Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:55

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/STcMIi9jzjV7zcQW9Q4JkFsf/full.jpg

Specificaties

Afmetingen en gewicht

• Hoogte:
76,5 mmAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipod-nano/images/specs_dimensions_ipodnano.jpg
  • Breedte:
39,6 mm
  • Diepte:
5,4 mm
  • Gewicht:
31 gram
  • Volume:
15.537 mm3

Capaciteit
  • 16 GB
Draadloze voorzieningen
  • Ondersteuning voor Nike+
  • Bluetooth 4.0
Display
  • 2,5-inch (diagonaal) Multi-Touch-breedbeelddisplay
  • Resolutie van 240 x 432 pixels bij 202 pixels per inch
Externe knoppen en connectors

Externe knoppen en regelaarsConnectors en in-/uitvoer
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipod-nano/images/specs_external_buttons.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipod-nano/images/specs_external_connectors.jpg

Geluid afspelen
  • Frequentiebereik: 20-20.000 Hz
  • Ondersteunde geluidsstructuren: AAC (8 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX en AAX+), Apple Lossless, AIFF en WAV
  • Door gebruiker in te stellen maximumvolume
Ondersteunde videostructuren
  • H.264-video: 720 x 576 pixels, 30 beelden per seconde, Baseline, Main en High-Profile level 3.0 met AAC-LC audio tot 256 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren
  • MPEG-4 video tot 2,5 Mbps, 720 x 576 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC audio tot 256 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren
FM-radio
  • Landinstellingen voor Noord-/Zuid-Amerika, Azië, Australië, Europa en Japan
  • Live-pauze voor het pauzeren en terugspoelen van radio-uitzendingen (buffer van 15 minuten)
Sensor
  • Versnellingsmeter
Voeding en batterij
  • Ingebouwde, oplaadbare lithium-ionbatterij
  • Muziek: tot 30 uur bij volledig opgeladen batterij
  • Video: tot 3,5 uur bij volledig opgeladen batterij
  • Opladen via USB-poort van computersysteem of lichtnetadapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
  • Snellaadtijd: circa 1,5 uur (80% van de capaciteit)
  • Volledige laadtijd: circa 3 uur
Talen
  • Gebruikersinterface in 35 talen: Arabisch, Catalaans, Deens, Duits, Engels (VK), Engels (VS), Fins, Frans, Grieks, Hebreeuws, Hongaars, Indonesisch, Italiaans, Japans, Kantonees (Traditioneel Chinees), Koreaans, Kroatisch, Maleisisch, Nederlands, Noors, Oekraïens, Pools, Portugees (Brazilië), Portugees (Portugal), Roemeens, Russisch, Slowaaks, Spaans, Thai, Traditioneel Chinees, Tsjechisch, Turks, Vereenvoudigd Chinees, Vietnamees en Zweeds. In de Arabische en Hebreeuwse interface worden bepaalde interface-elementen niet van rechts naar links geschreven.
  • Gesproken feedback voor fitness is in zeven talen beschikbaar: Chinees (Mandarijn), Duits, Engels (VS), Frans (Frankrijk), Italiaans, Japans en Spaans (Spanje).
  • VoiceOver in 29 talen: Chinees (Kantonees, Mandarijn), Deens, Duits, Engels (Australisch, Brits, Amerikaans), Fins, Frans (Canada, Frankrijk), Grieks, Hongaars, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees (Brazilië, Portugal), Roemeens, Russisch, Slowaaks, Spaans (Mexico, Spanje), Thais, Tsjechisch, Turks, Zweeds
Koptelefoon
  • Apple EarPods
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipod-nano/images/specs_headphones.jpg

Toegankelijkheid
  • Gebarengestuurde VoiceOver-schermlezer
  • Lcd-display met hoge resolutie en instellingsmogelijkheden voor verlichting voor een betere leesbaarheid bij weinig licht
  • Kleurinversie
  • Monogeluid
Systeemvereisten
  • Mac-computer met USB 2.0- of 3.0-poort, OS X versie 10.6.8 of hoger en iTunes 10.7 of hoger5
  • Pc met USB 2.0-poort, Windows 7, Vista, XP Home of Professional (SP3) of hoger en iTunes 10.7 of hoger
  • Vereist een internetabonnement; breedbandverbinding aanbevolen; hieraan zijn mogelijk kosten verbonden
Omgeving
  • Temperatuur bij gebruik: 0 tot 35 °C
  • Temperatuur bij opslag: -20 tot 45 °C
  • Relatieve luchtvochtigheid: 5-95%, niet-condenserend
  • Hoogte bij gebruik: max. 3000 meter
Inhoud van de verpakking
  • iPod nano
  • Apple EarPods
  • Lightning-naar-USB-kabel
  • Beknopte handleiding

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken voor een vervangend apparaat voor mijn iPod Touch 1G. Zo'n 5 jaar geleden gebruikte ik de Touch nog wel voor spelletjes en apps, maar sinds dat iOS niet meer geüpdatet wordt voor de 1G werken veel apps niet meer en is alleen WiFi toch ook een flinke beperking bij bepaalde spelletjes.

