Iemand ervaring met onofficiële batterijen, en winkels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 01:00
Ik heb al bijna 600 cycles op m'n witte macbook uit 2009, en overdenk om een nieuwe batterij er in te plaatsen. Ik weet alleen niet of het nog de moeite waard is om een nieuwe batterij van 140,- euro te kopen.
Hoelang gaat zo'n laptop nog mee? Zeker als ik zie dat er ook goedkopere macbook batterijen zijn.
Overigens zijn de computer prestaties voor mij voldoende, kan nog 1 gb erin plaatsen, en overweeg nog een ssd/

Maar ik vroeg me af wat de ervaringen met de niet officiele batterijen zijn, met name veiligheid en levensduur? Of kan ik met een gerust hart, deze batterij helemaal tot hij niet meer oplaad gebruiken? Ik gebruik hem voornamelijk alleen aan de lader.

Ik heb zelf deze accu's kunnen vinden:

http://www.subtel.nl/a1185-accu-voor-apple-macbook-13-a1181-5000mah-10-8v-11-1v-lithium-polymer-100560.htm

http://www.replacedirect.nl/product/p0000672/laptop-accu-wit.html?prrel=6819674
http://www.accu24.nl/Accu-Info/1.10.MAC.5.14,Accu-voor-Apple-MacBook-13--A1181-Wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Tsja, dat is je eigen keuze. Ik heb ook een copycat en het werkt prima. Wel maar 1.5 uur accuduur..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
LED-Maniak schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:25:
Tsja, dat is je eigen keuze. Ik heb ook een copycat en het werkt prima. Wel maar 1.5 uur accuduur..
Oké, mag ik vragen waar je die van jouw gekocht hebt? en welk merk? Aan de andere kant kan ik mijn huidige batterij ook tot het eind gebruiken, die gaat ongeveer ook nog bijna 2uur mee. Maar ik vraag me af wat er gebeurt als de cycles op zijn, en of ik geen gevaar loop dat er echt iets kapot gaat? Ander half uur is voor mij voldoende. Ik verwacht geen 4 jaar meer met deze laptop te doen. Langere tijd zou uiteraard mooi zijn!

[ Voor 24% gewijzigd door Nazlive op 11-04-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met oude batterijen is dat de gebruiksduur op de accu sterk vermindert. Op een gegeven moment werkt de Macbook nog maar enkele minuten op een "volgeladen" batterij.

Als je nu nog zo'n 2 uur offline kunt werken, zou ik niet overwegen een nieuw/ander exemplaar te kopen. Dat kun je altijd nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Oké super thnx voor info! Dan werk ik deze nog even af, en negeer ik gewoon die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:42
Als ergens de regel 'goedkoop = duurkoop' voor op gaat is het wel accu's. Goedkope accu's zuigen werkelijk de pan uit. Zowel qua gebruiksduur als levensduur. Daarnaast is de afwerking ook vaak een stuk slechter en als er iets mee mis gaat, gaat het ook vaak goed mis.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07 17:48
Voor mijn 2009 MacBook Air kocht ik een batterij van ReplaceDirect. De batterij was relatief duur en presteerde niet zoals de originele batterij deed wanneer ze nieuw was (3u autonomie, tegen 5u bij een originele). 't Zal mij niet meer gebeuren, volgende keer gaat er een originele in.
Pagina: 1