Toon posts:

Casemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een fatsoenlijke manier om een stuk glas aan een stuk plaatstaal kan zetten, het liefst een beetje flexibel? De glasplaat moet aan de binnenkant van mijn kast maar de siliconenkit laat langzaam een kleinbeetje los. Waarschijnlijk buigt het zijpaneel een beetje te veel bij het inzetten in de kast.
Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niermand iets??? Iedereen mod hier, dus denk dat we dit allemaal wel een keer hebben meegemaakt!!!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bisonkit?
Ik dacht dat siliconenkit niet geschikt was om mee te plakken, alleen om mee af te werken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, met ramen, maar ik geef een logische oplossing.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Boor in het plexieglas en in de kast gaten. Doe er boutjes doorheen. de boutjes dek je af met raamrubber of een ander matteriaal. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een stuk echt glas, dat spul dat ook in je ramen zit!! Daar ku je niet in boren. En op de spuitbus stond dat je er ook mee kon verlijmen (de siliconenkit)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Weet je de overeenkomst tussen het GOT Forum en siliconenkit?

Bij beide moet je even wachten.........

Siliconenkit moet uitharden.
Antwoorden, moeten worden ingetyped.

In alle 2 de gevallen moet je even wachten :-)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Evilfox check je mail nog ff :p Hoe moet ik je mijn adres sturen voor dat Displaytje? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang wou je de kit laten uitharden dan? 72 uur oid? Na 30 uur was hij nog niet hard, hoe goed dat ook wil met siliconenkit.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 03 juni 2001 21:52 schreef Rippie het volgende:
Hoe lang wou je de kit laten uitharden dan? 72 uur oid? Na 30 uur was hij nog niet hard, hoe goed dat ook wil met siliconenkit.
Na 30 uur nog niet ??? voor mijn pc in beton mod heb ik ook kit in gebruik om de isolatieplaten te plakken en die is na 30 minuten echt hard hoor :) . Ik gebruik Bison Siliconenkit voor glas, is wel de duurste a 15 gulden per 310 ml maar werkt perfect >:) .

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Voor mijn window (wel plexiglas btw) heb ik een pakje Tesa Powerstrips gekocht.
Als je er maar genoeg tussenplakt blijft het supergoed zitten (wel van tevoren de boel ffies ontvetten).

Come to think of it. De gril in mijn case (niet zo'n barbeque-geval, maar een gril zoals je ook in een auto vind) heb ik van hout gemaakt. Ook deze blijft zeer goed zitten met die Powerstrips.

Verwijderd

Topicstarter
De kit was nog steeds niet hard en nog steeds plakkerig. Na een tijdje liet hij zelfs weer los aan een klein hoekje. Dan is hij nog niet hard hoor!!

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

je had aan de onderkant van waar het glas komt te zitten een klein randje metaal om moeten buigen en dit zelfde aan de boven kant zodat het glas er in iedergeval niet meer makkelijk uit kan.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Dat past dus niet meer, het meot echt een goedje zijn dat fatsoenlijk een glasplaatje kan houden. De plaat houdt het wel maar ik weet neit voor hoe lang. Kan best zijn dat 'ie er verder wel goed op blijft zitten.

Er moeten nog een neon in en een paar handvaten op en dan is 'ie eindelijk af!!! 8-)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:17
Ik heb het gewoon met epoxy gedaan. Dit is zo'n spuit met 2 compartimenten (gelig en doorzichtig). Als je dit mengt krijg je gelige smurrie. Even op je kast smeren en het ruitje erop plakken. Ik heb het ongeveer 2 uur laten drogen met lijmtangen en gewichten erop en het zit als dubbel glas in een vinexwoning ;)

KeesMot met pikkies

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Djeez, koop gewoon plexieglas en zeur niet...

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

seconden lijm

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Bizon kit :) En koop gewoon plexi of acryl glas. Is een tikkie lichter en je hebt geen glasscherven in je kast als het breekt.

Verwijderd

je moet geen sileconenkit gebruiken maar montagekit
weddend at hetd an vast blijft zitten

Verwijderd

Kit is geen echte binder. :) Meer voor afdichting. Ga gewoon naar de doe-het-zelf zaak. En zoek een lijn voor metaal/plexiglas(kunststof). En wel goed ontvetten en droogmaken.

Verwijderd

Zou je niet wat van dat rubber kunnen gebruiken wat ook o.a bij autoramen wordt gebruikt?
Ik zie hier wel eens wat topic over voorbij komen.

Verwijderd

Gewoon een paar flinke stukken Duck-tape gebruiken, dat is van die grijze tape waarmee the A-team altijd vanalles in mekaar knutselt, of in Reservoir Dogs monden mee dichtgesnoerd worden. Je kan het dus eigenlijk overal voor gebruiken dus ook voor je raampje.

Verkrijgbaar bij de betere DHZ-Zaak.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Op maandag 04 juni 2001 14:01 schreef -polle- het volgende:

Verkrijgbaar bij de betere DHZ-Zaak.
Ook bij de Makro :)

gewoon 'raamuh kit' gebruiken.
(tenminste zo noemt me pa dat goedje, het kan een olifant aan het plafond laten plakken maar ik weet niet hoe het spul echt heet.)

Greetzzz, ThaDuck

Flap

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

lol 5 min later vraag hij niemand ? lol, ik denk gewoon goed schoon maken, metaal en raampje, en dan sileconenkit d'r tussen

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Lijkt er meer op dat je de verkeerde soort kit hebt gebruikt. Er zijn echt heel veel soorten van dit spul. Je moet zowieso kijken of het kit is die hard word en niet van die kit voor afwerking die wel dicht maar niet hard word.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Die glasplaat zit inmiddels al vast. :) Waarom is iedereen toch tegen echt glas? Dit is tenminste een beetje slijtvaster en mooier, je krijgt er niet van die lelijke krassen op. En als je het goed doet is het nog steviger ook, aangezien glas en stuk harder is dan plexy of acryl. En het toppunt, het isoleert in combinatie met siliconenkit ook nog eens als de tering 8-) het geluid is een stuk zachter geworden nu die glasplaat er in zit!!!
Pagina: 1