Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Videokaart

Goede avond heren,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen voor mijn "Game PC" en loop al een tijdje met een verouderde kaart te gamen.
Wat veel irritatie veroorzaakt omdat deze vooral de nieuwe games niet meer trekt.

Nou is mijn vraag dus: Wat is nou een redelijke videokaart voor een prijs tussen de: 150 - 200 euro.

Om het wat overzichtelijker te maken heb ik hier de specs van mijn systeem:

Moederbord: ASUS M4A78D-M PRO
Huidige Videokaart: Nvidia Geforce 240GT
Ram Geheugen: 4GB OCZ Gold 1333mhz
Processor: AMD Phenom x4 965 Black Edition
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W
Besturingssysteem: Windows 8 Pro 64-Bit

Ik heb zelf al even rond gekeken en ben bijvoorbeeld deze tegengekomen:

- Asus GTX660-DC20-2GD5
- HIS 7870 IceQ X 2GB
- XFX Radeon HD 7870 Core Edition

De kaarten zien er qua vormgeving en design leuk uit, maar waar moet ik nou opletten bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart aangezien ik daar totaal geen verstand van heb..

Zo hebben een aantal kaarten een 'Geheugenbus' van: 192-BIT en andere weer 256-BIT, terwijl deze wel in dezelfde prijsklassen vallen.

Ook bieden veel kaarten een kloksnelheid van rond de 1000mhz, terwijl je voor 30,- meer er maar 30mhz op vooruit gaat, scheelt dit veel?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op de hoogte brengen van hoe deze specificaties werken, en misschien een goede kaart kunnen adviseren?

Ik hoor graag van jullie!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:10
Deze kaarten die je nu hebt neergezet Zijn dezelfde aan de bijde kanten Dus de 7870 is de tegenhanger van de 660 ze zijn ongeveer het zelfde en in meeste benchmarks is het enige verschil of de drivers amd of nvid geoptimaliseerd zijn.

Core eddition is die factory overclocked Ja 30mhz:P maar meestal Licht aan de koeler hebben die een Custom pcb maar die jij beide hebt geselecteerd zijn volgens mij beide Custom pcb Dus je kan eigenlijk er gewoon 1 kiezen welke jou het leukste lijkt amd of nvid:)

Verwijderd

Al die technische gegevens zijn soms wat overrompelend. Echter staat er 1 ding voorop en dat is dat elke generatie sneller word en je van elk seizoen verschillende snelheden chips hebt (overgeklokt of niet). De GTX660 lijkt me een waardige vervanger voor een Nvidia gebruiker maar als je je twijfels hebt over Nvidia kan je natuurlijk ook een ATI kaart nemen :) Je hebt nu een vrij zwak / goedkope chipset en de GTX660 is een hele goeie midden klasse, ik zou zeggen doen dus!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07-2025

Zarif

Professional Commenter

Deze Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 of deze MSI N660 TF 2GD5/OC. Ik raad je aan voor de eerste te gaan. Ik heb die zelf ook. Erg tevreden mee.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
bumtroll schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:26:
en in meeste benchmarks is het enige verschil of de drivers amd of nvid geoptimaliseerd zijn.
Neem aan dat de benchmarks AMD of nVIDIA geoptimaliseerd zijn. Drivers zijn natuurlijk altijd geoptimaliseerd voor hun eigen product ;)

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik zou als ik jou was misschien ook kijken voor 4gb extra intern geheugen (als je daar plek voor hebt). 8gb is tegenwoordig niet echt een overbodige luxe meer, en voor die 2-3 tientjes die het kost goed te doen.
Ik zou of voor de 7870XT gaan en wat extra door sparen voor je ram, of anders de HIS7870 en dan ben je misschien een tientje duurder uit dan je budget met extra ram erbij.

Verwijderd

Dit is een DDR2 systeem dan kost RAM nog het dubbele als dat DDR3 helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 11:40 ]

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08-2025
Oh dat had ik even over het hoofd gezien! Dan alleen een nieuwe gpu.
Pagina: 1