Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp met uitleg over de ddos aanvallen op ing

Pagina: 1
Acties:

• n0lfin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Hallo tweakers ik probeer mijn vrouw uit te leggen dat degene die de ddos aanvallen van de afgelopen dagen op ing organiseren niet bij ons digitale geld kunnen maar loop tegen het einde van mijn kennis aan. Zou een van jullie in het kunnen uitleggen wat er precies gebeurd tijdens een ddos aanval en dat ons geld nog veilig is.

Bij voorbaat mijn eeuwige dank Johan van der Meij

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 09:59
Er worden heel veel verbindingen gelegd met de rabobank site waardoor de servers overbelast worden. Zie ook Wikipedia: Distributed denial-of-service.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Wat handig is om te vermelden is dat de Nederlandse Vereniging van Banken cybercrime natuurlijk in de gaten houdt. Vorig jaar betrof het bij 0,001 procent van de transacties een frauduleuze transactie via internetbankieren. In alle gevallen vergoedt de bank, net als bij skimming, de schade. Zodra er geld verdwijnt buiten de schuld van de klant om, dan vergoedt de bank de schade.

nieuws: Veel minder schade door fraude met internetbankieren

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Ik zou het persoonlijk relateren aan een real world voorbeeld. Om bij bankzaken te blijven:

Wat er bij een ddos gebeurt, kun je vergelijken met 100en mensen die in de bank in de rij gaan staan met domme vragen. de toegang wordt hiermee feitelijk geblokkeerd. Er wordt echter niet in de kluis ingebroken. of geld opgenomen. Noch van hun, noch van jou rekening. De bank heeft te weinig personeel en tegen de tijd dat jij aan de beurt bent sluit de bank alweer.

Jou "service" is hiermee "gedenied". oftewel de dienst die jij had willen gebruiken is je ontzegd.