Ik zoek dus een vervanger waarmee ik voornamelijk muziek zal luisteren al vind ik zo'n fitness app van Nike ook erg handig voor tijdens het sporten. Echter kan ik helemaal geen topic vinden met de ervaringen van mensen met de iPod Nano 7G of de vorige versie de 6G.

De prijs vind ik wel te hoog en dat zal misschien de voornaamste reden zijn voor gebrek aan aandacht voor deze speler. Voor 25 euro meer heb je dan een iPod Touch 4G met veel meer functionaliteiten. In Amerika is de iPod ook een stuk goedkoper op Amazon te koop voor 139 dollar, alleen jammer genoeg wordt deze niet naar buiten Amerika verzonden.

Graag lees ik jullie ervaringen/opmerkingen hier.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Nou het loopt wel storm, alweer bijna tijd voor deel 2 van dit topic..

Zijn er nou helemaal geen Tweakers die wat te melden hebben over deze laatste generatie iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik wil een iPod gaan aanschaffen, maar twijfel heel erg tussen de nano en de classic...

ik vind veel opslagruimte belangrijk, maar heb geen goed gevoel bij het feit dat de classic een hard disk heeft ipv flash geheugen... verder vind ik de FM functie van de nano een gemis op de classic...

iemand een mening over het hard disk versus flash geheugen dilemma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 23:12
Je geeft al aan dat je veel opslagruimte belangrijk vindt. Dan is de Nano eigenlijk een nogo, aangezien je hier vrij rap tegen je limiet aanzit.
Zelf maken wij gebruik van een Classic en een Nano. Een Classic voor de gehele muziekcollectie (althans, wat we luisteren) en de Nano voor onderweg met een selectie.
Wanneer je hem puur voor onderweg wil kopen, vind ik zelf een classic te groot en zwaar, dan zou ik wel voor een Nano gaan.

Je moet dus bekijken of je het voor je complete muziekcollectie wil gaan gebruiken, of als gewone mp3-speler.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik denk dat er niet veel over gepost wordt omdat dit model een beetje een miskleun is.

Het lijkt op een iPod Touch maar is te klein.

Je zou dus denken dat het handig is voor te sporten maar dan moet je het in een zakje steken. Dus dan kan je al even goed een iPod touch kopen.
Wil je dat niet dan haal je een shuffle :p

Ik zit op de vraag en aanbod lekker te zoeken naar de V6. Super dingetje :-) Deze ben ik niet veel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 23:12
^^ slaat de spreekwoordelijke spijker op de kop. Zelf heb ik ook een V6 (welke bij sporten overigens wel storingsgevoelig is, dus daarvoor een shuffle :) ) die wmb beter voldoet dan een V7. Helemaal omdat je hem als horloge kan gebruiken. De V7 is het net niet, misschien als er tzt een V8 komt waar je ook apps op kan zetten :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ik had oorspronkelijk ook een 4GB 2G nano maar accu was niet geweldig meer en 4GB te beperkt. De 4G mist de stappenteller, de 5G heeft voor mij een overbodige camera en brakke speaker en bij de 6G vind ik het scherm te klein om door je lijst met muziek te scrollen. Vandaar dus mijn interesse voor de 7G, echter meer dan 100 euro vind ik 'm niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb dan sinds kort deze Nano 7G maar ik moet zeggen dat ik een lange lijst aan verbeteringen heb voor de user interface van dit ding. Ik dacht dat Apple zo goed werd verondersteld te zijn in het ontwerpen van zo'n UI. Ik zou er nog héél veel aan kunnen verbeteren. Dat valt me echt wel tegen. Het is dat ik hem gekregen heb. Gegeven paard en zo. Mijn eerste iDing, mijn eerste Apple product.

