Oude GamePC als Server en meer....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik hoop dat ik het in het goede forum vraag maar het gaat om het volgende:

Op mijn huidige server (oude game pc) draait al geruime tijd W2K8 R2 naar genoegen, als fileserver.
Nu wil ik graag naar W2K12 en het liefste op dezelfde machine echter ik wil de oude W2K8 ook niet kwijt.

Volgens mij zit er dan niks anders op dan te gaan virtualiseren. (ook als ik alles opnieuw moet installeren)
Met W2K12 wil ik een domein gaan opzetten, W2K8 komt daar ook in als fileserver.
Daar naast wil ik ook een Exchange kunnen bouwen en een testserver omgeving, vanzelfsprekend allemaal op dezeflde machine.

Mijn huidige server bevat de volgende hardware :
Mobo : Gigabyte P35C-DS3R met Intel® Matrix Storage Technology (Raid 1)
CPU : Intel Core 2 E6850 @ 3GHz
RAM : 4GB DDR3
Gfx : GeForce 210 - 1024MB (Silent)
HDD : 2x 2TB WD WD20EARX (deze staan in Raid 1)
HDD : 1x 500GB Hitachi HDT725050VLA360
DVD : SH-D162D

De hamvraag : Is de bovenstaande hardware voldoende om te gaan virtusliseren om er, laten we zeggen 4 servers, op te laten draaien?
Meer Ram en meer HDD snap ik wel maar kan de virtualisatie software wel overweg met de softwarematige raidcontroller en zo nee, wat moet ik er dan inzetten?
De virtualisatie software waarvoor ik ga is VMware vSphere, hierop draaien we op school ook. Maar als iemand andere wellicht betere (en gratis natuurlijk) alternatieven weet dan hoor ik die graag ook natuurlijk. :)

Dus ja, wat is wijsheid? En het is dus voor thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dus niets meer dan Exhange server voor 1/5 personen. W2K8 platform & test omgeving? Dat lijkt me niet teveel eisend maar denk dat je er nog wel meer mee van plan bent en dan moet je dus weten hoe groot die VM's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Nee klopt, het is ook allemaal niet veel eisend maar wil het wel kunnen draaien.
In totaal zouden er dan in ieder geval 4 VM's op moeten kunnen draaien.

Geen hardware kennis hier verder behalve dan van game pcs?
Waar kan ik nog meer info inwinnen?
Any1?

[ Voor 26% gewijzigd door kawaknaller op 12-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Ik ben er achter dankzij en het gaat niet werekn wat ik wil op deze hardware.
Mijn huidige game pc ga ik inzetten als server, deze ondersteunt vanuit de hardware nml al virtualisatie e.d.

Bedankt voor de reacties!