Nieuwe Game pc ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:20
Beste,

Ik ben nieuw hier, maar mijn oude iMac gaat de deur uit en van het geld wat hij oplevert komt er een nieuwe (game) pc erin. Graag wil ik het gebruiken voor high-end games, maar het hoeft niet over de top ultra super mega alles te trekken. Wel wil ik alles gewoon op mooie kwaliteit hebben met een stabiele fps-count. Over-clocken is ook niet een behoefte.
Zelf heb ik een budget van 800 euro, wat exclusief het beeldscherm is. Daar ben ik ook nog op zoek naar. Keyboard etc is al in de pocket.
Ik hoop veel plezier te beleven aan het samenstellen van pc, en samen met een vriend hem in elkaar te zetten. Ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven aan de samenstelling die ik zelf bij elkaar heb geraapt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 154,-€ 154,-
1MSI B75MA-P45€ 54,-€ 54,-
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 206,70€ 206,70
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 56,90€ 56,90
1Cooler Master K280€ 32,96€ 32,96
1Scythe Katana 4€ 21,80€ 21,80
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 48,45€ 48,45
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,29€ 39,29
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,05

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07 10:25
Allereerst welkom op tweakers! *O*

Je lijstje ziet er goed uit maar ik heb wel een opmerking over de voeding, deze heeft maar 1 PCI-E connector en je videokaart heeft er 2 nodig. Deze voeding wordt vaak aangeraden pricewatch: XFX Pro 550W

Ook zou ik de SSD van een ander merk nemen zoals de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB. Ik lees vaak dat deze minder last heeft van slijtage.

Waar ga je de games op installeren? ik neem aan dat er ook een aantal op de HDD komen, misschien is het verstandig om een iets snellere HDD te nemen zoals pricewatch: Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB. (misschien dat iemand hier beter advies over kan geven?)

Als beeldscherm kan ik pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart aanraden, ik heb hem hier staan en bevalt mij erg goed.

Alvast succes met het bouwen van je nieuwe pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Sajuuk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:13:
Allereerst welkom op tweakers! *O*

Je lijstje ziet er goed uit maar ik heb wel een opmerking over de voeding, deze heeft maar 1 PCI-E connector en je videokaart heeft er 2 nodig. Deze voeding wordt vaak aangeraden pricewatch: XFX Pro 550W

Ook zou ik de SSD van een ander merk nemen zoals de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB. Ik lees vaak dat deze minder last heeft van slijtage.

Waar ga je de games op installeren? ik neem aan dat er ook een aantal op de HDD komen, misschien is het verstandig om een iets snellere HDD te nemen zoals pricewatch: Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB. (misschien dat iemand hier beter advies over kan geven?)

Als beeldscherm kan ik pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart aanraden, ik heb hem hier staan en bevalt mij erg goed.

Alvast succes met het bouwen van je nieuwe pc!
Dit, alleen zou ik de HDD gewoon hetzelfde laten aangezien die gewoon prima is voor games.

Daarbij zou ik een andere behuizing nemen, deze schijnt niet zo goed te zijn qua kwaliteit wat zeker merkbaar zal zijn tijdens het bouwen. Fractal design en Corsair maken kwalitatief wel erg goede behuizing binnen een prijs van 50 tot 100 euro.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
Bedankt voor het snelle antwoorden.

Ja in eerste instantie had ik die voeding ook gekozen, alleen ik dacht dat ik niet zo veel watt nodig zou hebben, maar die connectors zijn inderdaad wel handig :) Duidelijk de XFX dus.

Ik denk mijn meest gespeelde games die niet zo groot zijn van formaat op de SSD komen en wat grote spellen op de HDD.

Voor de behuizing, bedoel je dan zo iets?

http://tweakers.net/price...esign-arc-midi-tower.html

En waar moet ik voor opletten met het kiezen van behuizing voor deze setup?

Dat beeldscherm had ik ook al gezien en zag er zeker goed uit. Misschien nog andere vergelijkbare alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Benslimane schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:15:
Voor de behuizing, bedoel je dan zo iets?

http://tweakers.net/price...esign-arc-midi-tower.html

En waar moet ik voor opletten met het kiezen van behuizing voor deze setup?

Dat beeldscherm had ik ook al gezien en zag er zeker goed uit. Misschien nog andere vergelijkbare alternatieven?
Zoiets is inderdaad veel mooier en fijner om mee te werken. Qua behuizing hoef je niet zo nauw te kijken, aangezien je een micro ATX moederbord hebt gekozen (wat bijna overal in past) en je videokaart ook niet van belachelijke grootte is (hoewel je waarschijnlijk wel gaat schrikken van de grootte als dit je eerste keer is :P ).

Qua beeldscherm is die 23 inch dell ultrasharp denk ik toch wel de beste in zijn klasse. Je zou nog een maatje groter kunnen nemen (24 inch dell ultrasharp) om zo ook meer pixels in de hoogte te hebben wat fijn is bij bijvoorbeeld browsen op het internet of programmeren.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
Daar ben ik weer!

Ik denk dat ik er ongeveer uit ben, het gaat zo iets worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 151,30€ 151,30
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 72,60€ 72,60
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 216,99€ 216,99
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 56,90€ 56,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 90,95€ 90,95
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 186,95€ 186,95
1Scythe Katana 4€ 21,80€ 21,80
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 49,68€ 49,68
1XFX Pro 550W€ 53,90€ 53,90
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 954,07

Processor het zelfde gebleven.
Moederbord verandert naar ATX formaat aangezien ik gewoon een normale kast wil.
Videokaart en HDD ook hetzelfde.
Een mooie kast uitgekozen met goede reviews.
Monitor erbij.
Geheugen, koeler en voeding hetzelfde.
SSD verkleint naar 64 GB, naar mijn weten ruim genoeg voor nu. Kan later in de toekomst meer halen als nodig.
Wat vinden jullie ervan ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Laatst online: 08-07 19:16
Benslimane schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:02:
Daar ben ik weer!

Ik denk dat ik er ongeveer uit ben, het gaat zo iets worden:

-snip-

Processor het zelfde gebleven.
Moederbord verandert naar ATX formaat aangezien ik gewoon een normale kast wil.
Videokaart en HDD ook hetzelfde.
Een mooie kast uitgekozen met goede reviews.
Monitor erbij.
Geheugen, koeler en voeding hetzelfde.
SSD verkleint naar 64 GB, naar mijn weten ruim genoeg voor nu. Kan later in de toekomst meer halen als nodig.
Wat vinden jullie ervan ;) ?
Als je nog even kan wachten met de videokaart zou ik dat doen. Er is opeens heel veel vraag naar de 7870XT, waardoor hij overal uitverkocht is en dus duurder is. Binnen een paar weken zullen er nieuwe ladingen komen en zal de prijs dan hopelijk weer wat dalen. Het zal echter geen €50 schelen, eerder €10 of €20.
Pagina: 1