Internet tergend langzaam tijdens torrents

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peanuthead95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05-2024
Trek altijd torrents binnen boven de 2 mb/s. Sinds gister een nieuw mobo, processor, voeding en ram erin gedaan (760 GM-P23 en een Athlon x4 640). Trek m'n torrents met maar liefst ~10 kb/s naar binnen en surfen op het internet is onmogelijk. Pagina's laden niet en dat soort dingetjes.

Wat ik heb gedaan:
-Windows 7 erop nieuw gepleurd
-Router en modem reset
-Router opnieuw ingesteld
-Nieuwste LAN-drivers
-Ports geopend, UPNP aan, DMZ aan
-Upload limiet van Vuze naar beneden gedaan

Rara, wat is dit? Voor de nieuwe componenten had ik nergens last van tijdens het downloaden met torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peanuthead95
Ja, niet echt met succes.
Heb er nu dit ding tussen hangen:
http://www.eminent-online...b-networking-adapter.html

Dit gaat wel wat beter, maar nog niet als vanouds. Om een of ander reden blijf ik steken op ~850 kb/s. Op Steam, bij torrents.. Voordat ik hem op full duplex had gezet was het gewoon als bij mijn mobo controller.
Heb eigenlijk geen idee meer waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
Voordat ik ga pitten: mocht je bij KPN zitten en een Xperiabox van Arcadyan hebben, zet je UPnP uit, deze limiteert je netwerk verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peanuthead95
Arnlith schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 01:48:
Voordat ik ga pitten: mocht je bij KPN zitten en een Xperiabox van Arcadyan hebben, zet je UPnP uit, deze limiteert je netwerk verbinding.
Helaas, zit bij Ziggo. Kan het wel even proberen uiteraard, verwacht er niet veel van.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Bedoel je met nieuwste NIC driver de versie van je mobo fabrikant of die van de NIC bakker zelf? Dit maakt nogal een verschil meestal! Ook kan je er bij Torrents nooit van op aan van welke bron je iets download. Dus test je snelheid met een speedtest is dat oké dan ligt het dus aan je app. Dan kan je mogelijk in de app ook een soort auto speedstest doen die je settings aanpast voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 12-04-2013 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peanuthead95
Anoniem: 91626 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:41:
Bedoel je met nieuwste NIC driver de versie van je mobo fabrikant of die van de NIC bakker zelf? Dit maakt nogal een verschil meestal! Ook kan je er bij Torrents nooit van op aan van welke bron je iets download. Dus test je snelheid met een speedtest is dat oké dan ligt het dus aan je app. Dan kan je mogelijk in de app ook een soort auto speedstest doen die je settings aanpast voor je?
Ik heb het van de MSI site geplukt. Het gaat om de Realtek PCIe GBE Family Controller.
Driver versies:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/c0382690f418276b8fd933fde513d1ef.png?1365785244

Heb echter geen succes met het vinden van andere (compatible, oudere?) drivers. Misschien dat jullie me ermee kunnen helpen? De Realtek website is ook werkelijk ruk. Onoverzichtelijk en zelfs in Afrika gebruiken ze nog niet eens hun hele bandwith als ze drivers downloaden van die site.

Edit:
Zojuist alleen de modem geplugged in de Realtek controller. Ipv 7,2 mbps nu ineens 37,15 mbps..

[ Voor 5% gewijzigd door peanuthead95 op 12-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat ook vaak voorkomt is dat je te veel connecties open hebt waardoor netwerkapparatuur 'dichtslibt'.
Pagina: 1