Het is een lollig klein ding maar waar laat je het? Er had een houdertje met een clip bij moeten zitten of al was het maar een oogje waar je hem aan kon ophangen. Dergelijke houders vind je al voor 2 dollar op eBay dus ik vind het ongelofelijk krenterig van Apple dat ze er helemaal niets bij doen op dat gebied voor de prijs die ze er voor vragen. Als ik een overhemd met een borstzakje aan heb dan kan hij daar in maar anders weet ik niet goed waar ik hem moet laten.

De bluetooth is een grote plus maar dan kun je de radio dus weer niet via bluetooth afspelen. Ja ik weet dat de oorplugjes er dan toch in moeten om als antenne te dienen maar mag IK nou nog uitmaken hoe ik er dan naar wil luisteren? Het gekke is dat mijn Android smartphone ook een radio heeft en daarbij wil die ook niet over bluetooth spelen. Ik kan me niet echt goed voorstellen dat hier een technische reden voor zou zijn. Als dat wel zo zou zijn is het gewoon slecht/goedkoop ontwerp. Wel handig is de 15 minuten buffering van de radio zodat je die kunt pauzeren en later verder kunt luisteren of dat je dat leuke muzieknummer nog even een tweede keer kunt beluisteren. De oorplugjes ben ik ook wel over te spreken alleen niet het kleine gladde plugje aan de ander kant van het snoer. Dat had wat meer grip moeten hebben.

Ik wou ook voorlopig geen iTunes installeren en kom voorlopig met MediaMonkey uit de voeten maar toen ik wel de hardware drivers wou installeren die ik uit de iTunes installler gelicht heb voor gebruik met iTunes vervangers kan die de service niet starten en werkt het niet. Daarna was ook de service van mijn APC UPS software geborkt en moest ik die herinstalleren om die weer aan de praat te krijgen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vind er meer over op het internet maar de oplossingen die daar genoemd worden werken niet bij mij. Daar ben ik dus ook voorlopig klaar mee.

Echt vréselijk dat je niet gewoon ook op Folder kan afspelen wat mijn twee eerdere MP3 spelers (Creative en Philips) wel allebei kunnen. En dat je ook niet gewoon MP3tjes naar het apparaat kan kopiëren maar dat alles via iTunes of andere software moet en ze daarmee onder niet herkenbare namen op de speler opgeslagen worden... *zucht*. Het lijkt wel of iTunes met zijn mogelijkheid om content bij Apple te kopen de voornaamste functie is van dit ding en het afspelen van die content secundair is en je vooral niet makkelijk zelf bij je eigen bestanden mag komen.

Ook hinderlijk dat bepaalde bestandstypen niet ondersteund worden zoals FLAC maar alleen weer het eigen proprietary lossless format. Mijn Philips MP3 speler doet dat wel gewoon.

Het ding heeft wel mijn vermoeden bevestigd dat de Apple stijl niet echt mijn stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook zwaar aan te denken om deze iPod te gaan kopen. Ik luister tegenwoordig eigenlijk alleen live sets qua muziek. Dus opslagruimte is niet echt een issue. Maar de grootste reden om deze aan te schaffen is de radio functionaliteit.

Zoals met alles wat ik koop heb ik me natuurlijk verdiept op het internet daar zijn verschillende verhalen te lezen over de radio functionaliteit. De ene zegt dat het geweldig werkt maar zodra je in de buurt van de trein komt het begint te storen. Nu wil ik heb vooral in de trein gebruiken om straks tijdens het WK lekker langs de lijn te kunnen beluisteren. Dus mijn vraag is heeft iemand ervaring met de radio functionaliteit in combinatie met de trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Radio werkt gewoon goed in de trein. Overigens alleen gebruikt voor de grote radiostations, zoals Q / 538 / Veronica..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Jazeker, hier nog iemand met een nano 7.
Paar dagen in bezit nu, werkt goed,heel blij mee.

Maar wat ik eigenlijk nog zoek is een goede case/hoesje/cover.
Gewoon via een NL winkel/webshop.

Er zijn er zat van +/- 8,- , iemand ervaring mee?
En een screen protector, wat raden jullie aan?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb er een paar gekocht in Chinese webshops. Voor die 8 euri koop je er daar 3 of 4 verschillende voor. Met clip, die je om je nek kunt hangen, met armband, wat je maar wilt. Verzending kan verrassend snel zijn en je kunt er vaak gewoon met iDeal betalen.

Hier bijv.:

https://www.aliexpress.co...rchText=ipod+nano+7g+case
Pagina: 1