Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis Laptop Dell

Pagina: 1
Acties:

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Mijn moeder wil graag een nieuwe laptop. Ik heb redelijk wat kennis (denk ik... ok gok ik xD) en na wat rondkijken weet ik al wel ongeveer wat voor laptop het word. Heb alleen een paar kleine vraagjes..

- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral voor mails, office, beetje surfen, muziek luisteren (iTunes). Er word totaal niet op gegamed.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Het budget is 700,- .. Nou heeft ze zelf gezegd dat een SSD niet hoeft. Mij leek het een heel goed idee. Maar ze zou die er na een jaar ook altijd nog in kunnen zetten denk ik. (dat moet ik dan waarschijnlijk doen haha).
- Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De accuduur maakt niet zoveel uit. Ze zou het liefst een 17" willen hebben. Mij lijkt persoonlijk HD daarnaast ook wel handig.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik zit dus erg naar de 15r en 17r laptops te kijken van Dell, voornamelijk omdat ik weet dat de Dell SE hier veel word aangeraden en ik denk dat ze goede kwaliteit leveren voor wat je ervoor betaald. En natuurlijk vanwege de Kortingen.

Nou heb ik al gekeken op de Dell website en kwam ik de Inspiron 17R tegen. Deze kost 600,- en heeft eigenlijk alles wat ze nodig heeft.

Nou wilde ik vragen het het volgende wat ik zeg klopt?

"Het enige echte grote verschil tussen de 17R en de 17R SE is de videokaart?"

Heeft iemand misschien nog andere suggesties?

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Tussen de laptops is er een verschil in de beeldschermen. Zie overicht hieronder. Verder is de 17R SE de krachtigste van het stel.

Inspiron 17 resolutie 1.600 x 900
Inspiron 17R resolutie 1.600 x 900
Inspiron 17R SE resolutie 1920 x 1080

• Zephrex
Met oog op de toekomst, zou het dan handiger zijn om voor de 17r te gaan of de 17r se..

EDIT: misschien toch maar overwegen om de 15r se te nemen dan.. Hmmz

[ Voor 29% gewijzigd door Zephrex op 11-04-2013 16:10 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Het ligt er een beetje aan wat je moeder belangrijk vindt. Ik zou de meerwaarde van de duurdere modellen wel belangrijk vinden maar kan mij voorstellen dat een ander er minder last van heeft wanneer het beeldscherm minder scherp is.

• Zephrex
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is alleen moeilijk uit te leggen aan haar xD.. Verder denk ik dat als ze toch voor de 17" gaat, een full HD wel mooier zou zijn... Ik heb geen idee of het sherm van de 17R in tegenstelling van de 17R SE mooi genoeg is.. Maargoed..

Bedankt voor de input anyways!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Voor een 17" zou ik altijd 1080p kiezen, kies je voor een 15" dan heb je wat minder last van de minder hoge resolutie. Aan de andere kant, kiezen voor een 15" staat bijna gelijk aan kiezen voor de 15R SE die toch full hd heeft. Anyway, succes ermee!
Pagina: 1