RAM Geheugen bij opstarten al vol.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Tegenwoordig is het geheugen van mijn Laptop bij het opstarten al 3GB vol. Daarna blijft dat de hele tijd doorgaan ook al is die opgestart. en soms schommelt het tussen de 3GB en de 1GB. Hoe kan ik dit verhelpen? de laptop is hierdoor ongelofelijk sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Windows 7 toevallig?

Kijk eerst eens welke processen er geheugen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met kijken welke programma's het geheugen dan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Dat heb ik al gedaan en de meest gebruikte is dwm.exe en die gebruik 27.728kb. Dat is nu juist het rare,
Processorgebruik is gewoon 6% maar het fysiek geheugen constant 90%.

Ik gebruik Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14

M2M

medicijnman

Process explorer al geprobeerd? Check de sysinternals site

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Win7 alloceert altijd vrij veel geheugen. Hier wordt e.e.a. niet direct traag van, het zou juist sneller worden.

Heb je wel 'processen van alle gebruikers' getoond in taakbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DWM.exe zou normaal Microsoft Desktop Window Manager moeten zijn.

Had overlaatst ook iets raar 90% van de 8Gb ram in gebruik, svchost eventjes afgesloten (was de boosdoener) en sindsdien normaal :/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 04:37
Welk besturing systeem staat er precies momenteel op je Laptop.

Ik kan mij goed herinneren dat de standaard processen in Windows vista verschrikkelijk veel aan ram gebruikte, dit was destijds mijn probleem met mijn oude notebook icm. windows vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Niet online
Ik gebruik Windows 7 Home Premium.
Misschien is dat idee van Damic wel goed. Even de svchost afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 04:37
Als dat niet werkt probeer dan even windows aero uit te schakelen en windows basic theme te selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 14:54
Ja maar... als je DWM maar 27 Mb gebruikt, dan kan hij toch niet zomaar 2 GB extra gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12-2024

Zarif

Professional Commenter

'Processen van alle gebruikers weergeven' ofzoiets. Dan krijg je alle processen te zien. Misschien heeft je pc wel griep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

K1pc0rn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:44:
Ik gebruik Windows 7 Home Premium.
Misschien is dat idee van Damic wel goed. Even de svchost afsluiten.
How how how svchost was bij +4GB aan het verbruiken (heb trouwens geen pagefile meer) en was aan het klimmen, dus je moet zien welke proces dat er echt veel gebruikt en dat afsluiten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat het niet vrij is wil niet zeggen dat het niet beschikbaar is, vaak is het cache-gealloceerd, en dat is alleen maar goed, het voorspellingsalgoritme van Windows laat alvast het meest waarschijnlijke in het geheugen inladen. Eigenlijk erg handig! Het is echter WEL beschikbaar: laad je iets in wat RAM nodig heeft? Bam, het is gelijk weg. Hetzelfde effect als dat het compleet vrij, en dus nutteloos zou zijn.

Als je echt zorgen hebt, kijk dan eens in process explorer oid naar wat beschikbaar is, en wat voor ALL USERS (wel aanzetten) veel geheugen gebruikt.

Windows 8 legt het wat beter uit:
taskmgr1
De tooltip van het witte gedeelte geeft aan dat het WEL in gebruik is, je ziet ook dat 4,7gb cached is.

taskmgr2

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 11-04-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Meestal zit ik rond de 2.5GB geheugen te werken (heb Aero enzo wel afstaan, plain ol' Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Damic schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:10:
Meestal zit ik rond de 2.5GB geheugen te werken (heb Aero enzo wel afstaan, plain ol' Windows)
Aero maakt een hoop sneller, verplaatst een hoop kopzorgen van je CPU/memory naar GPU/vidmem, desktop compositing is geweldig. En nee: er is GEEN impact op games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De Desktop manager draait hier nog en dat zit Areo in maar heb het thema e.d. afstaan. hadi k bij XP ook lekker old school look & feel. Vindt ik tenminste alles in een instant terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43

Nemesizz

Untouchable

JustwilliamNL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:15:
Welk besturing systeem staat er precies momenteel op je Laptop.

Ik kan mij goed herinneren dat de standaard processen in Windows vista verschrikkelijk veel aan ram gebruikte, dit was destijds mijn probleem met mijn oude notebook icm. windows vista.
Dat kwam/komt door Superfetch, die laadt de meest gebruikte programma's al in het geheugen zodat programma's zogenaamd sneller starten (erg rot als je nou net niet dat geladen programma wil gaan gebruiken en je RAM vol zit). Was eenvoudig op te lossen door gewoon Superfetch uit te zetten (Computerbeheer > services als ik me niet vergis), dan had je gewoon weer het merendeel van je RAM vrij.

Windows 7 werkt ook met Superfetch, alleen iets beter dan Vista. Win7 laadt niet alles meteen in je geheugen, maar zover ik begreep wel systeem bestanden zodat bepaalde programma's sneller starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Superfetch is gewoon hetzelfde gebleven, en ram heeft niet het effect wat een SSD is. Staat winword al voorgeladen omdat je dat vaak gebruikt, maar heb je ArcGIS nodig? Geen probleem! Het geheugen is gelijk leeggemaakt. Vista heeft eigenlijk alleen de workflow (iets zwaardere kernel en dingen zoals de taskbar en aero snap) anders, en ook desktop compositing via WDM1.0 is wat inefficienter: UI's die niet overlapt zijn door andere venster zijn blijven in het videogeheugen staan, waardoor de consumptie daar wat hoog van kan zijn. WDM1.1 in Win7 lost dat op.
Pagina: 1