Hallo tweakers, ik wil binnenkort mijn 5 jaar oude pc vervangen voor een HTPC. Ik heb al wat rondgesnuffeld hier op tweakers en natuurlijk google en ook al ben ik er niet echt een ster in heb ik toch een lijstje kunnen maken met componenten wat mij wel wat lijkt.
Vloeiend HD films kijken (720P, 1080P, Half SBS en Full 3D Iso's)
(3D)Bluray discs kunnen kijken
Dual boot gebruiken voor Windows en OpenElec/XBMC
Downloaden met newsleecher en ook kunnen internetten.
zo stil mogelijk
DTS HD Master 5.1 via mijn versterker, via een HDMI kabel
Ik heb expres gekozen voor een SSD van 128 GB zodat ik ook een partitie kan maken waar de gedownloadde rars naartoe kunnen die ik dan kan uitpakken op een andere interne of externe HDD
Ook heb ik specifiek gekozen voor de prijzen van MyCom, omdat ik het liefst alles in 1 keer haal bij 1 winkel en waar ik het zelf kan halen ipv via internet te bestellen.
Ook had ik al begrepen dat de Blurayspeler niet veel uitmaakt voor de 3D en dat dat eerder ligt aan de videokaart, of die 3D capable is.
Voor XBMC heb ik een app gevonden om mijn smartphone te gebruiken als remote.
Ikzelf zat te denken aan een budget van 500 - 600 euro, maar als het minder kan en toch van goede kwaliteit
zijn is dat mooi meegenomen. Dit is mijn eerste compilatie, die van mijn huidige pc was door familie samengesteld, dus ik hoop dat ik dit netjes heb gedaan. Ik hoop ook dat ik de nodige informatie heb gegeven en als ik advies kan krijgen over de opstelling is dat natuurlijk welkom.
- behuizing - Cooler Master Elite 120 Advanced - €41,99
- Voeding - Antec VP Power 350WATT - €37,99
- Moederboard - MSI B75IA-E33 - €74,99
- Videokaart - MSI GT 640,2GB - €81,99
- SSD - Sandisk Standard 128GB - €88,99
- Geheugen - Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9B - €66,99
- Blurayspeler - nog aan het zoeken
- Processor - Intel Core i3 3220 Boxed - €109,99
Vloeiend HD films kijken (720P, 1080P, Half SBS en Full 3D Iso's)
(3D)Bluray discs kunnen kijken
Dual boot gebruiken voor Windows en OpenElec/XBMC
Downloaden met newsleecher en ook kunnen internetten.
zo stil mogelijk
DTS HD Master 5.1 via mijn versterker, via een HDMI kabel
Ik heb expres gekozen voor een SSD van 128 GB zodat ik ook een partitie kan maken waar de gedownloadde rars naartoe kunnen die ik dan kan uitpakken op een andere interne of externe HDD
Ook heb ik specifiek gekozen voor de prijzen van MyCom, omdat ik het liefst alles in 1 keer haal bij 1 winkel en waar ik het zelf kan halen ipv via internet te bestellen.
Ook had ik al begrepen dat de Blurayspeler niet veel uitmaakt voor de 3D en dat dat eerder ligt aan de videokaart, of die 3D capable is.
Voor XBMC heb ik een app gevonden om mijn smartphone te gebruiken als remote.
Ikzelf zat te denken aan een budget van 500 - 600 euro, maar als het minder kan en toch van goede kwaliteit
zijn is dat mooi meegenomen. Dit is mijn eerste compilatie, die van mijn huidige pc was door familie samengesteld, dus ik hoop dat ik dit netjes heb gedaan. Ik hoop ook dat ik de nodige informatie heb gegeven en als ik advies kan krijgen over de opstelling is dat natuurlijk welkom.