Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Ik zat laatst naar een uitzending van Discovery te kijken en daarin werd uitgelegd dat er een theorie is dat elke beslissing leidt tot twee of meer universums. Wat ik er van begrijp, en ik geef meteen toe geen expert te zijn, dat elke uitkomst van elke beslissing sowieso wordt genomen, maar dat dit lijdt tot een universum waarin die beslising geldt. Dus in mijn woorden: als ik nu voor een t-splisting sta ga ik in het ene universum naar rechts en het andere universum naar links.

Is dat niet een beetje raar gezien de hoeveelheid van energie die daarvoor nodig is. Als ik nu kies tussen links en rechts moet alle massa en energie in verdubbeld worden. Ook zal ik een verdubbeling voor de hele kosmos veroorzaken.

Of maak ik (vast wel) ergens een fundamentele denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om eerlijk te zijn is dit wel erg mager als startpost voor W&L. Ik vermoed trouwens dat je in potentio moet denken, en niet letterlijk, want elk trillend molecuul zal zelfs "beslissings"momenten hebben.

Ik vermoed dat dit meer om het onzekerheidsprincipe van Heisenberg gaat (Schroedinger's kat): door je waarneming/interactie zet je het universum in een bepaalde stand voor die keuze (lekenuitleg, want dat ben ik ook in deze materie). Dit is misschien wel een goede start over de materie: Wikipedia: Many-worlds interpretation.

Zonder stelling of achtergrondinformatie/studie zal er niet zoveel te discussieren zijn, vandaar dat ik hier een slotje aan ga hangen :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 11-04-2013 14:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.