminste) geen native XBMC ondersteuning, wel een algemene mediaserver functie (je krijgt dus niet de beschrijvingen van je bestanden erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:19

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik gebruik hier nu al een paar maanden een Raspberry PI XBMC. Ik had er een draadloze muis en toetsenbord bij gekocht maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet. Met de samsung TV afstandsbediening kun je ook de pi bedienen en het werkt echt perfect.

Ik heb raspbmc geïnstalleerd op een USB stick ipv.de sd kaart en hierdoor is het menu een stuk vlotter geworden. Soms moet je nog even wachten maar over het algemeen loopt alles heel soepel. Hij speelt tot nu toe alles af en ok worden al mijn bestanden netjes herkent en voorzien van afbeelding en beschrijving. (ik heb een Qnap NAS met 6TB aan films en series.) Zelfs Airplay word ondersteund.
Het voordeel is dat het complete ding maar een paar watt verstookt en ik heb hem dan ook eigenlijk altijd aan staan waardoor alles up to date is wanneer ik hem wil gaan gebruiken.
Ik heb voor het zelfde geld nog een alternatief kunnen vinden en ik heb al een heel aantal mediaspelers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

kroegtijger schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:56:
[...]

Waarom een smartphone voor de bediening? De pi ondersteund gewoon netjes CEC, dus de remote van je TV is perfect hiervoor :)
True, even vergeten :) Ik heb m'n Pi op een receiver aangesloten, zodat ik niet de TV hoef in te schakelen als ik via Airplay alleen muziek wil streamen. Maar je hebt gelijk, je kunt ook prima m.b.v. CEC de AB van je TV gebruiken. Mits je TV dat ondersteunt natuurlijk.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Heb zonet de raspberry pi besteld bij sossolutions. Bedankt voor alle suggesties!

Ik kan dus ook gewoon mijn logitech harmony gebruiken voor de raspberry pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Tc662 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:52:
Heb zonet de raspberry pi besteld bij sossolutions. Bedankt voor alle suggesties!

Ik kan dus ook gewoon mijn logitech harmony gebruiken voor de raspberry pi?
Ja, mits: het kan als je de Pi met een HDMI-kabel rechtstreeks op je TV aansluit, èn je TV ook het CEC-protocol ondersteunt. Als je bij je favoriete zoekmachine het modelnummer van je TV en de term CEC intoetst dan kom je er snel genoeg achter of die het ondersteunt of niet.

Veel plezier met je Pi :) Vergeet niet het grote Pi-topic in dit subforum door te bladeren, erg veel informatie over vanalles en nog wat!

[ Voor 11% gewijzigd door reiker op 13-04-2013 10:07 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1