Wifi werkt wel, Kabel niet.. huh?

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb een laptopje waar het scherm van stuk is omgebouwd tot windows 7 'server', wat niks anders inhoud dat windows 7 Home edition + XBMC.

Nu heb ik een android tablet en wil ik soms in bed series kijken die op de server staan. Nu had ik wat snelheid probleempjes met wifi (ging niet sneller dan 1 MBps) dus heb ik de server met een kabel aangesloten. Prima, maar nou begint het gek te zijn.

Mijn normale pc (windows 7) kan nog prima bij de server, maar mijn tablet niet meer. Als ik op de server kijk staat alles hetzelfde.....

Waar moet ik zoeken om dit probleem op te lossen?

Verwijderd

Wifi apparaten krijgen ip in ander subnet dan bekabelde i.v.m. dubbele dhcp server?

Er is meer info (vooral over inrichting netwerk) nodig om tot een oplossing te komen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Netwerk infrastrctuur kan handig zijn hier. Grote kans dat er 2 apparaten in het netwerk zitten die DHCP uitdelen en daardoor kan je apparatuur elkaar niet vinden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Het hoeft niet eens dubbele DHCP te zijn. Via de kabel krijgt het XBMC systeem een ander IP adres dan via draadloos en wellicht probeert je tablet nog verbinding te maken met de draadloze IP.

Kijk eens in de instellingen op de tablet. Als je die handmatig kunt instellen dan moet je daar even het nieuwe IP van het XBMC systeem in zetten.

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Snelle schets van mijn netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://www.schiz.nl/stuff/net.jpg

Lijkt geen dubbele DHCP te zijn. Modem van KPN regelt wifi en LAN.. kan in het menu van de modem maar 1 DHCP service vinden.

WiFi staat uitgeschakelt op de server om te voorkomen dat IP's door elkaar worden gebruikt.
Als de wifi aanstaat op de server is het ip 192.168.2.4 .... ook zelfde reeks dus.

Nog andere ideeen? Kan aan de server liggen, maar firewall is uit, alles staat op sharen en zonder wachtwoorden, guest account staat aan.... Alles staat zo open als ik me kan bedenken...

en nu??

P.S. Veiligheid komt pas als het werk....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Op sommige routers (modemrouters) kan je aangeven dat bedraad LAN niet met WiFi LAN kan praten, is dat misschien het probleem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• S.Phren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
Als dat zo was geweest dan had ik niet met mijn desktop PC naar de server gekunt.

Ik heb het idee dat het iets met de HOMEGROUP van windows temaken heeft. Ik heb namelijk een wachtwoord kunnen intypen zodat network sharing makkelijk in te stellen was. Zo'n wachtwoord kan ik niet instellen op mijn tablet... Alleen snap ik dan niet waarom het wel werkt als de server op wifi zit... :?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou eens kijken in Netwerkcentrum > Advanced Sharing Settings.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1