Energietoevoer Draagbare radio.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Nu het mooie weer er weer aan komt ( zondag 20c! 8) ) Word het tijd voor een mobiele audio installatie.
Uiteraard wel in stijl.

Dit is de radio die ik op de kop heb weten te tikken:
Afbeeldingslocatie: http://www.shizaudio.ru/audio/data/media/23/__081_resize.jpg

Een phillips 8414.
Gewoon tulp invoer, dus prima geschikt voor telefoon/mp3.

Maar nu mijn vragen dus; Draagbaar werkt hij op 6x D-batterijen, 9volt dus. Dat word dus een duur grapje, +-45 voor oplaadbare batterijen. Is er een mogelijkheid hier in accu in te zetten? Voor zover ik weet bestaan er geen 9volt accu's dus zal een rare combo worden.

Verder, er zit nog een 2e DC input op. Ik gok dat die ingang dus ook 9 volt is. Hoeveel mAh zou een adapter moeten leveren om de radio flink te laten pompen? Anders kan ik misschien een laptop adapter pakken.
Hij werkt verder ook op 230volt, daar niet van. Maar een 2e DC ingang is altijd handig.

Alvast bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik heb de handleiding voor je gevonden: http://freeservicemanuals...ownload/Philips/d8414.pdf

Wellicht staan daar ook de accessoires in met een juiste voeding.

edit: op pagina 3 staan alle aansluitingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deef_K op 12-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Ja die had ik ook al gevonden :)
Staat niet bij welk voltage, maar zal ook wel 9v zijn denk ik.
Ik ben alleen benieuwd naar het aantal mAh.
En tevens of ik nou een accu kan gebruiken ipv 6xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
In die handleiding staat onder Specification duidelijk 12V ofwel 12 Volt. En aangezien deze "ghettoblaster" wel 2x 2 Watt levert zal 12 Volt 1 Ampere genoeg zijn, en neem neem je 1.5A voor de zekerheid. En het aantal mAh hangt dan af hoe lang je wil dat een lading meegaat. Overigens zal bij normaal geluidsniveau de set maar 0.5 A trekken.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11

Nutral

gamer/hardware freak

wat je evt ook kan doen is 4 18650 accus in serie zetten met een step down dc dc converter, zo krijg je ongeveer 40wh en zou je 6 uur kunnen luisteren

[ Voor 8% gewijzigd door Nutral op 15-04-2013 07:34 ]