iOS: Ad Hoc app installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik loop tegen het issue aan dat een App die ik in Xcode heb gemaakt niet wil installeren. Na het clicken op de download link vanuit Safari blijft de icon van de App grijs, heeft een lege progress bar en staat op 'Waiting...'. De App is niet te verwijderen zoals je dat op de normale manier zou doen (klikken en vasthouden icon) of via iTunes. De iPad van interface taal veranderen lijkt er wel voor te zorgen dat de icon compleet verdwijnt.

Verschillende vragen van mensen soortgelijke problemen op andere forums krijgen antwoorden als 'controleer de plist', 'kan je de plist openen', 'kan je de link naar de ipa in de plist openen'. Dat lijkt allemaal goed te staan, ik kan de plist netjes downloaden en de inhoud zien, ik kan ook de ipa downloaden.

Installeren van de App rechtstreeks vanuit Xcode op de iPad werkt zonder problemen, maar ik kan dat moeilijk voor iedereen binnen ons bedrijf doen en daar hebben we ook niet de 'inhouse' development license voor aangeschaft.

Is er iemand die dit herkend en een oplossing weet?

[ Voor 11% gewijzigd door jandirks op 11-04-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 18:25
Heb je het al geprobeerd op andere vesies van iOS?
Verder kan ik me alleen een fout in de ipa voorstellen waardoor dit probleem kan voorkomen. Verder heb je misschien wat aan deze stap voor stap uitleg
http://iosdevelopertips.c...ons-over-the-air-ota.html

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Heb je bij het Ad Hoc profiel wel het UDID van die iPad aangevinkt?
Er zijn eigenlijk drie dingen die ik altijd check in dit soort gevallen.
1. Is de link in het formaat:
itms-services://?action=download-manifest&url=http://blaat.tld/app.plist
2. Pak de value van de url parameter (http://blaat.tld/app.plist) en open die in je browser.
3. Staat de link naar de .ipa goed in de plist.
4. Staat het UDID van dat device wel in het provisioning profile.

Werkt dit nog niet en is het UDID net toegevoegd, in XCode project cleanen en daarna compleet afsluiten en dan opnieuw openen en opnieuw archiven.

Waarschijnlijk develop je met een Team Provisioning Profile (wildcard bundle identifier)? Dus dan zal het sowieso werken om op je device te deployen vanuit XCode.

Maar heb je het nu over een InHouse of een AdHoc app? Eigenlijk veranderd dat niet heel veel aan het verhaal alleen bij InHouse hoef je natuurlijk niet naar de UDID's te kijken.

En dat het icoon op je springboard grijs blijft met lege progress bar is ook wel een bekende bug. Wat ik dan meestal doe is device keertje rebooten, nog een keer proberen te verwijderen, eventueel even wachten en dan nog een keer proberen.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Dank voor jullie antwoorden, tot overmaat van ramp begaf mijn laptop het ook nog afgelopen weekend dus kon ik niet eerder antwoorden.

Ik schreef dat het om een Ad Hoc versie ging, maar ik bedoelde een inhouse app. Het UDID is dus niet aangevinkt. Ik heb ook niet met een wildcad bundle identifier gewerkt.

De url's zijn correct. Als ik de url uit de download pagina in mijn browser op mijn PC invoer dan krijg ik een melding dat Firefox er niet mee overweg kan, als ik de url naar de plist open dan wordt de inhoud keurig getoond en als ik uit de plist de url naar de ipa in de browser open dan wordt de ipa gedownload.

Device rebooten zorgt er inderdaad voor dat de icon met text 'waiting' weg is, maar kan daarna nog steeds niet de App installeren.

Wat ook vreemd is, is dat ik bijvoorbeeld Skype niet kan installeren vanuit de app store. Sommige programma's kan ik wel installeren, anderen niet. Als ik op 'Installeren' klik in de app store gebeurd er in geval van Skype niets, andere apps installeren gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Staat je iTunes account wel goed in Settings? Heb je toevallig met in-app purchases zitten klooien in de sandbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Ik kan nu niet controleren of iTunes goed staat, maar ga dat straks even doen. Ik heb niets met in-app purchases gedaan, wel met push notifications.

Ik heb overigens helemaal niet met sandbox gewerkt, alleen distribution.
Pagina: 1